فرصتی برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای حوزه گردشگری و صنایع دستی

کسب و کار در حوزه گردشگری

راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک اما به‌ صورت پیوسته یکی از بهترین روش‌ها برای رونق اقتصادی است، در بین کسب‌وکارهایی که با سرمایه کمتر قابلیت راه‌اندازی داشته باشند مورد توجه عموم قرار می‌گیرند. از مهم‌ترین این مشاغل می‌توان به کسب‌وکارهای حوزه گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد که حتی در مواقعی با سرمایه‌های بسیار ناچیز توان شروع به کار را دارند در این خصوص استاندار خراسان جنوبی می‌گوید: می‌توان با کمترین سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع‌دستی و گردشگری بیشترین بهره‌برداری را خصوصاً در زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی انجام داد.

وجه‌الله خدمتگزار، به ظرفیت‌های صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی اشاره کرده و می‌گوید: در بخش صنایع دستی این استان در زمینه پارچه بافی و قالی بافی دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی هستیم که باید از سوی مسئولان امر مورد حمایت قرار گرفته و تقویت شود. اسدالله درویش امیری هم به‌عنوان معاون پارلمانی و امور استان‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، خراسان جنوبی را از استان‌های مناسب در زمینه وجود مراکز گردشگری و نیز تاریخی برشمرده و با بیان اینکه 60 محصول در زمینه صنایع‌دستی در خراسان جنوبی وجود دارد، می‌گوید: وجود کویر به‌عنوان یک ثروت گم‌شده در این استان ‌باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان و سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

ما هم در این کلاف به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌دهیم برای تقویت صنایع دستی و افزایش صادرات این محصولات و نیز حفظ آثار و ابنیه تاریخی خراسان، دست به کار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس