طرح توجیهی دستمال کاغذی رولی

دستمال های کاغذی، یکی از اصلی ترین ملزومات بهداشتی و درمانی تمام افراد در تمامی صنایع، می باشند؛ لذا اهمیت تولید و توسعه این صنعت، همواره مورد توجه بوده است. جهت تولید انواع دستمال کاغذی، بی شک نیاز به مشاوره ای بی نقص جهت راهنمای چشم انداز مسیر، می باشد. در گزارش رو به رو، به بررسی خلاصه ای از طرح توجیهی دستمال کاغذی رولی، به عنوان کالایی ضروری و استراتژیک، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بخوانید: طرح توجیهی چیست؟

معرفی محصول

طرح توجیهی دستمال کاغذی رولی عنوانی است که میتوان با آن به بررسی امکانسنجی این پروژه پرداخت و سپس مراحد اخذ وام را طی نمود. اصل پیشگیری بیماری و جلوگیری از پیشرفت آن به درمان موضوعی است که همگام با پیشرفت در علوم باعث اهمیت فوقا لعاده در به کارگیری ملزومات بهداشتی گردیده است. آمار و ارقام ارائه شده توسط کارشناسان و متخصصین در مورد بیماریهای به وجود آمده بر اثر استفاده از لوازم غیربهداشتی ضرورت اهمیت کاربرد وسایل بهداشتی اینگونه محصولات را به وضوح نشان می دهد. به ویژه در این زمان آلودگیها بر اثر افزایش جمعیت، سبب  به پدیدار شدن بیماریهای جدید شده است. به همین علت نیز همه روزه شاهد افزایش فرآیند مصرف محصولات بهداشتی می باشیم. با توجه به اینکه رعایت بهداشت در جامعه نشانه پیشرفت و تمدن تلقی میشود و در جهت ترویج بهداشت موضوع پیشگیری به عنوان یک امر حیاتی مطرح می گردد با بالا آمدن شاخص های بهداشتی شاهد این هستیم که نرخ بیماری ها و آمار مبتلایان به شیب بسیار کمی رو به پایین است. در طی دو دهه گذشته تولید انبوه و انتخاب مواد اولیه طبیعی و ارزان بهای تمام شده تولید لوازم بهداشتی را به نحو چشمگیری کاهش داده و در نتیجه استفاده از محصولات بهداشتی به طور روزافزون جهت عموم مردم امکانپذیر گردیده است . با گذشت زمان و بالا رفتن سطح آگاهی ها٬ سرمایه گذاری های بسیار زیادی در بخش های مختلف این صنعت شده است؛ گذشته از اینکه ظرفیت های فعلی پاسخگوی نیاز نمی باشد در سال های گذشته بخشی از تولیدات به منظور تأمین ارزی به خارج از کشور صادر می گردد.

ویژگی ها و مشخصات فنی محصول:
هر محصول ویژگیها و مشخصات خاصی دارد که پیش از هرگونه بررسی فنی و مالی طرح، لازم است این خصوصیات به درستی شناخته شوند. شناخت صحیح مشخصات و انواع مختلف محصول بدون تردید، راهنمای مناسبی جهت تصمیم گیری های لازم در انتخاب روش و عملیات تولید و محاسبات بعدی مورد نیاز خواهد بود. در این ارتباط یکی از مؤثرترین روشهای قابل استفاده به کارگیری استانداردهای ملی و جهانی هریک از محصولات می باشد. علاوه بر این جهت بررسی بازار لازم است که شماره تعرفه گمرکی (نامگذاری بروکسل) محصولات نیز مشخص گردد تا درباره روند واردات و صادرات محصول و مقررات آن شناخت لازم حاصل شود.

نام و کاربرد محصول:
محصول تولیدی این واحد دستمال کاغذی رولی بوده و جهت مصارف بهداشتی کاربرد دارد، جنس این دستمال از نوعی کاغذ تولید شده از الیاف سلولزی و خمیر کاغذ می باشد.

نام و کد آیسیک محصول
متداولترین طبقه بندی و دسته بندی در فعالیتهای اقتصادی همان تقسیم بندی آیسیک است. تقسیم بندی آیسیک طبق تعریف عبارت است از: بن طبقه بندی و دسته بندی استاندارد بین مللی فعالیتهای اقتصادی. این دسته بندی با توجه به نوع صنعت و محصول تولید شده به هریک کدهایی دو، چهار و هشت رقمی اختصاص داده می شود. کدهای آیسیک مرتبط با صنعت تولید دستمال کاغذی در جدول (۱) ارائه شده است.

 

توضیح موارد مصرف و کاربرد
با افزایش سطح آگاهی مردم و گسترش فرهنگ بهداشتی روند مصرف سرانه انواع دستمال کاغذی رو به افزایش می باشد. از طرف دیگر افزایش جمعیت نیز در بالا بردن میزان نیاز داخلی کاملاً مؤثر می باشد. نیاز به این کالا با توجه به ممنوع بودن واردات تماماً از تولیدات داخلی و تولیدکننده تأمین می گردد. امروزه این محصول به یکی از ضروریات زندگی مردم تبدیل گشته به طوری که تقریباً نمیتوان منزلی را یافت که در آن از انواع دستمال کاغذی استفاده نگردد. به علاوه در اکثر اماکن عمومی، اداره جات، اغذیه فروشیها و رستورانها نیز به طور گسترده از انواع دستمال کاغذی استفاده می شود. دستمال کاغذی تولید شده در این واحد به عنوان یک کالای نهایی برای مصارف بهداشتی و مختلف و خشک کردن دست و صورت کاربرد دارد.

بررسی کالاهای جایگزینی و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول
بسته به نوع کاربرد انواع دستمالهای کاغذی جیبی و جعبهای در ابعاد مختلف، حوله و دستمالهای پارچها ی می توانند به عنوان کالاهای جایگزین، که البته به دلیل سهولت استفاده از انواع دستمال کاغذی، میل عموم مردم به استفاده از این کالاهای جایگزینی کاهش پیدا کرده است.

اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز
با پیشرفت جامعه بشری و پی بردن به اهمیت رعایت بهداشت در دنیای امروز، نیاز به این محصول بیش از پیش نمایان شده و مردم دنیا با دستمال کاغذی و دیگر تولیدات مرتبط با آن به عنوان یک کالای ضروری به صورت روزانه سر و کار دارند. از اینرو نیاز به احداث کارخانجات جدید و همچنین بهبود کیفیت این محصول در هر کشوری لازم می باشد.

پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح
در مکان یابی یک طرح توجه نکات ضروری بسیاری، نظیر نزدیکی به محل تأمین مواد اولیه، بازارهای عمده مصرف، امکانات زیربنایی، حمایتهای دولت و نیروی انسانی متخصص وجود دارد که در ادامه به بررسی گزینه های فوق خواهیم پرداخت.
-محل تامین مواد اولیه
همانطور که اشاره شد کاغذ تیشو یکی از مهمترین مواد اولیه این طرح می باشد که واحدهای تولیدی بسیاری، این محصول را در استانهایی نظیر تهران، خوزستان، خراسان و فارس تولید می کنند. همچنین برخی از مواد مورد نیاز این طرح در استانهایی مانند تهران و برخی دیگر از خارج از کشور قابل تامین است.

-بازارهای فروش محصولات
یکی از معیارهای مکان یابی برای یک طرح، انتخاب مکان مناسب برای ارائه محصولات تولید شده به بازار مصرف می باشد. با توجه به ماهیت طرح، تمامی استانهای کشور نیازمند این گونه محصولات می باشند.ولی استفاده از این محصول در شهرهای بزرگ و پرجمعیت کشور بیشتر می باشد.
– امکانات زیربنایی طرح
برای تامین نیازهایی زیربنایی طرح، مانند شبکه برق سراسری، راه های ارتباطی و شبکه آبرسانی و فاضلاب و غیره، در سطح نیاز این طرح هیچ یک از استانهای کشور دارای محدودیت خاصی نمی باشند.
– نیروی انسانی متخصص
در طرح حاضر، به علت استفاده از امکانات و تجهیزات دیگر کارخانجات، نیاز به افراد متخصص و با تجربه در زمینه های تکنولوژی و مواد می باشد تا امکان انتخاب مواد موردنیاز مناسب و تعیین بهترین شرایط فنی و اقتصادی فرایندهای تولید دستمال کاغذی به وجود آید. با توجه به وجود صنایع کاغذ بسیار و مراکز آموزش عالی معتبر در زمینه تربیت نیروی متخصص، در استانهای اصفهان، تهران، خراسان، خوزستان، مازندران و گیلان، امکان بهره گیری از نیروی متخصص باتجربه در این طرح وجود دارد.
– حمایت های خاص دولت
با توجه به اینکه طرح حاضر جزء طرحهای صنعتی عمومیبه حساب می آید، به نظر نمیرسد که شامل حمایتهای خاص دولت شود. با این حال اگر این طرح در مناطق محروم راه اندازی شود، مشمول بعضی از حمایت های دولت می شود. باتوجه به بررسی پارامترهای فوق در طرح تولید دستمال کاغذی، میتوان نتیجه گیری کرد که استانهای خوزستان، فارس، خراسان رضوی، مرکزی، اصفهان، قم و قزوین دارای امکانات و شرایط مناسب تری نسبت به دیگر مناطق کشور برای راه اندازی چنین واحد تولیدی می باشند.

 

جدول شماره ۱

ردیف کد آیسیک نام کالا
۱ دستمال کاغذی جعبه ای ۲۱۰۹۱۲۳۳
۲ دستمال کاغذی جیبی ۲۱۰۹۱۲۳۲
۳ کاغذ توالت ۲۱۰۹۱۲۳۱

 

جدول ۲- خلاصه طرح

نام محصول دستمال کاغذی
ظرفیت پیشنهادی طرح ۳۰۰۰ تن
موارد کاربرد بهداشتی و آرایشی
مواد اولیه مصرفی عمده کاغذ تیشو
اشتغال زایی(نفر) ۳۰
میزان مصرف سالیانه یوتیلیتی آب(متر مکعب) ۱۸۰۰
برق(کیلو وات) ۱۲۹۰
گاز (متر مکعب) ۷۵۰۰۰
زمین مورد نیاز(متر مربع) ۳۰۰۰
 

 

زیربنا

 

تولیدی (متر مربع):

۳۵۰
انبار (متر مربع): ۲۵۰
خدماتی (متر مربع): ۱۵۰

 

شرکت دانش بنیان مشاوره مدیریت و مهندسی بهین صنعت یاب، عضو رسمی و دارای رتبه از کانون مشاوران، جهت ارائه طرح توجیهی با کیفیت، مستند و قابل دفاع آمادگی خود را در خصوص تهیه طرح توجیهی تولید دستمال کاغذی رولی اعلام می دارد. جهت یاری رساندن به متقاضیان عزیز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. بهین صنعت یاب همواره در تلاش است هر روز رضایت مشتریان عزیز از این مجموعه بیشتر شود.

مطالعه این مطالب پیشنهاد میشود :

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس