معرفی 3 ایده سرمایه‌گذاری؛ تولید کتیرا، کشت زعفران و تولید گندله

ایده سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در تولید کتیرا، کشت زعفران و تولید گندله برای صنعت فولاد

 

کلاف اول

«کتیرا یکی از موادی است که به گفته صاحبنظران، اگرچه به طور مستقل اثر دارویی چندانی ندارد ولی چون ماده‌ای امولسیون‌دهنده است برای معلق نگه داشتن پودرهای دارویی غیر‌محلول از آن استفاده می‌کنند.» این یکی از جمله‌هایی است که در یک گزارش مفصل از خبرگزاری ایرنا در مورد کتیرا منتشر شده است. در این گزارش آمده است: «ارزش تجارت جهانی گیاهان دارویی اکنون حدود 100میلیارد دلار در سال است که در سال ٢٠٥٠ میلادی به رقم پنج تریلیون دلار خواهد رسید.

 


ایران با داشتن شرایط اقلیمی و تنوع گیاهی مطلوب، اکنون تنها 100میلیون دلار یعنی یک هزارم از تجارت جهانی گیاهان دارویی را به خود اختصاص داده است که بخش عمده‌ای از این رقم مربوط به صادرات زعفران است اما در دهه 1330 سالانه چهار هزار تن کتیرا صادر می‌شد که اکنون به هزار تن هم نمی‌رسد و اغلب به امارات عربی متحده، هند و برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان و انگلستان صادر می‌شود.» یک کلام؛ سرمایه‌گذاری روی کتیرا را فراموش نکنید!

 

کلاف دوم:

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در گفت‌وگویی مفصل با ایسنا، از مزایای کشت زعفران گفته که مطالعه آن خالی از لطف نیست. قصد داریم در این کلاف، بخش‌های مهم سخنان وی را برای شما بازگو کنیم تا بلکه اگر دنبال سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی هستید، این طلای سرخ را از یاد نبرید!

 


در این گزارش آمده است: «زعفران گران‌ترین محصول کشاورزی جهان و مهم‌ترین محصول صادراتی کشاورزی ایران است. به غیر‌از مصرف زیاد داخلی، همه‌ساله مقدار قابل توجهی ارز با صادرات زعفران وارد کشور می‌شود. ازسویی با توجه به قیمت بالای‌ این گیاه ارزشمند و امکان ارزآوری‌ بسیار زیاد آن برای اقتصاد کشور و از دیگر‌سو به دلیل تولید قریب به 90درصد زعفران جهان در ایران، این طلای سرخ در زمینه درآمدزایی و اشتغال‌آفرینی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.»

اما مهم‌ترین بخش سخنان این مقام مسئول این است که «زعفران در تابستان به خواب می‌رود و به آب نیاز ندارد.» شاید خوشحال‌کننده‌ترین قسمت گزارش همین جمله باشد، زیرا همه ما از بحران کم‌آبی مطلعیم و به دنبال راهکارهایی برای صرفه‌جویی در مصرف آب می‌گردیم. بنابراین کشت این گیاه از همه طرف به سود شما خواهد بود.

کلاف سوم:

پیش از این در شماره‌های قبل از کسب‌وکارهای واسطه‌ای که در تولید فولاد تاثیرگذار است برای شما صحبت کردیم اما این بار رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه برای تولید فولاد از ابتدا در کشور برنامه منسجمی وجود نداشت، گفت: در هر مقطع زمانی این صنعت با کمبود یکی از مواد اولیه روبه‌رو بوده و در حال حاضر نیز گلوگاه صنعت فولاد گندله است.

 


تولید گندله برای صنعت فولاد یکی از ضروریات است و لازم است که سرمایه‌گذاران در این بخش ورود پیدا کنند، زیرا فولاد یکی از اساسی‌ترین فلزات برای کشورهایی است که به‌عنوان سرزمین‌های پیشرفته در جهان شناخته می‌شوند. شاید این کلاف یکی از سرراست‌ترین کلاف‌هایی بوده که تاکنون برای شما معرفی کردیم!

به کانال بهین صنعت یاب در تلگرام بپیوندید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس