مطالعات بازارچیست ؟ (Market Studies)

 بی­ گمان پژوهش و گردآوری اطلاعات درباره وضعیت بازار، پیش از شروع هر فعالیتی و بررسی روند گذشته کسب و کار مورد مطالعه و پیش­‌بینی روند تغییرات کوتاه­‌مدت و بلندمدت آن در آینده، شرط لازم شروع احداث یک بنگاه اقتصادی موفق است. مطالعه بازار با ابزاری که در اختیار دارد، امری ضروری برای پايداری و پيشرفت کلیه فعالیت‌های اقتصادی به‌شمار می‌رود. با بهین صنعت یاب همراه باشید… 

تحقیقات بازار یا مطالعه بازار چیست؟

مطالعه بازار چیست ؟ میتوان این واژه را این گونه مطالعه کرد که تحقیقات بازار یا مطالعه بازار جزء لاینفک تدوین گزارش های امکان سنجی (Feasibility Study) در پروژه‌های صنعتی و خدماتی است، این مطالعات به صورت مستقل از بخش‌های دیگر انجام شده و نتایج، حکایت از آن دارد که آیا در بازار تقاضایی برای خدمت تعریف شده و یا محصول تولیدی وجود دارد یا خیر. با اهمیت یافتن هرچه بیشتر مباحث بازار و بازاریابی، مطالعه بازار گستره بیشتری پیدا کرده است. مفهوم مطالعه بازار، جمع آوری و ثبت و تجزیه و تحلیل نظام مند داده‌های مرتبط با بازار و فراهم ساختن زمینه تبیین، تشریح و طبقه‌­بندی بازار فعلی و پیش‌بینی بازار آتی طرح  مورد بررسی می‌باشد.

مطالعه بازار چیست؟

روش هایی مطالعه بازار چیست یا چگونه است ؟

اجرای یک پروژه با استفاده از منابع موجود، نظیر مواد اولیه مورد نیاز، منابع انسانی و تکنولوژی و همچنین مکان­یابی آن، زمانی محقق می­شود که مفاهیم اولیه بازار بعنوان بخشی از فرآیند مطالعات امکان­سنجی با دقت فراوان در زمان مناسب صورت پذیرد؛ زیرا یکی از مهمترین‌ترین دغدغه‌های سرمایه‌گذاران فروش کالا و یا خدمت ارائه شده می‌باشد و روشن است اگر محصول یا خدمتی که برای آن سرمایه‌گذاری می‌شود مورد استقبال قرار نگیرد و به فروش نرسد، آن طرح توجیهی بی‌شک با شکست رو به‌رو خواهد شد. با تهیه مطالعه بازار کارشناسی شده و معتبر، می‌توان تاحد زیادی ریسک انجام پروژه را کاهش داد و به بهترین شکل وضعیت بازار را سنجید و از شکست احتمالی جلوگیری نمود و در زمان مناسب به بازار پاسخ مثبت داد.

مدیران بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه گذاران با تهیه مطالعه بازار، اطلاعاتی دقیق از مشتریان، رقبا و دیگر عوامل محرک در بازار بدست می‌آورند و با شناخت دقیق از وضعیت موجود، فعالیت اقتصادی خود را بهبود می‌بخشند. بهره‌گیری از نتایج این مطالعات می­تواند زمینه لازم را به منظور افزایش بهره‌­وری و خلق ایده­‌های نو برای صاحبان کسب و کار و دیگر فعالان اقتصادی فراهم آورد. بديهي‌ست انجام مطالعات بازار در هر مرحله از عمر سازمان و يا هر مرحله از عمر محصولات، ويژگي و اهميت خاص خود را دارد. در این میان بهره‌جستن از مشاورانی کارآزموده و خبره در زمینه تهیه مطالعات بازار، می‌تواند در پیشبرد اهداف سازمان کارساز باشد.

 

تحقیقات و مطالعه بازار چیست در بهین صنعت یاب چگونه است ؟

سرمایه ­‌گذاران نیازمند مشاورانی کاربلد هستند که آنها را از مخاطرات موجود احتمالیِ و همینطور فرصت های موجود در بازار آگاه سازند. فعالیت شرکت مشاوره مدیریت و مهندسی بهین صنعت یاب در این خصوص به اینگونه است که با بررسی وضعیت موجود، تحلیل اطلاعات و ارزیابی یافته‌ها، آینده فعالیت اقتصادی را پیش‌بینی کرده و راهکارهایی موثر به منظور پیشرفت آن مجموعه ارائه می‌دهد که قابل اطمینان بوده و منبعی غنی برای اتخاذ تصمیم‌های جدید خواهد بود. مهمترین خدماتی که “بهین صنعت یاب” در حوزه مطالعات بازار به متقاضیان محترم ارائه می‌دهد در موارد زیر خلاصه می‌شود.

  • اندازه گیری بازار و برررسی وضعیت بازار
  • شناسایی نقاط قوت و ضعف بازار
  • ارائه راهکارهای موثر جهت رسوخ در بازار
  • انتخاب بازار هدف
  • مطالعات مالی بازار
  • پياده‌سازي سيستم‌هاي مديريت اطلاعات بازار
  • تحقيقات بازار و بررسي وضعيت رقبا
  • بررسی زنجیره تامین و لجستیک
  • تحلیل عرضه و تقاضای طرح مورد مطالعه

واحد مطالعات بازار این شرکت، با بهره گیری از کارشناسان خبره، نیازهای تحلیلی سرمایه ­‌گذاران و صاحبان صنایع جهت سنجش وضعیت بازار را پاسخ داده و فرصت­‌های بهینه سرمایه­‌گذاری را شناسایی و معرفی می‌کند.


شرکت “مشاوره مدیریت و مهندسی بهین صنعت یاب” با تخصص در تهیه انواع طرح‌ توجیهی جهت مشاوره به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان و همچنین تهیه طرح‌های توجیهی آمادگی خود را اعلام می‌نماید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس