طرح توجیهی پروژکتور و نور افکن

تجهیزات روشنایی امروزه به یک نیاز اصلی بدل شده اند و بسیاری از کسب و کار هایی که در شب به فعالیت مشغول هستند وابسته به این تجهیزات هستند. یکی از تجهیزات بسیار پر کاربرد پروژکتور ها هستند که میتوانند مساحت زیادی را روشن کنند که قطعا با یکبار مراجعه به ورزشگاه ها نمونه ای از آنها را دیده اید. در مطلب پیش رو خلاصه ای از طرح توجیهی پروژکتور و نور افکن را بررسی خواهیم کرد.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

پروژکتور و نور افکن چیست؟

پروژکتور و نور افکن از دسته ابزارهای روشنایی قدرتمند هستند که در محیط های گوناگون برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. افراد برای تامین روشنایی مکان های بسیار وسیع اعم از ورزشگاه ها، محیط کارخانه، سالن تئاتر، استخرها، بیلبوردهای تبلیغاتی از نور افکن استفاده می کنند.

پروژکتور نیز در محیط های مختلف کاربردهای فراوان دارد البته این محصول علاوه بر تامین نور، برای زیباسازی فضا و محیط نیز مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه افراد برای زیباتر جلوه دادن محیط بیرونی ساختمان از پروژکتور یا نورافکن استفاده می کنند.

محیط های مختلف همچون پارک، ساختمان های اداری، هایپرمارکت ها و برخی از مغازه های کوچک با بهره گیری از نورپردازی پروژکتور نظر مشتریان را جلب می کنند.

پروژکتورها از لحاظ نوع لامپ با هم تفاوت دارند. در غیر این صورت معمولاً از لحاظ ظاهر و جنس بدنه تقریباً ساختارشان مشابه به یکدیگر می باشد.

برخی از افراد گمان می کنند پروژکتور و نور افکن هر دو یک محصول یکسان هستند اما کاربرد این دو محصول با هم متفاوت است. پروژکتور برای زمانی که به تمرکز روی یک نقطه نیاز است و نور افکن برای تامین نور و روشنایی یک محیط وسیع مورد استفاده قرار می گیرد.

البته لازم به ذکر است بدانید که فرایند تولید پروژکتور و نور افکن یکسان است. تفاوت این دو محصول در فرایند تولید تنها روی قوس داخلی قاب ابزار می باشد.

طرح توجیهی پروژکتور و نور افکن

هر محیط متناسب با متراژ و شرایط خود  یک ابزار خاص برای نورپردازی را می طلبد. خیابان ها، محل های سخنرانی، محیط های صنعتی هر یک برای تامین روشنایی از یک ابزار خاص بهره گیری می نمایند. در واقع مهندسان با سنجیدن محیط مورد نظر یک نوع نورافکن مناسب با مشخصات فنی لازم را خریداری می کنند.

کشورهای عمده مصرف کننده و تولید کننده

چین، ژاپن، آلمان، انگلستان، فرانسه و آمریکا از جمله کشورهای عمده در تولید و مصرف پروژکتور و نور افکن می باشند. کشورهایی اعم از تایلند، آلمان، کره، چین و ایتالیا به عنوان  کشورهای صادر کننده این محصول شناخته شده اند.

مزایای استفاده از پروژکتور و نور افکن LED

صرفه جویی در میزان مصرف انرژی ، دارای طول عمر بالا، کاهش دادن هزینه های نگهداری و تعمیر به دلیل طول عمر بالا، تنوع رنگ بالا، درخشندگی ، دارای طیف نور متنوع،  قابلیت تنظیم تابش نور و بالا بردن برد نور از جمله مزایای قابل توجه پروژکتور و نور افکن می باشد.

معایب پروژکتور و نور افکن بخار جیوه

بهترین لامپ استفاده شده در این محصول دارای طول عمر کمتر از ده هزار ساعت است که این موضوع هزینه های نگهداری و تعمیر را چندین برابر افزایش می دهد.

پاسخگویی ضعیف : پروژکتور با لامپ LED در صورت دریافت ولتاژ سریعاً روشن می شود اما این نوع پروژکتور حدود ۵ دقیقه زمان نیاز دارد تا بتواند بیشترین تابش نور خود را نشان دهد.

حساسیت به خاموش و روشن شدن : لامپ های ال ای دی را می توان هر چند بار مورد نیاز خاموش یا روشن نمود و هیچ مشکلی به وجود نمی آید اما پروژکتورهای پرفشار جیوه به شدت در برابر خاموش و روشن شدن حساس هستند و موجب کاهش طول عمرشان می شود.

تنوع رنگ در پروژکتورهای جیوه وجود ندارد به همین دلیل از فیلترهای رنگی برای متنوع بودن رنگ نور استفاده می شود.

کد آیسیک مرتبط با تولید پروژکتور و نور افکن

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
چراغ های پروژکتوری ۳۱۵۰۴۱۲۳۳۶
شیشه چراغ های نور افکن ۲۶۱۰۴۱۲۳۶۷

 

کد تعرفه مرتبط با تولید پروژکتور و نور افکن

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
چراغ و وسایل روشنایی همچنین نورافکن‌ها و اجزاء و قطعات آنها، که در جای دیگر گفته نشده یا مشمول شماره‌های دیگر نباشند؛ چراغهای تبلیغاتی، علائم نورانی، تابلوهای نورانی راهنما و اشیای همانند،‌ دارای یک منبع روشنایی نصب‌شده دائمی، اجزاء و قطعات آنها که در جای ۹۴۰۵

 

وضعیت واردات و صادرات پروژکتور و نور افکن

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات پروژکتور و نور افکن به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات پروژکتور و نور افکن به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات پروژکتور و نور افکن به تفکیک سال

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید پروژکتور و نور افکن اعلام می دارد.

 

 

 

مطالب مرتبط :‌

طرح توجیهی لامپ led 

طرح توجیهی باتری 

طرح توجیهی بخاری 

طرح توجیهی نیروگاه خورشیدی 

طرح توجیهی چراغ خودرو 

طرح توجیهی پنکه 

طرح توجیهی لوازم خانگی 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس