گردشگری دریایی و ساحلی

گردشگری دریایی و ساحلی ( شامل : طرح توجیهی ورزش های آبی ٬ تفریحات ساحلی ٬ موج سواری ٬ لنج سواری ٬ غواصی ٬ پاراسل و … ) ، یکی از مهم ترین و جذاب ترین و سود آور ترین حوزه های گردشگری در در جهان است. در بیش تر کشور های دنیا توجه به تور های دریایی، حمل نقل دریایی، ورزش و تفریحات آبی، غواصی و سایر سرگرمی های مرتبط با ساحل و فراساحل در صدر برنامه های گردشگری قرار دارد.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

چنانچه فعالیت های دریایی و گردشگری، در محیط ساحلی انجام پذیرد، در حوزه گردشگری ساحلی دسته بندی میشود و اگر این فعالیت ها در آب های عمیق و محیط های دریایی و دور از ساحل توسط گردشگران انجام شود، به آن گردشگری دریایی گفته میشود.

وجود بیش از 5 هزار و 800 کیلو متر نوار ساحلی در شمال و جنوب، وجود سواحل متنوع و ماسه ای، بندر های تاریخی، زیستگاه پرندگان و …، اسکله های تفریحی، لنج سواری و موج سواری در تنها بندر اقیانوسی ایران، سواحل ایران را خاص کرده است، اما با تمامی این پنانسیل ها هنوز نوزاد است، چرا که کشور های حوزه ی خلیج فارس با داشتن سهم کمی از دریای فارس امروزه، رقیب کشورمان در گردشگری دریایی شده اند،

این در حالتی است که در ایران، کشتی کروز وجود ندارد و تنها وسیله موجود در حمل و نقل دریایی، کشتی های کاتاماران هستند که مناسب حمل و نقل مسافر در مقاصد چند مایلی بین جزیره است و امکانات، فضا و امنیت لازم را برای گردشگری دریایی ندارد.

طبق بررسی های انجام شده، سالانه حدود 2 میلیون سفر دریایی در کشورمان انجام می پذیرد، ولی تقریبا اغلب آن ها به قصد خرید از بازار های مناطق ازاد قشم و کیش است و این فرصت بسیار خوبی برای رونق گردشگری دریایی است.

 

اگر چه  کشورمان در ورود به برخی صنایع دریایی پیچیده، مزیت کمتری دارد، ولی در توریسم دریایی دارای مزیت مطلق است که با ارتقای فرهنگ دریایی در میان مردم و نیز حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی فعال در این زمینه، توسعه و رونق بیشتری به وجود آید

شرکت دانش بنیان مهندسی بهین صنعت یاب با 10 سال سابقه کاری و تجربه موفق و بیش از 10 ها طرح توجیهی تفریحی و گردشگری آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز و کمک به توسعه این صنعت مهم در کشور می باشد.

می خواهید هزینه و میزان سوددهی که پروژه شما دارد را بدست آورید ؟

اگر در مورد محل و  نوع بهره برداری تصمیمات اولیه تان را گرفته اید، پس حتما احتیاج دارید که یک مرور کلی بروی حداقل سرمایه لازم و پیش بینی موارد مهم داشته باشید، کارشناسان بهین صنعت یاب آماده هستند تا طرح شما را بررسی کرده و جزئیات دقیق را در اختیار شما بگذارند، یک تماس تلفنی کافیست تا طرح اختصاصی خودتان را بررسی نمایید.

چه چیز های دیگری قبل از شروع لازم است بدانید ؟ 

در یایان مقالات زیر را برای شما آماده کرده ایم تا جزئیات بیشتری در مورد اجرای طرح های گردشگری را با شما در میان بگذاریم در این مقالات مراحل دقیق تر بررسی شده و ویژگی های هر طرح ( هتل ٬ سفره خانه و …) بیان شده است  .

طرح توجیهی اقامتگاه بوم گردی

اقامتگاه بوم گردی در واقع، یکی از انواع سکونتگاه های مسافری با رویکرد معرفی فرهنگ و طبیعت، احیای ارزش ‌های سنتی و بومی و ارائه جاذبه های بومی-فرهنگی منطقه است. در واقع، اقامتگاه های بوم گردی، خانه هایی هستند که ساکنین آن منطقه در آن زندگی می کنند.

طرح توجیهی تولید لوازم کمپینگ

طرح توجیهی تولید لوازم کمپینگ بسیاری از افراد علاقه وافری به گذراندن وقت در طبیعت دارند، به همین دلیل شاخه ورزشی به نام کمپینگ به وجود آمد که در طی […]

طرح توجیهی دهکده توریستی و تندرستی

طرح توجیهی دهکده توریستی و تندرستی گردشگری در عصر حاضر یکی از فعالیت های مورد توجه مردم در سر تا سر کشور محسوب می شود. از این رو برنامه ریزی […]

طرح توجیهی تولید چمدان

در این مطلب قصد داریم با ارائه مطالبی مفید در زمینه فرایند تولید چمدان به علاقه مندان و سرمایه گذاران کمک کنیم تا بتوانند محکم تر در عرصه تولید قدم بردارند. چمدان یک محصول کاربردی برای تمام خانواده ها است بنابراین سرمایه گذاری در آن می تواند موجب رونق و سود شما در این عرصه شود.

طرح توجیهی مجموعه ورزشی چند منظوره

برای طراحی هر یک از این سالن های چند منظوره ورزشی، باید استانداردهایی در نظر گرفته شوند. در وهله اول باید فضای مورد نیاز برای احداث چنین مجموعه ای تامین شود. برخی از ورزش ها، مانند فوتسال و هندبال و… به صورت کلی در یک فضا انجام می شوند و برای این ورزش ها از سالن های چند منظوره استفاده می شود.

طرح توجیهی تن ماهی

در طرح توجیهی تن ماهی اطلاعات مفید در زمینه تولید این ماده غذایی در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شده تا با آگاهی از برآورد هزینه ها بتوانند گام درستی در زمینه تولید بردارند. کالای مورد بررسی یک محصول پرکاربرد در منزل، محیط کار و مسافرت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس