طرح توجیهی فنی- اقتصادی تولید و آماده سازی انواع نان و شیرینی

کارفرما: شرکت نان آورد

 

معرفی طرح

امروزه یکی از محصولات مهم در جهان مربوط به صنایع نان و شیرینی‌پزی است که مصرف‌کنندگان زیادی در سراسر جهان دارد­. افزایش تقاضای جهانی نسبت به این صنعت موجب تولید انبوه و تنوع این محصولات شده است. طبق آمارهای موجود در فاصله سال‌های 2008 تا 2013، شیرینی با داشتن 80درصد از حجم تولیدی، سریع‌ترین میزان رشد را در میان محصولات پخته شده جهان داشته است. طبق پیش‌بینی تحلیلگران، بازار جهانی کیک و شیرینی تا سال 2020 با نرخ رشد سالانه 3.76درصد رو به ‌جلو حرکت خواهد کرد.

کشورهای آسیایی به دلیل پرجمعیت بودن یکی از مهم‌ترین بازارهای صنعت شیرینی و کیک در جهان به شمار می‌روند، ضمن اینکه از تولیدکنندگان مهم این صنعت نیز هستند. ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و صنعت شیرینی و شکلات سازی حجم بالایی از تولید داخلی و صادرات محصولات کشور را تشکیل می ­دهند­.

در این صنعت برای پخت محصولاتی مانند کیک و شیرینی، مواد مختلفی مانند کره، آرد، عسل، تخم‌مرغ، میوه‌ها، مواد رنگ و طعم‌دهنده و غیره لازم است که باعث شکل‌گیری بازاری پویا برای این صنعت شده‌اند. با توجه اهمیت ارزش تغذیه ­ای محصولات صنعت شیرینی، این طرح به ارائه محصولاتی می‌پردازد که مقدار کالری آنها کمتر بوده و در راستای رژیم‌های غذایی و سلامت فردی تولید ‌شوند.

باتوجه به موارد فوق‌الذکر و از آنجا که، ايجاد واحدهای تولیدی در زمینه‌های صنايع غذايي و تبديلي در كشورهای در حال توسعه موجب چند برابرشدن ارزش افزوده محصولات كشاورزي می ­شود و در ساختار اقتصادي ايران نیز بخش كشاورزی و صنايع تبديلي همواره از جايگاه ويژه‌ای در فرايند توسعه اقتصادی، اجتماعي و سياسي كشور برخوردار بوده است؛ همچنین ارزان بودن مواد خام، ارزبری كم، نيروی كار ارزان و نياز به سرمايه كم؛ همگي از جمله عواملي است كه ايجاد صنايع تبديلي و غذایی را  توجيه­ پذير کرده و موجب چند برابر شدن ارزش افزوده محصولات كشاورزی می ­شود. همچنین مواردی چون برتري نسبی سرمايه ­گذاری و پتانسیل بالای صادراتی در اين بخش، ساختار اقتصادی توليد، محروميت زدايي و ارزش سرمايه ­داری­ ها، استعداد اين سرزمين را برای توسعه و رشد و راه ­اندازی صنايع تبدي و غذایی توجيه مي­كند.

محصولات طرح توجیهی تولید انواع نان و شیرینی مطابق با تکنولوژی شرکت فرانسوی delifrance تولید می شود.

مشخصات سرمایه گذاری
شرح پروژه
موضوع مطالعات امکان سنجی
آماده سازی انواع نان، کیک و شیرینی
محل اجرا استان تهران، شهرک صنعتی شمس آباد
 مجری طرح شرکت نان آورد پانیک
 نتایج نرم افزار کامفار
میزان سرمایه گذاری 49.896 میلیون ریال
 نرخ بازده داخلی (IRR)  72.29 درصد
 بازگشت سرمایه 2.4 سال

در صورت نیاز به مطالعات امکان سنجی و طرح توجیهی کاملاً تخصصی، به روز، مستند و قابل دفاع در کلیه بانک ها با شرکت بهین صنعت یاب تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس