مطالعات امکان سنجی احداث مجتمع تولید نانو ذرات اکسید روی

کارفرما: شرکت محترم شاندیز سازه پرشین

معرفی طرح 

چرا باید از طرح توجیهی اکسید روی استفاده کینم ؟

اکسید روی با فرمول ZnO، به دلیل خصوصیات فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی که دارد، یکی از ذرات پر مصرف و پر کاربرد معدنی می باشد و مورد توجه صنعتگران قرار گرفته است. اکسید روی به شکل پودری سفید رنگ بوده و غیر قابل حل در آب می باشد. اکسید روی از جمله مواد با خواص منحصر به فرد می­باشد، این ماده در قرن اخیر به دلیل استفاده در وسایل ذخیره انرژی دارای اهمیت زیادی است. با سنتز نانوذرات اکسید روی می‌توان خواص این ماده را بهبود بخشید و کاربردهای بیشتری از آن ارائه داد.

طرح توجیهی اکسید روی

نانو ذرات روی علاوه بر صنایع آرایشی و بهداشتی، سرامیک، لاستیک و … برای تولید پانسمان­ های طبیعی به منظور درمان زخم­ ها نیز کاربرد دارد. به علت خاصیت ضد باکتریایی این نانو ذرات، و همچنین به دلیل تضعیف کنندگی اشعه فرا بنفش نور خورشید، از آنها در تولید کرم ­های ضد آفتاب نیز استفاده می­ شود.

با داشتن اطلاعات کافی در مورد طرح توجیهی اکسید روی می توانیم سود آوری خوبی در صنعت بدست آوریم.

یکی از اولین کاربردهای فناوری نانو در صنعت آرایشی و بهداشتی استفاده از نانومواد اکسید فلزی از قبیل اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم در کرم­های ضد آفتاب می­باشد از جمله موارد مهم در این فرمولاسیون عدم ایجاد اثر سفیدی بر روی پوست بعد از استفاده از کرم است. از دیگر مزایای کرم های ضدآفتاب جدید، این است که به وسیله پوست جذب نشده و ایجاد حساسیت (آلرژی) نمی­ کند. تولید نانو ذره ­ها برای محصولات ضد آفتاب روز به روز در حال افزایش می ­باشد که بیشتر آنها متشکل از نانو دی اکسید تیتانیوم و نانو ذرات اکسید روی هستند.

بهترین و کارآمد ترین انواع طرح توجیهی

طرح توجیهی اکسید روی

مشخصات سرمایه گذاری
شرح پروژه
موضوع مطالعات امکان سنجی احداث مجتمع
تولید نانو ذرات اکسید روی
محل اجرا استان اصفهان
 مجری طرح شرکت محترم شاندیز سازه پرشین
 نتایج نرم افزار کامفار
میزان سرمایه گذاری ۵۹۸٫۰۰۰ میلیون ریال
 نرخ بازده داخلی (IRR)  ۳۰ درصد
 بازگشت سرمایه ۳٫۵ سال

2 دیدگاه

  1. عاطفه قلاسی گفت:

    با سلام
    لطفا قیمت طرح توجیحی را بفرمایید. من نیاز به چند طرح توجیحی در مورد نانو اکسید روی- نانو نقره- نانو اکسید آهن و .. دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس