طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا

اجرای طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا می تواند برای اشتغالزایی مناسب باشد. قرار است در این مقاله درباره طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا موارد کاربردی و مهمی را خدمت شما کاربران محترم ارائه نماییم. با کارشناسان بهین صنعت یاب همراه باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

درباره ماهی قزل آلا

یکی از مفیدترین و اصلی ترین مواد غذایی برای مصارف خانواده های ایرانی را می توان ماهی قزل آلا معرفی نمود. این فراورده امروزه به صورت گسترده در ایران و در جهان یافت می شود. بر اساس روش های سنتی و یا روش های مدرن به واسطه آب های رودخانه ای و یا آب های آزاد و یا محل های پرورش ماهی قزل آلا، به صورت گسترده تولید این فراورده انجام ‌می شود.

یکی از شغل های پردرآمد در ایران می تواند پرورش ماهی قزل‌آلا باشد. کافی نبودن میزان دسترسی به آب بر اساس کمبود منابع آبی و وجود نیاز اکثریتی جامعه به مصرف مواد پروتئینی ماهی قزل آلا، از جمله مواردی است که می‌تواند به عنوان دلیل پر درآمد بودن این شغل معرفی شود. برای این که بتوانید یک مرکز پرورش ماهی راه اندازی نمایید، وجود عواملی مانند رعایت شرایط غلظت شوری آب و تنظیم دقیق میزان دما، از جمله موارد بسیار مهم در این راه می باشد. در زمینه رعایت غلظت شوری آب می توان میزان استاندارد ۱۰ پی پی تی را معرفی نمود. در زمینه رعایت دمای استاندارد مناسب برای پرورش ماهی های قزل آلا، تنظیم ۱۲ درجه سانتیگراد الی ۱۸ درجه سانتیگراد می تواند مناسب باشد. این مقدار بر اساس رشد کنونی جمعیت و افزایش تولید پروتئین حیوانی محاسبه شده است و از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

سرمایه و امکانات لازم برای پرورش ماهی قزل آلا بر اساس طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا

با توجه به طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا، انتخاب یک مکان مناسب به جهت راه اندازی پرورش ماهی قزل آلا می تواند از مهمترین موارد برای آغاز این فرایند محسوب شود. در جهت مهیا نمودن امکانات و شرایط پرورش ماهی قزل آلا،  می توانید این شرایط را در محیط های کوچک اعمال نمایید. این فاکتور می تواند یکی از مزایای بسیار کاربردی در این شغل معرفی شود. بر این اساس به طور استاندارد اگر قصد شروع فرایند پرورش ماهی قزل را دارید می توانید، یک محیط با مساحت دو هزار متر مربعی را برای این کار اختصاص نمایید.

ماهی قزل آلا

 نحوه تولید ماهی قزل آلا 

تولید ماهی قزل آلا به صورت لایه ای می باشد به همین منظور پس از اتمام یک دوره رشد، فرایند غربالگری انجام شده و با توجه به اندازه ماهی قزل آلا آنها را در استخرها و قسمت های مشخص شده به جهت انجام ادامه فرایند تولید، منتقل می نمایند.

سود حاصل از پرورش ماهی قزل آلا

برای اجرای یک کسب و کار جدید همواره یکی از مهمترین چالش ها برای کارفرمایان مقدار سودی است که بر اساس فعالیت های خود کسب می نمایند. به همین منظور افراد با تجربه و ماهر در زمینه پرورش ماهی قزل آلا سود خالص به جهت راه اندازی یک مرکز پرورش ماهی قزل آلا را در بازه ۱۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان معرفی نموده اند. (اعداد تخمینی است و جنبه استنادی ندارد )

مزیتها و معایب پرورش ماهی قزل آلا

تولید ماهی قزل آلا نیز مانند فرایندها و شغل های دیگر از معایب و مزایای خاص خود برخوردار می باشد.

درباره معرفی مزایای پرورش ماهی قزل آلا اولین مورد را می توان به غوطه ور بودن ماهی های قزل آلا درون محیط غذایی خود اشاره نمود. به همین خاطر آنها می‌توانند در یک شرایط راحت و مناسب به غذای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. چگالی آب به طور معمول با چگالی بدن ماهی برابر است، به همین خاطر ماهی در آب غوطه ور بوده و برای انجام حرکات خود انرژی کمتری را مصرف می نماید به همین خاطر است که از رشد سریعتری نیز برخوردار خواهد بود. از لحاظ وجود مواد معدنی و ویتامین ها، گوشت ماهی قزل آلا بسیار غنی بوده و از شرایط جذب بهتری برای انسان برخوردار می باشد. از طرفی میزان جذب مواد پروتئینی در بدن بر اساس مصرف ماهی قزل آلا نسبت به گوشت های دیگر بالاتر از ۹۰ درصد می باشد.

درباره معایب مزایای پرورش ماهی قزل آلا اولین مورد را می توان حساس بودن ماهی قزل آلا به جهت ابتلا به بیماری ها اشاره نمود. بر این اساس اگر در مسیر رودخانه چندین گونه ماهی وجود داشته باشد، امکان آلوده شدن ماهیهای پایین دست بیش از ۹۰ درصد خواهد بود. این موضوع می ‌تواند برای مراکز پرورش ماهی قزل آلا شرایط سختی را به دنبال داشته باشد. مورد دیگر به عنوان معایب این نوع از فعالیت ها مداومت در تعویض آب استخرها می باشد. بر همین اساس وجود آب تازه در استخرها شرایط کاربری را برای افراد دشوار نموده است. البته در حالت هایی که پرورش ماهی به صورت سیستم بسته و یا با استفاده از آب چاه باشد، درصد بروز این مشکل بسیار پایین تر خواهد بود.

ماهی قزل آلا

کد آیسیک مرتبط با طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (ISIC) و به معنی سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع می باشد.

به جهت تعیین هویت کالا مدارک و اموال قطعات مرسوم است که آنها را کدگذاری می نمایند که بتوان مهارتهای دقیق تر و ساده تر آنها را شناسایی نمود بدین وسیله این قطعات در سطوح گسترده ‌تر شرکتها و زنجیره های تامین استفاده می شود

شرح کالا کد آیسیک
فیله و گوشت ماهی قزل آلا به صورت تازه ۱۵۱۲۵۱۲۳۰۳
ماهی کامل قزل آلا به صورت تازه ۱۵۱۲۵۱۲۳۱۲

کد تعرفه مرتبط با طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا

کد تعرفه  TARIFF، معیاری عددی و یا رقمی است که به جهت شناسایی جایگاه کالا و در شرایط ترخیص کالا مورد استفاده قرار گرفته می شود، بر همین اساس در تعرفه گمرکی، برای محاسبه میزان حقوق کالا و ورودی های پرداخت شده به جهت ورود کالا، از این کد استفاده می شود. به طور معمول تعرفه های گمرکی، در شرایط زمان مشخصی که برای آن تعیین می شود، و بر اساس روش های خاص و سیستمی، اعم از آمار بیمه، حمل و نقل و اداره گمرک و غیره طراحی و استفاده می شود.

شرح تعرفه کد تعرفه
فیله و گوشت ماهی قزل آلا به صورت تازه ۰۳۰۲۷۳۰۰
ماهی کامل قزل آلا به صورت تازه ۰۳۰۲۱۱۰۰

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا و دیگر طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا اعلام می دارد

 

مطالب مرتبط  :

طرح توجیهی دامپروری

طرح توجیهی تولید سوسیس ماهی 

طرح توجیهی پرورش تیلاپیا

طرح توجیهی ماهی خاویار

طرح توجیهی پودر تخم مرغ

طرح توجیهی پرورش بوقلمون 

طرح توجیهی ماهی خاویاری 

طرح توجیهی گاوداری ۵۰۰ راسی 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس