همه چیز درباره سامانه جانا | ثبت نام – مزایا – کاربرد ها

همه چیز درباره سامانه جانا 

در مطلب پیش رو در باره این همه اطلاعاتی که در باره این سامانه گردشگری باید بدانید را برایتان آماده کردیم. خدماتی که شرکت دانش بنیان بهین صنعت یاب در زمینه گردشگری ارائه میدهد :

  • تهیه سایت پلان 
  • تهیه طرح توجیهی 
  • ثبت نام سامانه ها 
  • دفاع از طرح 
  • موافقت نامه اصولی 
  • نقشه معماری 
  • نقشه فاز صفر 
  • نقشه فاز ۱ 
  • نقشه سازه 
  • نقشه تاسیسات

سامانه جانا چیست ؟ 

سال‌هاست که با توجه به گسترش صنعت گردشگری نگرش سنتی دیگر پاسخگوی گردشگری نیست، باید نظارت به صورت پویا و از طریق سیستم های داینامیک اعمال شود. کثرت تاسیسات و فعالیت های گردشگری ضرورت عبور از سیستم های نظارتی سنتی و ایجاد سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری موصف به جانا را اجتناب ناپذیر کرده بود. مقوله ای که باید در سایر عرصه های حوزه گردشگری که امروز تبدیل به یک ابر صنعت شده است اعمال شود.

به عبارتی دیگر یکی از خلاهای حوزه گردشگری فقدان آمار و اطلاعات دقیق و به روز بود و از سوی دیگر گستردگی و تنوع تاسیسات و فعالیت های گردشگری در حال حاضر بسیار زیاد شده است. شاید در چند دهه پیش تعداد تاسیسات گردشگری معدود و امکان رسیدگی به امور با استفاده از نیروهای موجود فراهم شده بود اما در حال حاضر با توجه به تعداد و تنوع بسیار فعالیت ها، امکان نظارت و پایش به صورت سنتی عملاً مقدور نیست.

پس به صورت کلی سامانه جانا به جهت مدیریت هرچه بهتر تاسیسات گردشگری و همچنین افزایش سهولت موارد اداری این اماکن ایجاد شده است.

بیشتر خوانید : راهنمای جامع طرح های گردشگری 

خدمات سامانه جانا 

با توجه به راه‌اندازی سامانه جانا از طریق وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن درج اطلاعات مربوط به کلیه تأسیسات گردشگری در این سامانه، امکان صدور و تمدید پروانه بهره‌برداری تأسیسات گردشگری از طریق آن میسر شده و متقاضیان بدون نیاز به مراجعه حضوری برای طی مراحل تمدید یا درخواست صدور می‌توانند از طریق سامانه جانا به آدرس myst.mcth.ir نسبت به دریافت پروانه بهره‌برداری اقدام کنند.

تاسیسات گردشگری هفت منطقه آزاد تجاری و اقتصادی کشور نیز وارد سامانه جانا شده اند. بدین ترتیب با تکمیل اطلاعات در این سامانه از خدمات ریز بهره مند میشود :

  • اعطای تسهیلات
  • مشوق های بانکی
  • بیمه ای
  • مالیاتی

سایر خدمات سامانه جانا به شرح زیر می‌باشد:

  • ارائه گزارش های نظارتی
  • گزارش های آماری از تاسیسات گردشگری:  از قبیل تعداد واحد، اتاق، تخت، نیروی انسانی، مساحت و…
  • ارائه گزارش‌های آماری گردشگران ورودی
  • نرخ اشغال تاسیسات
  • ارتباط مستقیم با کلیه تاسیسات از طریق کارتابل مکاتبات
  • صدور شناسه کیوآرکد 
  • صدور تمدید مجوزهای بهره‌برداری و نظارت بر تأسیسات گردشگری: در این سامانه پس از ثبت‌نام اولیه و با توجه به نیاز متقاضی فرآیند اداری صدور و تمدید پروانه شروع می‌شود و در واقع تمام تعاملات سازمان با متقاضیان از زمان ثبت تقاضا برای اخذ مجوز تا صدور و در صورت نیاز تمدید مجوز‌های صادر شده از طریق این سامانه صورت می‌گیرد.
  • از این پس صدور و تمدید پروانه بهره‌برداری مربوط به تمامی مراکز اقامتی و پذیرایی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر، سفره‌خانه سنتی، مجتمع‌های بین‌راهی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی که قبلا به‌صورت دستی انجام می‌شد از طریق این سامانه امکان‌پذیر است.

اعطای مشوق‌های حمایتی از قبیل تسهیلات کم بهره، مشوق‌های بیمه‌ای و مالیاتی و…  که همه منوط به اخذ رمزینه در سامانه جانا است.

سامانه جانا مشکل سوخت اقامتگاه‌های بوم‌گردی را نیز رفع می‌کند

در حال حاضر نظارت بر بیش از ۱۲۰۰۰ واحد از تاسیسات گرشگری کشور از طریق سامانه جانا انجام می پذیرد.

با اشاره به اهمیت صنایع دستی در رونق گردشگری: یکی از موارد پیش بینی شده در ضوابط ارزیابی و درجه بندی هتل‌ها استفاده از صنایع دستی همان منطقه است.

همچنین در این سامانه گزینه‌ای برای استعلام کد ملی افراد طراحی شده که وضعیت پرونده پزشکی‌شان توسط تأسیسات گردشگری بررسی می‌شود. هتل‌ها، پرونده پزشکی مسافران را قبل از پذیرش بررسی می‌کنند و در صورت داشتن سابقه کووید ۱۹ از پذیرش فرد جلوگیری می‌شود. در واحدهای حمل‌ونقل، اماکن تاریخی و… نیز این بررسی انجام می‌شود که افراد با خیال آسوده سفر کنند.

مزیت دیگری که این سامانه دارد:

با توجه به اجرای فرایند استانداردسازی تأسیسات گردشگری، واحد‌هایی که موفق به دریافت گواهینامه استاندارد شوند پروانه بهره برداری سه ساله دریافت می‌کنند و در غیر این صورت مهلت پروانه یکساله خواهد بود.

بهین صنعت یاب با ۱۳ سال سابقه فعالیت در زمینه مشاوره مدیریت و مهندسی پروژه های سرمایه گذاری و گردشگری آماده است تا خدمات خود را به فعالان این عرصه ارایه نماید. چنانچه سوالی در رابطه با طرح های گردشگری دارید میتوانید با کارشناسان بهین صنعت یاب تماس حاصل فرمایید.

دانلود کنید : رزومه بهین صنعت یاب 

طرح توجیهی تولید لوازم کمپینگ

طرح توجیهی تولید لوازم کمپینگ بسیاری از افراد علاقه وافری به گذراندن وقت در طبیعت دارند، به همین دلیل شاخه ورزشی به نام کمپینگ به وجود آمد که در طی […]

طرح توجیهی سوله سازی

طرح توجیهی سوله سازی صنعت ساختمان و پروژه‌های عمرانی، از لحاظ سرمایه و حجم نیروی انسانی به گواهی آمار و ارقام، در زمره بزرگ‌ترین صنایع کشور قرار می‌گیرد. رشد سریع […]

طرح توجیهی باغ وحش

باغ وحش نوعی مکان تفریحی است که در آن برای حیوانات شرایطی مشابه با زیستگاه طبیعی حیوانات ایجاد می شود. در این طرح توجیهی همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای رفاه و آسایش حیوانات مورد استفاده قرار می گیرند.

طرح توجیهی احداث فرهنگسرا

از گذشته های دور تاکنون احداث مکان هایی برای انجام انواع امور فرهنگی و آموزشی بسیار رایج و متداول بوده است. برای برگزاری انواع نمایشگاه و گردهمایی های فرهنگی از این مکان ها استفاده می کنند.

طرح توجیهی مجموعه ورزشی چند منظوره

برای طراحی هر یک از این سالن های چند منظوره ورزشی، باید استانداردهایی در نظر گرفته شوند. در وهله اول باید فضای مورد نیاز برای احداث چنین مجموعه ای تامین شود. برخی از ورزش ها، مانند فوتسال و هندبال و… به صورت کلی در یک فضا انجام می شوند و برای این ورزش ها از سالن های چند منظوره استفاده می شود.

طرح توجیهی احداث دهکده ورزشی

با ارائه طرح احداث دهکده ورزشی اطلاعات لازم در زمینه احداث یک محیط ورزشی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. منظور از دهکده ورزشی چیست؟ چه هزینه و سرمایه ای برای تحقق و اجرای طرح توجیهی احداث دهکده ورزشی نیاز است؟

طرح توجیهی زائرسرا

هدف از ارائه طرح توجیهی زائرسرا، برآورد کردن هزینه های لازم برای احداث یک زائرسرای کوچک با ظرفیت صد نفره است. منظور از زائرسرا یک مکان برای استراحت و سکونت مهمان ها در شهرهای زیارتی است.

طرح احداث گلخانه پرورش گیاهان دارویی

جرای طرح احداث گلخانه پرورش گیاهان دارویی نیازمند توجه به یکسری اصول تخصصی و مهم است، امروزه مصرف دارو های گیاهی روبه افزایش است به همین خاطر نیاز است تا با اجرای این طرح گیاهان دارویی مرغوب مورد نیاز جامعه بشری را تولید کنیم و در اسرع وقت در اختیار آنها قرار دهیم.

طرح توجیهی قطعات بتنی پیش ساخته

با توجه به طرح توجیهی قطعات بتنی پیش ساخته برای عرضه مصالح ساخته شده از بتن اهمیت بسیار زیادی دارد، امروزه مجتمع های ویژه ای برای ارائه خدمات فروش مصالح بتنی احداث می شوند، در این مجتمع ها می توانید تمام مصالح بتنی مورد نیاز برای ساخت سازه های مختلف را تهیه نمایید.

طرح توجیهی پارک آبی

پارک آبی یک مکان تفریحی جذاب و سالم بین کودکان و نوجوانان است. اجرایی کردن طرح احداث پارک آبی نیاز به سرمایه گذاری بالایی دارد اما اگر بتوانید یک مکان تفریحی خلاق برای عموم مردم ایجاد کنید می توانید در این طرح پیروزمندانه عمل کنید.

طرح توجیهی مهمانپذیر

وجود امکانات مطلوب در مهمانپذیر، برای مسافران می تواند شرایط رفاهی را به دنبال داشته باشد. قرار است در این مقاله درباره طرح توجیهی مهمان پذیر موارد کاربردی و مهمی را خدمت شما کاربران محترم ارائه نماییم. پس تا انتهای این مقاله همراه …

طرح توجیهی طناب فولادی ( سیم بکسل )

طناب فولادی یا سیم بکسل تجهیزاتی با ساختار مستحکم است که برای جابجایی و انتقال اشیا به کار می رود. طناب فولادی در آسانسورها، جرثقیل ها و در بسیاری از صنایع دیگر مانند کشتیرانی، پل سازی و… کاربردهای فراوانی دارد. در این مقاله به معرفی طرح توجیهی طناب فولادی پرداخته شده است.

طرح توجیهی بوم گردی

بوم گردی یا اکوتوریسم، سفر به مناطقی است که دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی می باشد. بوم گردی شرایط خاصی دارد و هدف از آن حفظ منابع زیست محیطی و آثار فرهنگی مناطق بومی است. مقاله حاضر، در ارتباط با معرفی و بررسی طرح توجیهی بوم گردی می باشد.

بهره برداری و مدیریت تاسیسات

تمام مسائل مربوط به مدیریت تاسیسات مختلف گردشگری که این موضوعات از ابتدای کار تا مسائل کلان از قبیل اصول و ابزارهای بازاریابی و تبلیغات، انواع تاسیسات گردشگری، شناخت صنعت گردشگری، قوانین، مقررات و ضوابط گردشگری و مدیریت کیفیت و رضایت مشتریان می باشد .

طراح نقشه، سایت و پلان، نقشه سازه و …

نقشه سایت پلان یک طرح، نقشه معماری و مهندسی دقیق می‌باشد که قبل از ساخت و ساز بر روی زمین می بایست نقشه دقیقی از زمین و تمام شرایط و موقعیت قطعه زمین مورد نظر داشته باشید. در نقشه سایت پلان معمولا موقعیت و محل ساختمان‌ها

سرمایه گذاری در زمینه گردشگری

با افزایش شبکه های اجتماعی و تبلغات گسترده همراه با اطلاع‌رسانی در یک سال گذشته پای گردشگران خارجی (گردشگرانی از آلمان، سوئد و انگلیس و سایر نقاط اروپا) را به روستاهای دورافتاده ایران باز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس