طرح توجیهی احداث مجتمع پرورش، کشتار، فرآوری و بسته بندی بوقلمون

کارفرما: شرکت محترم کشت صنعت کشتارگاه و فرآوری بوقلمون تیناناب گیلان

معرفی طرح

در این گزارش مطالعات امکان‌سنجي طرح احداث مجتمع پرورش، کشتار، فرآوری و بسته‌بندی بوقلمون از منظر بازار، فنی، مالی و اقتصادی با استفاده از نرم افزار کامفار بررسی شده است. اين مطالعات در قالب متدلوژي مطالعات امکان‌سنجي تهيه گرديده است و مطابق متدولوژي فوق ابتدا محصول مورد مطالعه به طور دقيق معرفي شده و سپس بررسي‌هاي لازم از منظر بازار آن صورت خواهد گرفت. هر محصول ويژگی‌ها و مشخصات خاصی دارد که پیش از هرگونه بررسی فنی و مالی لازم است اين خصوصیات به درستی شناخته شود. شناخت صحیح مشخصات و انواع مختلف محصول بدون ترديد راهنماي مناسبی جهت تصمیم گیري‌هاي لازم در انتخاب روش تولید و عملیات تولید و محاسبات بعدي خواهد بود. در اين ارتباط يكی از روش‌هاي موثر به کارگیري استانداردهاي مدون بین‌المللی و جهانی هر يک از محصولات است. علاوه بر اين جهت بررسی بازار لازم است شماره‌ تعرفه‌ گمرکی محصولات نیز مشخص گردد تا از روند واردات و صادرات و مقررات آن نیز شناخت لازم بدست آيد و در ادامه مطالعات فني در خصوص چگونگي توليد و امکانات سخت و نرم افزاري مورد نياز نيز شناسايي شده و در نهايت ظرفيت‌هاي اقتصادي و حجم سرمايه‌گذاري مورد نياز براي اجراي طرح برآورد و ارائه خواهد شد تا با استفاده از آن سرمايه‌گذاران و علاقه مندان محترم بتوانند کليه اطلاعات مورد نياز را کسب و در جهت انجام سرمايه‌گذاري اقتصادي با ديد باز و مسير شفاف اقدام نمايند. اميد است اين مطالعات، کمکي هر چند کوچک در راستاي توسعه صنعتي کشورمان بعمل بياورد.

 


از بین مواد پروتئینی، پرورش طیور صنعتی به علت قابلیت پرورش متراکم و میزان رشد بالا به همراه ضریب تبدیل غذایی مناسب جایگاه خاصی دارد که در این بین در سال‌های اخیر پرورش بوقلمون‌های صنعتی به دنبال بهبود پتانسیل‌های رشد این پرنده از طریق بهگزینی ژنتیکی پیشرفت بسیاری داشته است.

به علت عملکرد برتر پرورش بوقلمون صنعتی در مقایسه با سایر پرندگان صنعتی نظیر مرغ گوشتی که از قابلیت وزن‌گیری بیشتر در سنین بالا و ضریب تبدیل کمتر و از طرفی مزایای فراوان گوشت آن که پائین بودن چربی و کلسترول، مقادیر فراوان املاح معدنی و اسید آمینه‌ها و ویتامین‌های ضروری نظیر گروه B برخوردار می‌باشد، در بسیاری از کشورها تولید و همچنین گوشت این پرنده در کنار سایر منابع غذایی حیوانی مصرف قابل توجهی دارد.

در جدول ذیل مشخصات سرمایه گذاری طرح توجیهی پرورش بوقلمون آورده شده است.

مشخصات سرمایه گذاری
شرح پروژه
موضوع مطالعات امکان سنجی احداث
مجتمع پرورش، کشتار و فرآوری بوقلمون
محل اجرا استان گیلان
 مجری طرح شرکت کشت و صنعت و کشتارگاه و فرآوری بوقلمون تیناناب گیلان
 نتایج نرم افزار کامفار
میزان سرمایه گذاری 11.779.959 میلیون ریال
 نرخ بازده داخلی (IRR)  155.35 درصد
 بازگشت سرمایه 2.3 سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس