طرح توجیهی تولید تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی، یکی از تجهیزات ویژه بیمارستان و مراکز درمانی است که با توجه به شرایط مختلف بیمار ساخته می شود و بیمار می تواند به راحتی در آن استراحت کند. این نوع تخت در انواع و طرح های مختلف ساخته می شود. طرح توجیهی تولید تخت بیمارستانی به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص ارائه می گردد.

بخوانید :‌طرح توجیهی چیست ؟

امروزه با وجود رشد روزافزون جمعیت و تأسیس بیمارستان های جدید و همچنین تعویض تخت های کهنه و فرسوده با موارد جدید، افزایش تقاضای این محصول را شاهد هستیم. از این نظر، این محصول سهم بازار گسترده ای دارد. در ادامه با کارشناسان بهین صنعت یاب همراه باشید.

معرفی محصول طرح توجیهی تولید تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی، تختی ویژه است که برای استراحت بیماران و افرادی که نیازمند مراقبت های پزشکی هستند، طراحی شده است. این نوع تخت، با ویژگی های خاصی متناسب با شرایط و وضعیت جسمی بیمار طراحی می شود؛ به طوری که بیمار می تواند در آن احساس راحتی کند. تخت بیمارستانی عموماً از فولاد کربن و از بخش ها و قطعات مختلفی مانند پدال، چرخ گردان و… ساخته می شود.

 تخت های بیمارستانی، با توجه به شرایط مورد استفاده و اهداف در نظر گرفته برای آن در انواع مختلف تولید می شوند.  

بازار هدف تولید تخت بیمارستانی 

نیاز داخلی کشور، اولین و بیشترین بازار هدف تولید تخت های بیمارستانی را به خود اختصاص داده است. در خصوص صادرات این محصول کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان و پاکستان به دلیل نزدیکی و کاهش هزینه های مربوط به حمل و نقل گزینه های مناسب تری هستند. 

با توجه به شرایط مختلف جسمی بیمار، تخت بیمارستانی در مدل های مختلف طراحی می شود. برخی از انواع این طرح ها عبارتند از:

تخت معاینه

این تخت ها ساختار ساده ای دارند و برای معاینه بیماران به کار می روند. پایه های فلزی، تشک ابری و روکش های فومی از اجزای اصلی آن به شمار می روند. 

تخت زایمان 

عموماً بخش زایمان با این نوع تخت ها تجهیز می شود. این تخت ها سازگار با شرایط ویژه مادر در طول زایمان و بعد از آن طراحی می شوند. نوعی از این تخت ها در موارد خاص که امکان جابجایی فرد وجود ندارد، به حالت های دیگر تبدیل می شوند.  

تخت جراحی 

این تخت‌ها در اتاق های عمل به کار می روند. طراحی این تخت ها به صورتی است که جابجا شدن سطح آن به سمت بالا و پایین به راحتی انجام شود. برای ساخت این تخت ها از قطعات مختلفی از جنس فلز و مخلوطی از کامپوزیت و فیبر کربن استفاده می شود. این تخت ها در دو نوع ثابت و چرخدار ساخته می شوند. 

تخت CPR

در بخش مراقبت های ویژه در مراکز درمانی از این تخت ها استفاده می شود. جنس این تخت ها بسیار مقاوم است. از آن جایی که ممکن است از دستگاه الکتروشوک استفاده گردد، کفه های این نوع تخت، نارسانا می باشد تا خطر برق گرفتگی پیش نیاید. 

تخت بستری اطفال

این تخت ها در اندازه های کوچک تر ساخته شده و نرده هایی در اطراف آن تعبیه می گردد. برای جابجایی راحت تر، پایه های این تخت ها از نوع چرخدار است.

تخت‌ ارتوپدی

به دلیل حساسیت در جابجایی بیماران با مشکلات شکستگی، این تخت ها به سیستم های مختلفی از جمله پیستون های هیدرولیک برای جابجایی سطح آن و تونل هایی که اشعه ایکس را عبور می دهند، مجهز هستند که در آن جابجایی بیمار به حداقل برسد.

تخت سوختگی 

 تشک این تخت ها مجهز به بالشتک ها و کیسه هایی است که می تواند سطح تخت را خشک و خنک نگه دارد. این حالت می تواند برای بیمارانی که دچار مشکلات پوستی هستند، مفید باشد. این تخت‌ها برای ممانعت از سقوط بیمار در ارتفاع کم طراحی می شوند. ارتفاع این تخت ها حتی ممکن است به کمتر از ۵۰ سانتی متر برسد.   

 انواع تخت‌های بیمارستانی

تخت های بیمارستانی در انواع مختلفی تولید می شوند که به شرح زیر می باشد:     

  • تخت مکانیکی یا دستی

این تخت ها از انواع تخت هایی هستند که در اکثر بیمارستان ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرند. تجهیزات این تخت ها ساده است و به صورت دستی تنظیم می شوند.     

  • تخت نیمه برقی

این تخت به گونه ای طراحی می شود که قسمت هایی از آن به کمک برق حرکت می کند و سایر بخش ها به صورت دستی جابجا می شوند.

  • تخت برقی

این تخت ها از نوع مدرن هستند. این تخت مجهز به سیستم الکتریکی می باشد و به راحتی با یک ریموت قابل تنظیم است. بیمار در شرایط مورد نیاز بدون کمک گرفتن از اطرافیان به آسانی می تواند سطح تخت را جابجا کند. 

کد آیسیک مرتبط با تولید تخت بیمارستانی

 کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

تخت اتاق عمل

۳۳۱۱۴۱۲۶۱۹

تخت بستری

۳۳۱۱۴۱۳۶۳۷

تخت هیدرولیکی اتاق عمل

۳۳۱۱۵۱۲۶۲۲

تخت اورژانس

۳۳۱۱۵۱۳۶۵۳

کد تعرفه مرتبط با تولید تخت بیمارستانی

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه

کد تعرفه

انواع تخت های ویژه

۹۴۰۲۹۰۹۰

وضعیت واردات و صادرات تخت بیمارستانی

 نمودار و جدول میزان واردات و صادرات تخت بیمارستانی به شرح زیر می باشد:

نمودار واردات و صادرات تخت بیمارستانی

 

جدول وضعیت واردات و صادرات تخت بیمارستانی

مواد اولیه مورد نیاز در اجرای طرح توجیهی تولید تخت بیمارستانی

فلزاتی از قبیل لوله پروفیل و آلومینیوم، از جمله متریال های مورد استفاده در ساخت و تولید تخت های بیمارستانی هستند. البته در سال های اخیر استفاده از موادی مانند کامپوزیت، مواد پلاستیکی و پلیمری در ساخت انواع تخت های بیمارستانی افزایش پیدا کرده است. این مواد با توجه به خصوصیات فیزیکی خود در بخش های خاصی از تخت ها و متناسب با شرایط به کار می روند. 

فرآیند تولید تخت بیمارستانی

بدنه و فریم اصلی تخت، سیستم ها و لوازم جانبی و تشک، اجزای اصلی تخت های بیمارستانی را تشکیل می دهند. علاوه بر قالب و بدنه اصلی، ممکن است بخش های دیگر تخت خارج از مجموعه کارگاهی و یا در داخل آن تولید شوند. 

پس از این که مواد اولیه برای ساخت تخت آماده شد، به بخش برشکاری ارسال می‌شوند. در آن جا قطعات، مطابق با طراحی مورد نظر برش داده شده و سپس به بخش مونتاژ برده می شوند. پس از مرحله مونتاژ، نوبت به جوشکاری قطعات می رسد. در نهایت محصول تولیدی سمباده خورده و رنگ آمیزی می شود.  

شرکت بهین صنعت یاب، آماده تدوین و ارائه طرح های توجیهی و امکان سنجی می باشد. چنانچه به طرح توجیهی تولید تخت بیمارستانی نیاز دارید، می توانید با مشاوران و کارشناسان ما تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس