حمایت دولت از سرمایه‌گذاران ریلی به چه صورت می تواند اتقاق بیافتد؟

حمایت دولت از سرمایه‌گذاران ریلی : اهمیت توسعه حمل‌و‌نقل در جریان توسعه اقتصادی امری انکارناپذیر است، از این رو هر کشور در مسیر توسعه از سرمایه‌گذاری در سیستم‌های حمل‌و‌نقل به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های زمینه‌ساز رشد اقتصادی حمایت می‌کند. توسعه حمل‌و‌نقل ریلی به‌عنوان یکی از ایمن‌ترین و ارزان‌ترین سیستم های حمل‌و‌نقل در دنیا موجب شده تا دولت به حمل‌و‌نقل همواره توجه ویژه‌ای داشته باشد و سرمایه‌گذاری‌های خوبی هم در این زمینه طی چند سال گذشته انجام شود، اما این مسیر بدون سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بسیار کند پیش می‌رود در همین راستا وزیر راه و شهرسازی گفت: تا سال 1400 نیازمند 2‌هزار و 800 واگن مسافری جدید هستیم که برای تامین این ناوگان سرمایه‌گذاری 10هزار‌میلیارد تومانی از سوی اقتصاد عمومی لازم است.
به گزارش ایلنا، عباس آخوندی در مراسم بهره‌برداری از ناوگان مسافری جدید با بیان اینکه نتایج سیاست‌گذاری‌ها در بخش حمل‌و‌نقل به تدریج خود را نشان می‌دهد، گفت: باید در ابعاد مختلف از حمل‌و‌نقل ریلی حمایت کنیم تا حمل‌و‌نقل ریلی سهم بیشتری از کل میزان حمل‌ونقل کشور داشته باشد. وی با اشاره به انعقاد قرارداد ساخت 300 واگن مسافری جدید که 100 واگن توسط شرکت سبا و 200 واگن توسط شرکت ریل‌پرداز تامین می‌شود، گفت: به طور قطع این سرمایه‌گذاری‌ها یک اقدام بسیار بزرگ برای صنعت کشور محسوب می‌شود.

حمایت دولت از سرمایه‌گذاران ریلی

حمایت دولت از سرمایه‌گذاران ریلی

آخوندی با اشاره به ماده 12 قانون رفع موانع تولید گفت: بنابر این قانون هر کسی که در مصرف سوخت و انرژی صرفه‌جویی داشته باشد، مبلغ صرفه‌جویی در انرژی به کسی برمی‌گردد که موجبات این صرفه‌جویی را فراهم کرده‌است. در حال حاضر در حال مذاکره و رایزنی برای اجرایی شدن این ماده قانونی هستیم و در شورای اقتصاد هم به نتایجی رسیده‌ایم. به طور قطع با اجرایی شدن این قانون سرمایه‌گذاری در صنعت حمل ونقل ریلی برای سرمایه‌گذاران توجیه اقتصادی بیشتری خواهد داشت.

آخوندی با تاکید بر اینکه در احداث زیرساخت‌ها باید محیط سرمایه‌گذاری بهبود یابد، گفت: مهم‌ترین نکته برای افزایش سرمایه‌گذاری موضوع آزاد‌سازی بازار است که لقلقه زبان نیست و وقتی از آزادسازی بازار صحبت می‌کنیم باید به این سمت حرکت کنیم و میزان مداخله دولت در نرخ‌گذاری در بازار را کاهش دهیم.

وی با تاکید براینکه باید به سمت علاقه‌مند کردن بخش‌خصوصی قدم برداریم، گفت: راهکار جذب سرمایه‌های بخش‌خصوصی این است که ساختار بازار را اصلاح کنیم. این صحبت‌های آخوندی حاکی از این است که دولت برنامه‌هایی برای تشویق و حمایت بخش خصوصی در حمل‌و‌نقل ریلی دارد. ما هم در این کلاف به سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان این بخش توصیه می‌کنیم فرصت را از دست ندهند و تا تنور حمایت دولت داغ است، اقدامی برای سرمایه‌گذاری در این بخش انجام دهند.

بهین صنعت یاب ارائه دهنده انواع طرح توجیهی کارآمد و سودآور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس