طرح توجیهی تولید اکسید کروم

کروم فلزی سخت،براق و به رنگ خاکستری فلزی است که به شدت جلا می گیرد، به سختی قابل جوش خوردن است و در برابر زنگ زدگی و سیاه شدن مقاوم است.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟ 

کاربرد ها

  • در متالورژی برای مقاوم کردن در مقابل پوسیدگی و در براقی نهائی
  • به عنوان یک جزء در آلیاژها، مثلا در فولاد ضد زنگ
  • در آب کاری با کروم
  • در آلومینیوم آنادایز
  • به عنوان یک کاتالیزور
  • ساخت قالبهای پخت آجر
  • نمک های کروم باعث سبز شدن رنگ شیشه می شوند.
  • کرومات ها و اکسیدها در رنگ مو و رنگهای معمولی کاربرد دارند.
  • دی کرومات پتاسیم یک معرف شیمیایی است که در تمیز کردن ظروف شیشه ای آزمایشگاهی و به عنوان یک عامل تیترات مورد استفاده قرار می گیرد. این عنصر همچنین بصورت دندانه (مثلاً  عامل ثابت نگه دارنده) در رنگرزی بکار می رود.
  • دی اکسید کروم (Cro2)، در تولید نوارهای مغناطیسی مصرف میشود. این نوارها نسبت به نوارهای اکسید آهن دارای مقاومت در برابر میدانهای مغناطیسی بیشتری بوده، لذا کارآیی بهتری دارند.

 اکسید کروم

ترکیبات

دی کرومات پتاسیم عامل اکسید کننده بسیار قوی است و این ترکیب برای تمیز کردن ظروف آزمایشگاهی، ارجح تر از سایر ترکیبات آلی است. اکسید کرومیک همان اکسید کروم سبز است،(Cr2o3) که در نقاشی لعابی و رنگ کردن شیشه مورد استفاده قرار می گیرد. زردینه کروم رنگدانه زرد درخشانی است (pbcro4) که مورد استفاده نقاشان قرار می گیرد. اسید کرومیک دارای ساختار فرضی H2CrO4 است. نه اسید کرومیک و نه اسید دی کرومیک در طبیعت یافت نمیشوند اما آنیونهای آنها در ترکیبات متنوعی یافت میشود. تری اکسید کروم CrO 3-، اسید بدون آب اسید کرومیک – بصورت تجاری، به عنوان اسید کرومیک بفروش میرسد.

تولید اکسید کروم 

موارد استفاده

تری اکسید کروم، در ساخت شیشه های رنگی، تهیه کروم فلزی، در صنایع سرامیک، رنگهای صنعتی، رنگهای چاپ، کاغذ اسکناس و مواد سایش دهنده استفاده می شود.

 

طرح توجیهی تولید اکسید کروممکان یابی و بررسی جنبه های زیست محیطی

تعیین محل اجرا و ایجاد کارخانه با توجه به بررسی های صورت گرفته در فاز اول مطالعات پتانسیل اجرای طرح در تمامی استانهای کشور وجود دارد. با بررسی های بیشتر با توجه به عوامل مهمی نظیر تامین مواد اولیه، امکانات زیر بنایی، دسترسی به راههای ارتباطی، تامین نیروی انسانی، جنبه های زیست محیطی، معافیت های دولتی، موقعیت سایر رقبا و … شهرکهای صنعتی مستعد جهت اجرای طرح مورد نظر می باشند.

خدمات زیر بنایی منطقه

برای این مجموعه امتیاز و ترانس با توان مورد نظر قرار داده شده است که از برق شهرکهای صنعتی تهیه خواهد شد. همچنین امتیاز آب از شهرک صنعتی برای مجموعه در نظر گرفته شده است. لوله کشی محوطه، داخل سوله ها و سایر قسمتهای کارخانه بوسیله پیمانکار مورد صلاحیت انجام خواهد شد.

بررسی فنی و مهندسی محصول

ردیف شرح
۱ آسیاب به ظرفیت ۱ تن در روز
۲ مخلوط کن مواد جامد نوع معکوس ۱٫۵ تن
۳ کوره پخت نوع دوار ۱٫۵ تن
۴ تانک عصاره کشی به ظرفیت ۲ متر مکعب
۵ پمپ انتقال مواد
۶ فیلتر به ظرفیت ۶۰۰ کیلوگرم
۷ خشک کن به ظرفیت ۴۰۰ کیلوگرم
۸ دستگاه بسته بندی بظرفیت ۴۰۰ کیلوگرم

 

برنامه  زمانبندی اجرای طرح

number Describtion Duration
۱ احداث کارخانه بسته بندی اکسید کروم ۳۶۵ days
۲ امور زیربنایی ۲۰ days
۳ تهیه و تنظیم قرار داد و امضاء قرار داد ۲۰ days
۴ تهیه طرح توجیهی فنی و اقتصادی ۴۵ days
۵ تقاضای وام و دزیافت تسهیلات ارزی و ریالی ۲۰ days
۶ شروع عملیات ساختمانی سالن های اصلی ۱۰۰ days
۷ شروع عملیات ساختمانی سالن های فرعی و اداری ۹۰ days
۸ گشایش اعتبار اسنادی جهت ورود دستگاه ها ۳۰ days
۹ زمان حمل دستگاه ها ۳۰ days
۱۰ انجام عملیات تاسیسات ۶۰ days
۱۱ اجرای فوندانسیون دستگاه ها ۳۰ days
۲۱ عملیات نصب و راه اندازی ۳۰ days
۱۳ خرید و حمل مواد اولیه ۱۰ days
۱۴ شروع آزمایشی و آموزشی پرسنل ۳۰ days
۱۵ افتتاح و شروع بهره برداری ۱ days

 

طرح توجیهی تولید اکسید کروم چه کمکی به شما می کند؟

طرح توجیهی از جمله مواردی است که خیال هر شخص را از بابت بازدهی سرمایه تزریق شده به صنعت راحت می کند؛ به طوریکه شما از بابت نحوه انجام پروژه و نیازمندیهای آن مطلع می شوید و هم فرصت آن را دارید که امکان اجرای طرح خود را به صورت کامل امکان سنجی کنید. با توجه به آنچه که گفته شد، می توان مطالعات امکان سنجی (طرح توجیهی فنی-اقتصادی) را فرآیندی کنترل شده جهت شناسایی فرصت ها و تهدیدهای اجرای یک پروژه اقتصادی یا ورود به یک موقعیت سرمایه گذاری دانست. مطالعات مذکور همراه با شرح کاملی از نیازمندی های اجرای طرح، وضعیت گذشته، حال و آینده پروژه و برآورد عواید با در نظر گرفتن ریسک های موجود صورت می گیرد.

بهین صنعت یاب، مجری نگارش طرح های توجیهی در زمینه های مختلف و چالش برانگیز هر روز سال مشغول خدمت رسانی به سرمایه گذاران و مشتریان گرامی است.

 

بیشتر بخوانید :

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس