طرح توجیهی ناگت مرغ

زندگی های ماشینی امروز فرصت درست کردن غذا های مختلف را از ما گرفته است و از آن طرف نیاز داریم تا در کوتاه ترین زمان مواد غذایی مورد نیاز و البته باب طبعمان را تهیه کنیم. ناگت مرغ از جمله غذا های نیمه آماده جذاب است که تقریبا تمام افراد جامعه یکبار آنرا چشیده اند. بررسی ها حاکی از بازار پر رونق این محصول است که در مطلب پیش رو خلاصه ای از طرح توجیهی ناگت مرغ را برایتان نقل می کند.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

 

ناگت مرغ چیست؟

ناگت مرغ از جمله غذاهای پرطرفدار جهانی است. این غذا از دسته غذاهای فست فودی به شمار می رود و افراد زیادی به خوردن آن تمایل دارند. امروزه انواع ناگت مرغ و ماهی در برندهای مختلف تولید و با بسته بندی مناسب به بازار عرضه می شوند. ناگت مرغ در واقع یک غذای فوری خوشمزه است که معمولاً طعم و مزه آن را بیشتر ایرانیان می پسندند. ناگت مرغ به صورت سوخاری نیمه آماده در بسته بندی بهداشتی در فروشگاه ها به فروش می رسد. ناگت مرغ بسته به سلیقه مصرف کننده با نان باگت و با هر نوع نان دیگر سرو می شود. افراد شاغل و کسانی که زمان کافی برای درست کردن شام و یا وعده غذایی را ندارند، خرید ناگت مرغ بهترین گزینه برایشان است به همین دلیل روز به روز میزان فروش ناگت مرغ در کشور بالاتر می رود.

طرح توجیهی ناگت مرغ

چندین سال است که زندگی بیشتر افراد پر از مشغله کاری است به همین دلیل دیگر عطر و بوی قرمه سبزی از خانه ها احساس نمی شود. در واقع زندگی به یک حالت ماشینی درآمده است. ناگت مرغ یک غذای فست فودی خوشمزه است که افراد زیادی اعم از کودکان به خوردن آن تمایل دارند. بنابراین سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در زمینه تولید ناگت مرغ می توانند سود قابل توجهی را به دست آورند. البته این موضوع تنها در کشور ایران رایج نیست بلکه در سراسر جهان افراد به دلیل مشغله کاری از مصرف غذاهای نیمه آماده استقبال می کنند.

ماشین آلات مورد نیاز برای تولید ناگت مرغ

برای احداث کارخانه تولید ناگت مرغ در همان ابتدا به ماشین آلات و تجهیزات مشخص نیاز است. چرخ گوشت صنعتی، ترازو، مخلوط کن، دستگاه فرم دهنده، ماساژور گوشت مرغ، آرد زنی اولیه، دستگاه سرخ کن، دستگاه پودر پاش، دستگاه مناسب پخت، دستگاه منجمد کن از جمله دستگاه های مورد نیاز برای تولید ناگت مرغ است اما پس از تولید دستگاه های مخصوص برای بسته بندی محصول نیز لازم و ضروری است.

دستگاه چاپگر، دستگاه برچسب زن و دستگاه بسته بندی نیز برای توزیع مناسب محصول مد نظر نیز لازم می باشد. پس از خنک کردن و بسته بندی محصول نهایی به سردخانه منتقل می شود زیرا در غیر این صورت این ماده غذایی فاسد و غیر قابل مصرف خواهد شد.

این محصول به دلیل فاسد شدن به نگهداری درست نیاز دارد. دریافت کد سلامت و بهداشت برای بسته بندی ناگت مرغ یکی دیگر از الزامات خط تولید است. مشخص نمودن فضایی در کارخانه به عنوان آزمایشگاه برای تولید چنین محصولی مورد نیاز است . زیرا باید پروتئین، اندازه چربی، اندازه نمک و کربوهیدرات موجود در ناگت مرغ بررسی و کنترل شود.

روند تولید ناگت مرغ

ابتدا ران و سینه مرغ را تهیه کرده و پس از پوست گیری و قطعه بندی تمام استخوان ها را از مرغ ها جدا می سازند. مرحله بعد تمام مرغ های تکه شده را شسته و پس از آبچکان شدن به وسیله دستگاه چرخ گوشت مرغ ها را چرخ می کنند. گوشت های چرخ شده پس از مزه دار شدن  و طعم دهی در قالب های مختلف، به اشکال متفاوت در می آیند.

ابزارهای استفاده شده در تولید باید بهداشتی و مطابق با استانداردهای مشخص شده باشند. قطعه های ناگت در اشکال مختلف با وزن و ضخامت های متفاوت به مرحله آرد زنی و پودر زنی منتقل می شوند. در انتها طی فرآیند حرارتی قطعه های ناگت سرخ و به وسیله بخار پخت می شوند. پس از آماده شدن محصول نهایی به سرعت به وسیله دستگاه خنک کن دمای محصول را کاهش می دهند. مرحله انتهایی مربوط به بسته بندی محصول است.

طرح توجیهی ناگت مرغ

بسته بندی هر محصول مهم ترین بخش فرآیند تولید است زیرا اگر درست انجام نشود مواد غذایی تهیه شده فاسد خواهد شد. بسته بندی ناگت مرغ باید طوری صورت گیرد که هیچ گونه آلودگی و گرد و غبار به داخل بسته بندی نفوذ نکند.

کد آیسیک مرتبط با ناگت مرغ

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
انواع ناگت، جوجه کباب، شنیسل، بال سوخاری، مرغ سوخاری، کردن بلو و فرآورده های مشابه ازگوشت طیور ۱۵۱۱۴۱۲۴۸۴

 

کد تعرفه مرتبط با ناگت مرغ

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
گوشت و احشای خوراکی پرندگان خانگی شماره ۰۵ ۰۱، تازه، سردکرده یا منجمد ۰۲۰۷۱۲۰۰

وضعیت واردات و صادرات ناگت مرغ

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات ناگت مرغ به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات ناگت مرغ به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات ناگت مرغ به تفکیک سال

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی ناگت مرغ اعلام می دارد.

 

 

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی کارامل 

طرح توجیهی مربا 

طرح توجیهی سس 

طرح توجیهی ساندویچ سرد

طرح توجیهی غلات صبحانه 

طرح توجیهی خیارشور

طرح توجیهی لبنیات 

طرح توجیهی نان باگت

 

توجه !

<span style=”color: #000000;”>مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.</span>

<span style=”color: #000000;”>طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.</span>

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس