کلاف اول: تولید انواع خشکبار

فرآوری انواع خشکبار و آجیل که در سبد غذایی همه خانواده‌ها همواره حضور پررنگی دارد می‌تواند یک فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری به شمار آید، این محصولات در مناطقی از ایران از مرغوبیت و کیفیت بالایی هم برخوردار است که می‌تواند توجیه اقتصادی این کار را دوچندان کند. شهرستان عجبشیر در ۹۸ کیلومتری جنوب غربی تبریز و مرکز آذربایجان شرقی واقع است که یکی از مناطق مستعد برای کشت و تولید انواع خشکبار است.

تولید خشکبار

در این خصوص ابراهیم طاهری، فرماندار این شهرستان در جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری خواستار تلاش و همکاری دستگاه‌های اجرایی در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی جدید شد.وی با اشاره به اینکه صنعت کشاورزی و تولید از عوامل اصلی توسعه، خودکفایی و ایجاد فرصت‌های شغلی در منطقه است، گفت: این شهرستان با توجه به تولید بالای محصولات خشکبار در منطقه جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده و نیازمند حمایت همه مسئولان است.

طاهری با اشاره به ویژگی‌های خشکبار و به‌ویژه گردوی عجب‌شیر افزود: مرغوبیت گردوی این شهرستان می‌تواند علاوه بر بازارهای داخلی در بازارهای خارجی نیز برای خود جایگاه پیدا کند. وی با اشاره به اینکه در شرایط موجود نیاز به صنایع تبدیلی در این شهرستان بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، گفت: در صورت احداث صنایع تبدیلی توسط سرمایه‌گذاران در این شهرستان، رغبت و انگیزه باغداری در بسیاری از صاحبان اراضی ایجاد و موجب افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و به تبع آن اشتغال‌زایی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس