طرح توجیهی تولید و بسته بندی روغن زیتون

 

در پست قصد داریم درباره طرح توجیهی تولید و بسته بندی روغن زیتون بپردازیم تولید سالانه زیتون در ایران به طور کلی و از همه درختان مثمری که خزان ندارند و در تمام طول سال مثمر هستند، در سال های آور، حدود ۱۰۰هزار تن به طور سالانه است و در سال ناآور ۴۰درصد کمتر و حدود ۶۰هزار تن در سال است. ظرفیت کارخانجات روغن کشی زیتون در ایران حدود ۱۴۸هزار تن میوه است، ولی حتی در سال های آور، بیش از ۴۰هزار تن میوه مخصوص روغن کشی تولید نمی شود.

بررسی طرح توجیهی تولید و بسته بندی روغن زیتون

مصرف روغن زیتون در ایران از سرانه بسیار ناچیزی برخوردار است و تنها ۲۰۰گرم برای هر ایرانی است. از طرفی اما و اگرهای زیادی در مورد سایر روغن های خوراکی وجود دارد و پیوسته مردم به مصرف روغن  زیتون تشویق می شوند. در این میان قیمت بالای روغن زیتون و عدم تطابق هزینه های خرید آن با وضعیت مالی بخش زیادی از جامعه موجب شده تا چنین سرانه قابل تاملی در ایران ایجاد شود. اگر بخواهیم روغن مورد نیاز کشور را در ایران تولید کنیم، باید سالانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰هزار تن میوه زیتون ویژه روغن کشی در ایران تولید شود. البته میوه های زیتون ویژه روغن کشی هم دارای درصدهای متفاوتی از روغن هستند. این درصد برای بعضی از زیتون ها به ۱۸درصد میرسد و برای بعضی از آنها تا ۱۳درصد هم افت می کند. بنابراین نیاز کشور ما حدود ۵۰۰هزار تن زیتون با بیش از ۱۸درصد روغن است.

کارفرما: شرکت تعاونی کهربای سبز چالوس

 

معرفی طرح طرح توجیهی تولید و بسته بندی روغن زیتون

مشخصات سرمایه گذاری
شرح پروژه
موضوع مطالعات امکان سنجی واحد
آماده سازی و بسته بندی روغن زیتون
محل اجرا استان مازندران، شهرک صنعتی چالوس
 مجری طرح شرکت تعاونی کهربای سبز چالوس
 نتایج نرم افزار کامفار
میزان سرمایه گذاری 17.237 میلیون ریال
 نرخ بازده داخلی (IRR)  55.64 درصد
 بازگشت سرمایه 3 سال

در صورت نیاز به مطالعات امکان سنجی و طرح توجیهی کاملاً تخصصی، به روز، مستند و قابل دفاع در کلیه بانک ها با شرکت بهین صنعت یاب تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس