فرصت‌های سرمایه‌گذاری‌ جهرم و توانمندی ها این شهر

جهرم به‌ عنوان یکی از شهرهای استان فارس شناخته می‌شود که به نسبت شهرستان‌های دیگر این استان دارای پتانسیل‌ها و توانمندی‌های بهتری است اما مسئولان این شهرستان از وضعیت توسعه و سرمایه‌گذاری در این استان گله‌مندند، از این رو به تازگی همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در این شهرستان برگزار کرده و محمد دانش نیا، سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت جهرم در حاشیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان گفته است: بررسی عدم جذب منابع مناسب و نیروی متخصص در بحث صنعت، بررسی عدم تمایل مردم به سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی و راهکارهای توان تولیدی بنگاه‌های کوچک تجاری از اهداف این همایش بوده است.

بنگاه‌های تولیدی در جهرم

همچنین از دیگر اهداف این همایش، بررسی عوامل کمک‌کننده به بهبود فضای کسب‌وکار و روان‌سازی خدمات بانک‌ها به منظور حمایت از تولید، علل عدم سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت و حمایت سازنده از بنگاه‌های تولیدی در جهرم بوده است. ما هم در این سرنخ به دو فرصت مناسب سرمایه‌گذاری در این شهرستان براساس پتانسیل‌های آن و همچنین نتایج حاصله از این همایش اشاره می‌کنیم تا چراغ راه سرمایه‌گذاران بالقوه باشد.

فرصت های سرمایه گزاری در این شهرستان

در کلاف دوم سرمایه‌گذاری در بخش معادن این شهرستان پیشنهاد می‌شود. در واقع این شهرستان دارای معادن آهک، نمک، گچ و سیلیس است که بخش زیادی از ظرفیت‌های این معادن بکر و آماده سرمایه‌گذاری است. در این خصوص همچنین دانش‌نیا وجود این معادن را از جمله منابع شهرستان جهرم دانسته و همچنین شهرک صنعتی، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی را به‌عنوان ظرفیت‌های مناسب در راستای جذب سرمایه‌گذار معرفی می‌کند.

دانش‌نیا افزود: بسیاری از مردم جهرم از ظرفیت‌های موجود این شهرستان اطلاع ندارند، مثلاً در زمینه مشاغل خانگی به‌ویژه تولید فرش دستباف این شهر دارای قابلیت‌های فراوانی است و نیاز به نیروی فعال و سرمایه‌گذار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس