طرح توجیهی اقامتگاه بوم گردی

گردشگری امروزه یکی از اقتصادی ترین فعالیت ها در چرخه ملی کشور به خصوص از جهت اشتغال و ارز اوری و رونق مناطق مختلف تلقی میشود، که علاوه بر ان دارای مزایای ارتباطی، سیاسی، فرهنگی و تاثیرات بین الملی خاص است. به همین دلیل دولت ایران در سند چشم انداز کشور توجه به توریسم و گردشگری تاکید کرده است. در آخرین به روز رسانی سازمان جهانی توریسم ،تعداد گردشگران و مسافران سراسر جهان بر اساس انتظار ها به میزان 3.3% به طور میانگین از سال 2010 تا 2030 افزایش پیدا می کند.

بخوانید طرح توجیهی چیست؟

از زیر مجموعه های اقامتی صنعت گردشگری، اقامتگاه های بوم گردی هستند که در روستاهای اطراف شهرهای بزرگ و دارای آثار تاریخی شکل گرفته است، با توجه به مشکلات شهر نشینی و طبیعت دوستی ادمی، رفتن به دامان طبیعت و مناطق ارام فرصت خوبی است که توسعه روستاها با جذب گردشگر به وجود اید و شهر نشینان بتوانند روستا و سبک زندگی در روستا را از نزدیک لمس کنند.

 

بوم گردی در تعریف خلاصه یعنی احترام به طبیعت و فرهنگ گذشته و حال حاضر مردمانی که از سال ها قبل در یک زیست بوم خاص زندگی می کنند.

با توجه به افزایش میل و اشتیاق سفر کردن و طبیعت گردی و لذت بردن از جاذبه های طبیعی و خدادادی و در راستای حفظ محیط زیست،پایداری زیست بوم و فرهنگ مناطق گردشگری ،واژه ای نو به نام بوم گردی ظهور پیدا کرده است.

در این راستا،اقامتگاه های بوم گردی احداث شده اند که مکانی برای آسایش و رفاه بیشتر گردشگران بوم گرد فراهم بوده و کمکی در راستای حفظ فرهنگ بومی و محافظت از طبیعت بکر کشورمان باشد.

هدف اصلی از ایجاد و توسعة اقامتگاه‌های بوم ‌گردی دارای هویت و ساختار بومی، رسیدن به توسعة پایدار روستایی با ساماندهی و ارائة خدمات به گردشگران و طبیعت ‌گردان است. اقامتگاه‌های بوم‌ گردی فقط جنبة اقامتی ندارند؛ در آنها فعالیت‌های مختلفی همچون ارائة غذا و نوشیدنی بومی، ساخت، آموزش و فروش صنایع ‌دستی محلی، اجرای نمایش و موسیقی سنتی، برگزاری رویدادهای بومی و تورها و فعالیت‌های بوم‌گردی انجام می‌شود. مکان فیزیکی اقامتگاه به دلیل سبک معماری، مصالح ارگانیک به‌کاررفته، طراحی داخلی و مبلمان بومی آن نیز به منزلة اکوموزة بومی، بخشی از یک جاذبة گردشگری است. مهم‌ترین اصلی که در اقامتگاه بوم‌ گردی رعایت می‌شود، مشارکت جامعة محلی در فعالیت‌های گردشگری است.

مشاورین شرکت دانش بنیان بهین صنعت یاب،با عضویت در کانون مشاوران و داشتن تجربه ی ارائه ی بیش از 100 ها طرح توجیهی در زمینه اقامتگاه های گردشگری و زیر مجموعه های این صنعت،از جمله اقامتگاه های بوم گردی،همواره آماده خدمت رسانی می باشد.

می خواهید هزینه و میزان سوددهی که پروژه شما دارد را بدست آورید ؟

اگر در مورد محل و  نوع بهره برداری تصمیمات اولیه تان را گرفته اید، پس حتما احتیاج دارید که یک مرور کلی بروی حداقل سرمایه لازم و پیش بینی موارد مهم داشته باشید، کارشناسان بهین صنعت یاب آماده هستند تا طرح شما را بررسی کرده و جزئیات دقیق را در اختیار شما بگذارند. یک تماس تلفنی کافیست تا طرح اختصاصی خودتان را بررسی نمایید.

چه چیز های دیگری قبل از شروع لازم است بدانید ؟ 

در یایان مقالات زیر را برای شما آماده کرده ایم تا جزئیات بیشتری در مورد اجرای طرح های گردشگری را با شما در میان بگذاریم در این مقالات مراحل دقیق تر بررسی شده و ویژگی های هر طرح ( هتل ٬ سفره خانه و …) بیان شده است.

طرح توجیهی اقامتگاه بوم گردی

اقامتگاه بوم گردی در واقع، یکی از انواع سکونتگاه های مسافری با رویکرد معرفی فرهنگ و طبیعت، احیای ارزش ‌های سنتی و بومی و ارائه جاذبه های بومی-فرهنگی منطقه است. در واقع، اقامتگاه های بوم گردی، خانه هایی هستند که ساکنین آن منطقه در آن زندگی می کنند.

طرح توجیهی تولید لوازم کمپینگ

طرح توجیهی تولید لوازم کمپینگ بسیاری از افراد علاقه وافری به گذراندن وقت در طبیعت دارند، به همین دلیل شاخه ورزشی به نام کمپینگ به وجود آمد که در طی […]

طرح توجیهی دهکده توریستی و تندرستی

طرح توجیهی دهکده توریستی و تندرستی گردشگری در عصر حاضر یکی از فعالیت های مورد توجه مردم در سر تا سر کشور محسوب می شود. از این رو برنامه ریزی […]

طرح توجیهی تولید چمدان

در این مطلب قصد داریم با ارائه مطالبی مفید در زمینه فرایند تولید چمدان به علاقه مندان و سرمایه گذاران کمک کنیم تا بتوانند محکم تر در عرصه تولید قدم بردارند. چمدان یک محصول کاربردی برای تمام خانواده ها است بنابراین سرمایه گذاری در آن می تواند موجب رونق و سود شما در این عرصه شود.

طرح توجیهی مجموعه ورزشی چند منظوره

برای طراحی هر یک از این سالن های چند منظوره ورزشی، باید استانداردهایی در نظر گرفته شوند. در وهله اول باید فضای مورد نیاز برای احداث چنین مجموعه ای تامین شود. برخی از ورزش ها، مانند فوتسال و هندبال و… به صورت کلی در یک فضا انجام می شوند و برای این ورزش ها از سالن های چند منظوره استفاده می شود.

طرح توجیهی تن ماهی

در طرح توجیهی تن ماهی اطلاعات مفید در زمینه تولید این ماده غذایی در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شده تا با آگاهی از برآورد هزینه ها بتوانند گام درستی در زمینه تولید بردارند. کالای مورد بررسی یک محصول پرکاربرد در منزل، محیط کار و مسافرت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس