معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام از سرگیری طرح رونق تولید، اظهار داشت: سامانه ثبت نام تسهیلات سایت بهین یاب تا روز گذشته مشغول پرونده های مربوط به سال گذشته بود، اما از امروز پذیرای ورودی های جدید است.

ویدیو آموزشی ثبت نام در سایت بهین یاب

 

 

بیشتر بخوانید : 

شرایط تسهیلات جهش تولید ۱۴۰۰

شرایط تسهیلات تام 

شرایط تسهیلات بازسازی و نوسازی  اصناف برای تولید و اشتفال 

تسهیلات برنامه تولید و اشتغال ۱۴۰۰

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «رضا رحمانی» افزود: ثبت نام تسهیلات سایت بهین یاب فعال گردید پیرو فرموده رهبر معظم انقلاب که «دولت برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط فکری کند»، چند پروژه در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی طراحی و اجرا شد که یکی از آنها «طرح رونق تولید» نام گرفت تا بتواند سرمایه در گردش واحدهای کوچک ومتوسط را تامین کند. رحمانی توضیح داد: طرح رونق تولید در قالب بسته ای با همکاری بانک مرکزی طراحی شده که در آن هر واحدی می تواند محصولات خود را تولید کرده و به فروش برساند.

وی ادامه داد: در این میان مشکلی به دلیل عدم تامین مالی و سرمایه در گردش برای تعدادی از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط وجود داشت که علاوه بر تامین مالی امتیازاتی برای فروش و صادرات قائل شد. این مقام مسئول اضافه کرد: اگر واحدی بطور مثال چک برگشتی یا بدهی یا مشکلاتی نظیر بیمه، بدهی به سازمان امور مالیاتی و عدم نسبت های مالکانه داشته باشد که همگی مانع دریافت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط می شود، نادیده گرفته شده تا این واحدها مجدد فعال شود.

نحوره ثبت نام تسهیلات سایت بهین یاب

وی تصریح کرد: نتیجه اصلی طرح رونق تولید، تثبیت وضعیت اشتغال، افزایش اشتغال و راه اندازی چرخه تولید در واحدهای کوچک و متوسط ثبت نام کننده در سامانه بهین یاب خواهد بود. معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه یادآوری کرد: پارسال ۱۶۰ هزار میلیارد ریال برای هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و معدنی در نظر گرفته شده بود و امسال نیز ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای ۱۰ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط لحاظ شده است.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری، این موضوع تصویب شده و بانک مرکزی ابلاغ لازم را انجام داده است.
رحمانی اظهار داشت: پارسال بانک های خصوصی عملکرد ضعیف تری نسبت به بانک هایی نظیر بانک ملی، کشاورزی، صنعت و معدن، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه و توسعه و تعاون داشتند.
وی گفت: در مرحله بعد، این معاونت همه واحدهای صنعتی نیمه تمامی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و شمار آنها به ۶ هزار واحد می رسد را به عنوان اقدام جدید شناسایی کرده و با هدف نوسازی و بازسازی آنها ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای پنج هزار واحد کوچک و متوسط اختصاص خواهد داد. برای نوسازی صنوف تولیدی نظیر ریخته گری، نجاری و… که نیاز به نوسازی دارند، در اقدام جداگانه ای سیاست های این معاونت با همکاری معاونت امور اقتصادی و بازرگانی پیاده سازی خواهد شد.

** ورود بخش معدن و ثبت نام تسهیلات سایت بهین یاب

رحمانی با بیان اینکه طرح رونق تولید و بازگشایی مجدد سامانه بهین یاب دو پروژه از ۴۴ پروژه اقتصاد مقاومتی وزارتخانه است، افزود: در طرح رونق تولید سال ۹۶ بخش معادن نیز اضافه شده که در این صورت معدنکاران نیز می توانند با ورود به سامانه بهین یاب ثبت نام کنند. به گفته این مقام مسئول، هدف کلی طرح رونق تولید افزایش ۱۰ درصدی اشتغال و محصولات تولیدی در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط ثبت نام کننده در سامانه ی بهین یاب است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود با اجرای طرح رونق تولید ۵۰ هزار شغل جدید ایجاد شود، همچنین با تکمیل پروژه های با پیشرفت بالای ۶۰ درصد نیز ایجاد ۱۲۰ هزار شغل جدید و برای صنوف بویژه صنوف تولیدی ایجاد ۲۵۰ هزار شغل جدید دور از ذهن نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور بهبود محیط کسب و کار و افزایش کیفیت ارائه اطلاعات و خدمات، پنجره واحد اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت را راه اندازی کرده است. درگاه بهین یاب صرفا نمای ارائه خدمات به متقاضیان برای ثبت اطلاعات و درخواست آنان است.


 واحدهای دارای ۶۰% پیشرفت فیزیکی و واحدهای دارای پروانه بهره برداری، می توانند جهت بهره مندی از خدمات حرفه ای شرکت بهین صنعت یاب ( ثبت نام تسهیلات سایت بهین یاب )، زیر نظر کارشناس اسبق سازمان صنعت، معدن و تجارت با این شرکت تماس حاصل نمایند.

اگر مایل هستید که مدارک مورد نیاز دریافت وام را مطالعه نمایید بروی لینک ها زیر کلیک کنید :

12 دیدگاه

  1. ایوب رنجبران گفت:

    با سلام خواهشمنداست راهکارهای جدی برای راه اندازی واحدهای کوچک گمارده شود ودستوراتی به بانکها اعلام گردد تا مانع حرکت وفعالیت این واحدها نگردد بانکها فوق العاده به واحدهایی که نیت کاردارند اذیت میکند وکسانی که اصلا فکر تولید نیستن تسهیلات پرداخت میکنند
    چرا محل طرح را به عنوان وثیقه تسهیلات قبول ندارند
    ما الان با 15 نفر کارگر به دلیل عدم نقدینگی تعطیل شدیم
    کل درامد وزندگیمان گذاشتیم بدبخت شدیم د چون فکر اشتغال بودیم
    مشکل ما عدم نقدینگی میباشد خواهشن کمک کنید

  2. بنده تولیدکننده هستم ولی هیچ حمایتی از بنده نمیشه فقط شعارشنیدیم قطعه ای ک کلا داره ازخارج واردمیشه رودارم تولیدمیکنم پس کوحمایت ازتولیدملی

    • trek8500 گفت:

      سلام، وقت بخیر
      لطفاً با کارشناسان این مجموعه مشاور تماس حاصل بفرمایید؛ توضیحات و راهنمایی های لازم را در جهت کمک به شما تولیدکننده محترم و ارزشمند ارائه خواهیم داد.

  3. سلام. اینجانب دامدار فعال بودم و دارای پانصد راس میش و بره پلواری بودم که در این چند سال به دلیل نوسانات قیمت علوفه و دام تمام مال و دارایی ام را از دست دادم و از صد به صفر رسیدم تمام. سرمایه سی ساله من طی این سه چهار سال از بین رفت و الان هنگ و قفل کردم که چکار کنم و از کجا دوباره شروع کنم خواهشمند است یک فکر و برنامه ریزی درست و حسابی شود تا از این بازار مریض اقتصادی نجات یابیم و جوانان با ذوق مثل من از صد به صفر نرسند با تشکر محمد رضا سهرابی داراب فارس تلفن تماس09364076598

  4. فرهاد کریمی گفت:

    سلام …دادن اختیارات پرداخت به بانک عامل یعنی ندادن وام؛ چون بانکها برای طفره رفتن از پرداخت میدانند با مشتری چکار کنند دقیقا مدارک و شرایطی را تعیین می کنند که وام گیرنده از تهیه آنها عاجز بماند و به همان نیت خود می رسند.

  5. محمد کمالو گفت:

    سلام اینجانب محمد کمالو تولید کننده سوهان وپولکی با تمام مجوزهای صادراتی هستم ولی متاسفانه بدلیل کمبود سرمایه اولیه و گران شدن مواد اولیه خیلی به سختی تا الان تونستم محل تولید پا برجا نگه دارم از شما مسئولین محترم عاجزانه تقاضای کمک چه از نظر تسهیلات وچه از نظر مشتری وتاجران خارجی جهت معرفی به مجموعه شرکت سوهان وپولکی مهراذین کمالو رادارم پیشاپیش از کمک وهمکاری شما عزیزان برای توسعه تولید وهمایت از تولید کنندگان کشور کمال تشکررادارم مدیریت شرکت سوهان وپولکی مهراذین کمالو مراجعه به سایتsohanasali.irوkamallu-sohan در ضمن یک طرح توجیهی دارم برای توسعه تولید واشتغال زایی در همین زمینه محبت بفرمایید راهنمایی لازم بشود متشکرم به کجا باید مراجعه کنم

  6. بهنام مستاجران گفت:

    با سلام و عرض ادب خدمت شما اینجانب بهنام مستاجران میخواهم کمپرسور های یخچال که کلا وارداتی میباشند را تولید کنم محبت بفرمائید راهنمایی کنید که از کجا باید شروع کنم و در حال حاضر هم یک تولید کننده موفق در زمینه جرثقیل های سقفی مدل طرح بلغار هستم که به صورت صفر تا ۱۰۰ تولید میکنم و حدود ۵۰ نفر پرسنل به صورت مستقیم و حدود ۲۰۰ نفر غیر مستقیم برای مجموعه ما در حال کار هستند

  7. منصور یوسفی گفت:

    من فکر می کنم اگر ادارات مرتبط با تولیدنبودند تولید بهتر انجام میشد مثلا همین اداره صنایع اگر نبود بهتر کار انجام میشد البته این نظر منه و قصد توهین به کسی هم ندارم

  8. حسین رجبی ثابت گفت:

    اینجانب حسین رجبی ثابت مدیر عامل شرکت نسیم بافت گیل در شهر صنعتی شفت با ۹کارگر مشغول فعالیت هستم وماهیانه بین ۹ تا ۱۰تن پارچه تولید میکنم از صنعت ومعدن کمک خواستم تا بهی که به بانک ملی دارم را رفع نمایند اما تا کنون هیچگونه کمکی جهت رفع این معضل به بنده نشده

  9. محسن هاديان گفت:

    سلام من محسن هادیان هستم کارگاه کابینت سازى داشتم که به علت کرونا و بازار خراب مجبور به تعطیلى وکارگاه شدم ولى دوباره میخوام واحد رو راه بندازم ولى دستگاه ها گرون شده پول پیش و اجاره هم که خیلى زیاد شده دیگه توانش رو ندارم ،فقط امید وارم دولت جدید یه عنایتى کنه به وضع موجود مشکل ما حل بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس