طرح توجیهی کشتارگاه صنعتی

 طرح توجیهی کشتارگاه صنعتی از جهات مختلفی مورد بررسی قرار می گیرد، امروزه امکانات بسیار ویژه و استانداردی درکشتارگاه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد که باعث شده است، روند کشتار سرعت بیشتری داشته باشد، سیستم روباتیک بسیار هوشمند به صورت اتوماتیک باید در کشتارگاه های صنعتی قرار گیرد، استفاده از تکنولوژی در کشتارگاه های صنعتی از جهات مختلفی مفید است. در ادامه به طور کامل طرح توجیهی کشتارگاه صنعتی را شرح خواهیم داد.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

گوشت یکی از مواد غذایی مهم است که باید از زمان پرورش دام تا زمانی که به کشتارگاه انتقال پیدا می کند به دور از هر گونه عامل بیماری زا نگهداری شود در غیر این صورت سلامت مصرف کننده مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

کشتارگاه صنعتی نسبت به نوع سنتی بهداشتی تر است، امروزه در کشتارگاه های صنعتی از برترین امکانات بهداشتی استفاده می شود تا گوشت سالم و با کیفیت هرچه سریع تر آماده و بسته بندی شود تا در فروشگاه ها و یا سایر مراکز بهداشتی در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

طرح توجیهی کشتارگاه صنعتی

معرفی محصول مرتبط با طرح توجیهی کشتارگاه صنعتی

کشتارگاه صنعتی چیست؟

کشتارگاه صنعتی محلی برای کشته شدن حیوانات به منظور تهیه گوشت است کشتارگاه صنعتی محیط بسیار حساسی است که در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی امکان انتقال بسیاری از بیماری ها توسط ناقلین وجود دارد به همین خاطر حفظ موازین بهداشتی در کشتارگاه ها باید به شکل کاملا ًجدی پیگیری شود در غیر این صورت نتایج ناگواری بدست خواهد آمد.

 

طرح توجیهی کشتارگاه صنعتی

طرح توجیهی کشتارگاه صنعتی

در طرح توجیهی کشتارگاه صنعتی هدف تامین گوشت سالم و بهداشتی آن هم مطابق با موازین اسلامی است تا مصرف کنندگان بتوانند با اطمینان جهت خریداری بسته های گوشت بهداشتی اقدام نمایند. گوشت فراورده مهمی است که در سفره ایرانیان اهمیت ویژه ای دارد، امروزه با پیشرفت تکنولوژی توانسته ایم، دستگاه های ویژه و استانداردی را در کشتارگاه های صنعتی آماده سازی کنیم تا به کمک این رباط ها فرایند آماده سازی گوشت سرعت بیشتری پیدا کند.

در طرح توجیهی کشتارگاه صنعتی تا حد زیادی به رعایت موازین بهداشتی تاکید شده است، یکی از مهم ترین نکات پیرامون کشتارگاه صنعتی عدم دخالت انسان است و تمامی فعالیت ها به کمک دستگاه های ویژه با هوش مصنوعی انجام می گیرد که این موضوع مانع از انتقال بسیاری از بیماری ها شده است و نتیجه آن بسته های گوشت سالم و مرغوبی است که مورد رضایت مشتری و مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

امروزه دیگر بسیاری از امور به شکل کاملاً صنعتی همراه با تجهیزات ویژه در حال انجام شدن است در ارتباط با کشتارگاه های صنعتی نیز باید گفت که استفاده از تکنولوژی باعث شده است، بیشتر کشتارگاه های سنتی اصلاح شوند و با کمک تجهیزات تمام روند تهیه گوشت به شکل استاندارد و بهداشتی انجام گیرد.

در هر منطقه ای می توان کشتارگاه صنعتی مناسبی را دایر کرد تا از این طریق حمل و نقل و انتقال دام ها آسان تر شود، گوشت فراورده مهمی است که میزان زیادی از پروتئین بدن را تامین می کند، مرغ، گاو، و گوسفند از جمله مهم ترین منابع تامین کننده پروتئین هستند که به صورت کاملاً بهداشتی باید گوشت آن ها آماده سازی شود.

طرح توجیهی کشتارگاه صنعتی

 

کد آیسیک مرتبط با کشتارگاه صنعتی

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
تجهیزات کشتارگاههای صنعتی ۲۹۲۵۳۱۲۴۲۳
کشتارگاه دام ۱۵۱۱۳۱۲۴۵۱
کشتارگاه گاو ۱۵۱۱۴۱۲۴۵۳
کشتارگاه گوسفند ۱۵۱۱۴۱۲۵۵۴
کشتارگاه بز ۱۵۱۱۴۱۲۴۵۵
کشتارگاه مرغ ۱۵۱۱۴۱۲۴۵۷

 

کد تعرفه مرتبط با کشتارگاه صنعتی

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
گوشت حیوانات از نوع گاو، منجمد. ۰۲۰۲

 

وضعیت واردات و صادرات کشتارگاه صنعتی

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات کشتارگاه صنعتی به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات کشتارگاه صنعتی به تفکیک سال

 

جدول وضعیت واردات و صادرات کشتارگاه صنعتی به تفکیک سال

 

تجهیزات و امکانات کشتارگاه صنعتی

در طرح توجیهی کشتارگاه صنعتی آنچه که اهمیت دارد تجهیزات و امکانات درجه یک و پیشرفته است، این دستگاه ها باید به طور مداوم مورد بررسی قرار گیرند تا در صورت بروز مشکل سریعاً جهت رفع آسیب اقدام شود. دستگاه ها نیز باید مطابق با استانداردهای خاصی در هر بازه زمانی پاکسازی شوند تا آلودگی و عامل بیماری زا در بدنه دستگاه ها، سلامت مصرف کننده را تهدید نکند.

یکی از نکات بسیار مهم در طرح توجیهی کشتارگاه صنعتی کمک به حفظ محیط زیست است زیرا کشتارگاه صنعتی تمام اجزای غیر استفاده گوشت های ذبح شده را جمع آوری می کند، این مواد در صورت وارد شدن به طبیعت باعث ایجاد آلودگی زیادی می شود به همین خاطر تمام مواد غیر ضروری را به صورت پودر تولید می کنند تا به محیط زیست آسیبی وارد نشود.

فاضلاب های مربوط به کشتارگاه های صنعتی نیز باید تصفیه شود سپس این فاضلاب برای زمین های کشاورزی قابل استفاده خواهد بود.

امروزه افراد زیادی تمایل دارند تا کشتارگاه صنعتی کاملا بهداشتی را دایر کنند و از این طریق برای خود یک منبع درآمد قابل توجه ای را بدست آورند. افراد علاقمند ابتدا باید در مورد طرح توجیهی کشتارگاه صنعتی اطلاعات کافی و مناسب را بدست آورند سپس برای آماده سازی کشتارگاه صنعتی اقدام نمایند.

آماده سازی کشتارگاه های صنعتی سختی های خاص خود را دارد به همین خاطر بهتر است، قبل از تصمیم گیری در مورد چالش ها و مشکلاتی که ممکن است در این راستا با آن مواجه شوید اطلاعات کافی بدست آورید. تجهیزاتی که در کشتارگاه ها استفاده می شود قیمت خرید بالایی دارند به همین خاطر باید سرمایه اولیه قابل ملاحظه ای داشته باشید تا بتوانید ابزار و تجهیزات اولیه و مورد نیاز را تهیه نمایید علاوه بر این بعد از مدتی ممکن است این دستگاه ها آسیب ببینند، هزینه مربوط به تعمیرات تجهیزات نیز نسبتاً زیاد است.

تجهیزات و امکانات کشتارگاه صنعتی

 

 

کشورهای عمده صادر کننده و وارد کننده گوشت گاو

کشورهایی همچون برزیل، استرالیا، نیوزلند، هندوستان، کانادا و ایالات متحده آمریکا از جمله کشورهای عمده صادر کننده و کشورهایی همچون روسیه، مکزیک، کره جنوبی، مکزیک، ایالات متحده آمریکا و  اروپا از جمله کشورهای وارد کننده گوشت گاو می باشند.

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی کشتارگاه صنعتی اعلام می دارد.

 

بیشتر بخوانید :

طرح توجیهی احداث سردخانه 

طرح توجیهی گاوداری گوشتی 

طرح توجیهی ماهی خاویاری 

طرح توجیهی دامداری 

طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا

طرح توجیهی دامپروری 

طرح توجیهی واحد پرورش ماهی 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس