طرح توجیهی تولید انواع زیر انداز

حصیر از دیرباز برای تولید محصولات سنتی مورد استفاده تولید کنندگان قرار می گرفت. صنایع شمالی بیشتر از حصیر تهیه شده و سپس به شهرهای دیگر در ایران ارسال می گردد. خط تولید زیراندازهای حصیر یلاستیکی از خط تولید زیراندازهای جاجیمی یا زیراندازهای دیگر کاملاً جدا است. سرمایه گذاری در عرصه تولید انواع زیرانداز می تواند یک سرمایه گذاری درست و پرسود باشد؛ زیرا تمام زیراندازهای موجود در بازار با هر کاربردی بسیار مورد استقبال قرار می گیرند.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

زیرانداز چیست؟

زیرانداز نوعی پوشش پارچه ای است که با پهن کردن آن روی زمین افراد روی آن می نشینند و یا استراحت می کنند. زیرانداز ها انواع متنوعی دارند. برخی از جنس پارچه نخی بوده و برای پهن کردن زیر سفره قابل استفاده است. برخی دیگر از جنس حصیر و یا جاجیم تولید شده و برای استفاده در طبیعت کاربرد فراوان دارد. بسیاری از مسافران ابتدا زیرانداز را روی زمین پهن کرده و چادر مسافرتی خود را روی زیرانداز اجرا می کنند. زیرانداز سفری یا مسافرتی در انواع فوم فشرده، بادی، حصیری، جاجیم و نخی تولید و به بازار عرضه می شود.  علاوه بر این یک سری  زیراندازها برای استراحت بیمار روی تخت کاربرد دارند. زیرانداز بیمار با مواد اولیه مخصوص و بهداشتی تهیه و تولید می گردد؛ زیرا ممکن است در تماس مستقیم بدن قرار گیرد. زیرانداز بیمار با هدف رعایت بهداشت و جلوگیری از سایر بیماری ها تولید می شود.

تاریخچه انواع زیرانداز

زیراندازها به صورت سنتی و مدرن به وسیله دست و دستگاه های پیشرفته تولید می شوند. این وسیله پرکاربرد قدمت بالای ده هزار ساله داشته و در تمدن های گوناگون استفاده شده است. زیرانداز جاجیم و گلیم از دسته صنایع دستی به شمار می روند. زیرانداز حصیری متداول ترین نوع زیرانداز مسافرتی است که در طرح و مدل های متنوع توسط کارخانه های تولیدی عرضه می شود. قدمت این نوع زیرانداز به ۱۲ هزار سال قبل بر می گردد. علاوه بر این زیرانداز نمدی نیز از زیراندازهای سنتی پرکاربرد است که قدمت ۸ هزار ساله دارد. الیاف پشمی و کرک از جمله مواد اولیه مورد استفاده در تولید زیرانداز نمدی هستند. جاجیم نیز به وسیله دستگاه های مخصوص بافندگی در اشکال و رنگ های گوناگون تولید می شود. بافت پشمی این زیرانداز موجب انتقال گرما نیز می شود. زیلوها نسبت به زیراندازهای نام برده قدمت کمتری داشته و برای محیط های گرم و مرطوب بسیار استفاده می شوند. مواد اولیه زیلو نخ پنبه ای است و معمولاً به وسیله یک نوع نخ این زیرانداز را تولید می کنند. گبه و گلیم نیز از دیگر زیراندازهای قدمت دار است که هر کدام با روش های مخصوص تولید و عرضه می شوند.

فرآیند تولید زیرانداز

فرایند تولید هر نوع زیرانداز با دیگری متفاوت است. در واقع مواد اولیه تولید زیراندازهای مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال برای تولید زیرانداز بیمار یا اسپان باند ابتدا مواد اولیه به درون دستگاه اکسترود وارد شده و سپس مواد اولیه به مرحله ذوب شدن منتقل می شود. دستگاه اکسترودر فشار لازم را وارد کرده تا مواد مذاب به شکل الیافی نازک همچون رشته فیلامنت تبدیل شود. فیلامنت ها پس از قرارگیری روی نقاله خط تولید به وسیله دستگاهی خاص کش دهی می شوند تا لایه های زیرانداز بیمار تولید گردد.

فرایند تولید زیرانداز سفری با زیرانداز بیمار فرق می کند. زیرانداز سفری حصیری در بازار طرفداران زیادی دارد به همین دلیل تولید کنندگان بسیاری در تولید زیرانداز حصیری از جنس پلاستیک فعالیت می کنند.

دروشیت یا زیرانداز بیمار از مهم ترین لوازم جانبی بیمارستان و پزشکی محسوب می شود. این وسیله برای جلوگیری از انتقال ویروس و میکروب کاربرد فراوان دارد. افرادی که در درمانگاه ها، بیمارستان ها، سرای سالمندان و مراکز زیبایی مانند لیزر کار می کنند، از زیرانداز بیمار استفاده می کنند. این وسیله تنها برای بیماران کاربرد ندارد بلکه می توان از آن برای عوض کردن پوشک بچه نیز استفاده نمود. همچنین کسانی که حیوانات خانگی دارند می توانند برای مراقبت از حیوانات از زیرانداز بیمار استفاده کنند.

طراحی زیرانداز بیمار معمولا با اشکال لوزی شکل است. اشکال لوزی شکل برجسته موجب ثابت ماندن محصول در زیر بیمار می شود. جنس و لایه بندی زیراندازهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. معمولاً لایه داخلی زیرانداز بیمار از پنبه بوده و لایه خارجی آن از پلاستیک است. قدرت جذب زیراندازهای بیمار به حدی است که می تواند از نفوذ ادرار جلوگیری کند. بنابراین برای شب ادراری های کودکان و بزرگسالان گزینه مناسبی می باشد. این نوع زیراندازها باید ضد حساسیت تولید شوند تا روی هیچ بیماری حساسیت ایجاد نکند. نرمی، لطافت و راحت بودن از مزایای قابل توجه زیرانداز بیمار محسوب می شود. بیمارانی که به تازگی جراحی داشته اند بهتر است از این زیراندازهای ضد حساسیت استفاده کنند. لایه پلاستیکی خارجی این محصول در برابر هرگونه پارگی از خود مقاومت نشان می دهد.

بازار زیرانداز مسافرتی

زیرانداز سفری حصیری طرفداران زیادی دارد، به همین دلیل بازار فروش این محصول بسیار زیاد است. تا جایی که انواع مختلف این محصول به کشورهای دیگر نیز صادر می شود. بسیاری از کارگاهای تولیدی برای ارائه زیراندازهای ارزان قیمت از مواد اولیه بی کیفیت استفاده می کنند اما شما برای فعالیت در این عرصه هرگز در مسیر رقابت های ناسالم قدم برندارید. اینگونه رقابت های ناسالم در دوره ای بسیار زیاد بود. مخصوصا شهر اصفهان که از صنعتی ترین شهرهای ایران محسوب می شود. سرمایه گذاری در زمینه تولید زیرانداز با ارائه محصولات با کیفیت و جنس خوب می تواند درآمد قابل توجهی داشته باشد. البته همانطور که می دانید بازار اقتصاد ایران غیر قابل پیش بینی است. با تولید زیراندازهای زیبا و جنس خوب می توانید با برندهای خارجی این محصول رقابت کنید.

تجهیزات مورد نیاز برای تولید زیرانداز

  • قیچی ثابت برای برش
  • میز برش
  • لوازم جانبی برش
  • چرخ خیاطی
  • پارچه اسپان باند

کد آیسیک مرتبط با زیرانداز

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
سایر زیراندازهای طبقه بندی نشده در جای دیگر ۱۷۲۲۳۱۲۳۱۱

کد تعرفه مرتبط با زیرانداز

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
سایر زیراندازهای طبقه بندی نشده در جای دیگر ۵۷۰۴۹۰۰۰
۵۷۰۵۰۰۰۰

وضعیت واردات و صادرات زیرانداز

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات زیر انداز به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات زیر انداز تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات زیر انداز به تفکیک سال

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی زیرانداز اعلام می دارد.

 

بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی اسپیکر پرتابل 

طرح توجیهی گردشگری

طرح توجیهی مراکز خدمات و رفاهی 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس