طرح توجیهی غذای حیوانات خانگی | بررسی طرح خوراک آماده سگ و گربه

طرح توجیهی غذای حیوانات خانگی

یکی از بحث های جدی در این برهه زمانی توجه به محیط زیست و حیوانات می باشد، که در این میان افراد زیادی به عنوان هواداران یا حامیان محیط زیست و حیوانات تشکیل شده اند تا مانع از تخریب و آزار این گروه از موجودات شوند. در این بین افراد زیادی علاقه مند به پرورش حیوانات در خانه می باشند، هرچند انسان از گذشته های دور نیز به اهلی نمودن حیوانات روی آورده بود اما در حال حاضر نگه داری حیوانات به منزله منفعت بردن از این حیوانات نیست، بلکه به منظور لذت بردن از نگه داری این حیوانات است. پس با ما در تهیه طرح توجیهی غذای حیوانات خانگی همراه باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

اولین مرحله در نگه داری از حیوانات خانگی تامین غذای آنان که جز اصلی ترین نیاز های هر موجود زنده است، می باشد. با توجه به اینکه صاحبان حیوانات خانگی اهمیت بسیار زیادی به این موجودات می دهند و تغذیه آنها نیز از اهمیت بسیار زیادی برای آنها برخوردار می باشد لذا همواره به فکر تامیت غذای این حیوانات هستند. همان طور که می دانید حیوانات خانگی انواع زیادی دارند از پرنده گرفته تا انواع خزندگان، اما موجوداتی که بیشتر نگهداری می شوند سگ و گربه می باشند. مواد غذایی مورد احتیاج این حیوانات (سگ و گربه) بر اساس نژاد، وزن و سنشان داده می شود و می تواند متفاوت از یکدیگر باشد.

علت علاقه مندی سرمایه گذاران در این بخش می توان به ممنوعیت واردات این مواد خوراکی اشاره کرد

معرفی محصول در طرح توجیهی غذای حیوانات خانگی

تولید مواد غذایی برای سگ و گربه، با کد آیسیک مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است که به شرح جدول زیر می باشد.

ردیف

شرح

کد آیسیک

۱

ترکیبات ازپیش مخلوط شده برای خوراک آماده سگ

۱۵۳۳۵۱۲۳۰۶

۲

مکمل های غذایی برای خوراک سگ

۱۵۳۳۵۱۲۳۰۷

۳

ترکیبات ازپیش مخلوط شده برای خوراک آماده گربه

۱۵۳۳۵۱۲۳۰۹

۴

مکمل های غذایی برای خوراک گربه

۱۵۳۳۵۱۲۳۱۰

۵

خوراک آماده سگ و گربه

۱۵۳۳۴۱۲۳۲۷

 

مواد غذایی برای این حیوانات در واقع به ۳ بخش عمده تقسیم می شود: غذاهای کنسروی، غذاهای خشک و تشویقی ها.

  1. غذاهای کنسروی مواد غذایی داخل آن به همان شکل خود باقی می مانند و در ظروف به صورتی که هوا در ظرف نباشد قرار می گیرد.
  2. در غذاهای خشک رطوبت مواد غذایی گرفته می شود و در شراط خاص آماده می کنند و به آن مواد افزودنی زده می شود.

 

سود نسبتا خوب این کار از موارد مهم ترین عامل برای سرمایه گذاری است 

هر دو نوع غذا برای این حیوانات لازم و ضروری است و بستگی به شرایط حیوان می توان فقط از یک نوع آن و هر دو آن استفاده نمود، ولی معمولا صاحبان این حیوانات از هر دو نوع این مواد استفاده می کنند.

هر دو نوع این نوع مواد خوراکی مزیت های خاص خود را دارند به عنوان مثال خوراکی های کنسروی دارای طمع طبیعی تر و به حالت طبیعی از نظر شکل بیشتر شبیه می باشد و احتیاج به مواد افزودنی و نگه دارنده نیست و بعد از باز شدن در کنسرو بعد چند ساعت فاسد می شود؛ اما مواد خوراکی خشک به دلیل آنکه آب این مواد گرفته می شود و رطوبت بسیار کمی می باشد ماندگاری بالا داشته ولی به آن مواد افزودنی اضافه می گردد تا طعم و مزه بهتری داشته باشد. این دو نوع محصول پروتئین و مواد معدنی مورد نیاز این حیوانات را تامین می کنند. خوراکی های خشک با توجه به اینکه ماندگاری بالاتری دارند و صاحبان حیوانات نمی توانند چند نوبت به آنها غذا دهند از خوراکی خشک به دلیل ماندگاری بالاتر استفاده می کنند.

علت علاقه مندی سرمایه گذاران در این بخش می توان به سود نسبتا خوب آن اشاره کرد و از دیگر مواردی که می توان نام برد ممنوعیت واردات این مواد خوراکی می باشد، که با توجه به اینکه هر روز به تعداد صاحبان این حیوانات اضافه می گردد آینده روشنی در این زمینه برای تولید این محصول وجود دارد.

بیشتر ماشین آلات مورد استفاده در این محصولات به دلیل اتوماتیک بودن به نیرو انسانی کمی نیاز دارد

روش تولید در طرح توجیهی غذای حیوانات خانگی

روش تولید مواد خوراکی خشک برای حیوانات به طور کلی به صورت زیر می باشد.

ابتدا مواد اولیه مورد نیاز را به داخل پری میکسر ریخته و بعد از آن مواد وارد دستگاه میکسر می شود، در این مرحله مواد با یکدیگر ترکیب شده و یکدست مخلوط می شوند. بعد از ترکیب مواد به فیدر اکسترود رفته و سپس با کانوایر به اکسترود منتقل می شود. در اکسترود مواد ترکیب شده با فشار و دما پخت می شود. بعد از اکستورد مواد به داخل خشک کن ها رفته تا رطوبت مواد گرفته شود. دو مرحله پایانی در واقع روغن پاشی و طمع دهی به صورت همزمان انجام می گیرد تا مواد خوراکی طمعی مناسب برای خوردن حیوانات داشته باشند. مرحله پایانی بسته بندی مواد می باشد تا آماده ارسال برای مصرف کننده باشد.

دستگاه خشک کن 

میزان سرمایه گذاری در تولید مواد غذایی برای حیوانات خانگی به عوامل زیادی بستگی دارد ولی از همه با اهمیت تر قیمت ماشین آلات می باشد. ماشین آلات مربوط به این محصول در اروپا، چین و هم در داخل تولید می شود، که بسته به نوع سازنده قیمت های متفاوتی دارند؛ عامل مهم دیگر میزان تولید این محصولات در ساعت می باشد که می تواند تاثیر بر قیمت ماشین آلات داشته باشد. باید خاطر نشان کرد که بیشتر ماشین آلات مورد استفاده در این محصولات به دلیل اتوماتیک بودن به نیرو انسانی کمی نیاز دارد.

       

دستگاه های میکسر

 

چگونه طرح توجیهی مواد غذایی حیوانات خانگی تهیه نمائیم؟

شرکت بهین صنعت یاب با سال ها تجربه در زمینه تدیون طرح توجیهی صنایع مختلف ، این بار نیز آمادگی خود را جهت همراهی تولید کنندگان عزیز اعلام می دارد تا یاری رسان سرمایه گذاران محترم در تدوین طرح توجیهی مواد غذایی حیوانات خانگی باشد.

 

مطالب مرتبط :

فرآوری روده گوسفند یک فرصت صادراتی 

فرآوری صدف کوهی، از تولید کاغذ تا استفاده غذایی و خوراک دام

 – سرمایه گذاری در تولید پودر ماهی، فرصتی راهبردی

 – سرمایه گذاری در تولید گوشت بدون دام

2 دیدگاه

  1. علیرضا اتابکی گفت:

    با سلام. میحواستم هزینه ها و نوع دستگاههای مورد نیاز برای راه اندازی یک خط تولید غذای حیوانات خانگی را بدانم. و اینکه برای چنین خط تولیدی چقدر سرمایه و زمین نیاز هست. متشکرم

    • trek8500 گفت:

      سلام٬ وقت بخیر این مورد با توجه به ظرفیت تولید که مد نظر دارید مشخص میگردد. برای اطلاعات بیشتر با تلفن های شرکت تماس حاصل فرمایید .
      ۰۲۱۲۶۶۵۶۹۰۸
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس