طرح توجیهی گاوداری گوشتی

اجرای طرح توجیهی گاوداری گوشتی می تواند برای اشتغالزایی و رفع نیازهای پروتئینی مناسب باشد. قرار است در این مقاله درباره طرح توجیهی گاوداری گوشتی موارد کاربردی و مهمی را خدمت شما کاربران محترم ارائه نماییم. با کارشناسان بهین صنعت یاب همراه باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

درباره طرح توجیهی گاوداری گوشتی

تامین مواد پروتئینی با توجه به جمعیت موجود در کره زمین ‌نمی تواند تنها متکی به فرآورده‌های گیاهی باشد. بر همین اساس لازم است از راه پرورش طیور و یا حیوانات به جهت تامین مواد پروتئینی نیز اقدام نمود. به همین منظور امروزه در جهان به همت دامپروران و دامداران، با تولید بیش از ۷۵۰ تن فراورده های دامی در سال، بخش قابل توجهی از تامین مواد پروتئینی در جهان را تامین می نمایند. بر اساس نوع مصرف مردم جهان می توان به جرات اذعان داشت که امروزه در مقایسه با سایر دامها، پرورش گاو گوشتی توانسته است بیشترین سهم را در تامین مواد پروتئینی بشر به خود اختصاص دهد.

مزایای احداث گاوداری گوشتی

بر اساس پیشرفت ها در علم دامداری و دامپروری شاهد دستاوردهای جدید به واسطه ساخت ابزار های پیشرفته می باشیم. استفاده از این ابزارها و به دنبال آن بهره مندی از روش های نوین، پیشرفت کیفی و کمی در پرورش گاو گوشتی در جهان را پدید می آورد. به همین خاطر اگر پرورش گاو گوشتی در جهت استفاده از روش های صنعتی بر اساس کاربری از متدهای نوین انجام گیرد، می تواند افزایش راندمان قابل توجهی را در این حوزه ایجاد نماید.

یکی از اساسی ترین و موثرترین راهکارهای نوین در این حوزه، نحوه مدیریت و نحوه استفاده از متدهای موثر در دام پروری می باشد. از این رو هرچه دامدار در زمینه شناسایی نیازهای دام و انجام فرآیندهای رفع آن نیازها موفق تر باشد، می تواند مقدار قابل توجهی افزایش کیفیت و کمیت تولیدات را شاهد باشد.

از مزیت های دیگری که می توان درباره استفاده از طرح توجیهی گاوداری گوشتی اشاره نمود، ایجاد اشتغال زایی برای افراد جویای کار می باشد. بر همین اساس دامداران و دامپروران می توانند جدای از کسب درآمد قابل توجه به واسطه پرورش گاو گوشتی، فرصت های شغلی پایداری را برای افراد جویای کار به وجود آورند تا گام مناسبی در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی کشور برداشته شود.

مزیت مهم دیگری که می تواند استفاده از طرح توجیهی گاوداری گوشتی به همراه داشته باشد، برطرف نمودن وابستگی کشور به واردات گوشت قرمز و به دنباله آن استفاده از سرمایه های کشور و جلوگیری از خروج ارز از کشور می باشد.

در کنار مزایای گفته شده به واسطه استفاده از طرح توجیهی گاوداری گوشتی، وجود فاصله زمانی زیاد به جهت بازگشت سرمایه مورد مهمی است که باید دامداران به آن توجه نمایند. بر این اساس داشتن سرمایه اولیه کافی برای شروع این طرح بسیار با اهمیت است. چرا که طول دوره پرورش در این حوزه چندین ماه و یا بیش دو سال می باشد. بر همین اساس تا زمانی که دام به مرحله رشد کافی به جهت فروش و رفتن به کشتارگاه نرسیده است، لازم است برای تامین هزینه ها همچون، بهداشت و دارو و خرید خوراک، دامدار از سرمایه مطمئن برخوردار باشد.

فرآیند پرورش گاو گوشتی

در این طرح به جهت تولید گوشت از گاوهای نر استفاده می شود. گاوهای نر از استعداد کافی و وزن گیری مناسب تری برخوردار می باشند. به جهت پرواربندی می ‌توان بهترین سن برای آغاز فرآیند را چهار الی پنج ماهگی در نظر گرفت. در این بازه سنی سیر صعودی را در رشد دام شاهد خواهید بود و با توجه به انجام مدیریت های مطلوب از طرف دامدار به جهت رفع نیازهای خوراکی و بهداشتی دام، می توان در طی مدت کوتاهی در بازه ۶ الی ۹ ماه، دام ها را روانه کشتارگاه نمود. در حوزه پرواربندی نسبت به گاوهای مسن نیز رعایت اصول مدیریتی و انجام متدهای مناسب به جهت تعادل در خوراک می توان این نوع از دام ها را با افزایش وزن راهی کشتارگاه نمود.

برخی از دامداران در بعضی از شرایط، دام ها را در جایگاه های بسته نگهداری می نمایند. در این خصوص لازم است رعایت موارد استاندارد در ساخت این نوع از جایگاه ها به دقت اعمال شود. چرا که وجود کیفیت مناسب در شرایط محیطی، رابطه مستقیم با سلامت حیوان دارد. در جایگاه های بسته استفاده از اصطبل و بهاربند مهم است. وجود بهاربند می‌تواند برای حیوان عدم بروز بیماری ‌هایی از جمله لنگش را کاهش دهد. استفاده از اصطبل به عنوان مکانی برای خوراک و البته محافظت و استراحت دام، بسیار مهم است. لازم به ذکر است که نسبت به فراهم نمودن محیط آزاد و البته امن به منظور گردش دام، توجه ویژ ای داشته باشید.

کد آیسیک مرتبط با طرح توجیهی گاوداری گوشتی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (ISIC) و به معنی سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع می باشد.

به جهت تعیین هویت کالا مدارک و اموال قطعات مرسوم است که آنها را کدگذاری می نمایند که بتوان مهارتهای دقیق تر و ساده تر آنها را شناسایی نمود بدین وسیله این قطعات در سطوح گسترده ‌تر شرکتها و زنجیره های تامین استفاده می شود

شرح کالا کد آیسیک
گاو گوشتی (دامپروری) ۰۱۲۱۵۱۲۳۱۰

کد تعرفه مرتبط با طرح توجیهی گاوداری گوشتی

کد تعرفه  TARIFF، معیاری عددی و یا رقمی است که به جهت شناسایی جایگاه کالا و در شرایط ترخیص کالا مورد استفاده قرار گرفته می شود، بر همین اساس در تعرفه گمرکی، برای محاسبه میزان حقوق کالا و ورودی های پرداخت شده به جهت ورود کالا، از این کد استفاده می شود. به طور معمول تعرفه های گمرکی، در شرایط زمان مشخصی که برای آن تعیین می شود، و بر اساس روش های خاص و سیستمی، اعم از آمار بیمه، حمل و نقل و اداره گمرک و غیره طراحی و استفاده می شود.

شرح تعرفه کد تعرفه
گاو گوشتی (دامپروری)             ۰۱۰۲۲۱۲۰

وضعیت واردات و صادرات فرآورده های گاوداری گوشتی

نمودار میزان واردات و صادرات فرآورده های گاوداری گوشتی به شرح زیر می باشد:

نمودار صادرات و واردات فرآورده های گاوداری گوشتی به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات فرآورده های گاوداری گوشتی

جدول میزان واردات و صادرات فرآورده های گاوداری گوشتی به شرح زیر می باشد:

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح توجیهی گاوداری گوشتی و دیگر طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی گاوداری گوشتی اعلام می دارد.

 

مطالب مرتبط  :

طرح توجیهی دامداری

طرح توجیهی دامپروری

طرح توجیهی تولید سوسیس ماهی 

طرح توجیهی پرورش تیلاپیا

طرح توجیهی ماهی خاویار

طرح توجیهی پودر تخم مرغ

طرح توجیهی پرورش بوقلمون 

طرح توجیهی ماهی خاویاری 

طرح توجیهی گاوداری ۵۰۰ راسی 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس