محصولات آرایشی چشم

 بخش دوم / محصولات آرایشی چشم، شامل موارد مختلفی همچون خط چشم، ریمل و سایه چشم است. خط چشم‌ها، به چشم‌ها شکل می‌دهند و حتی در ۵۰۰۰ سال قبل نیز مردم برای آرایش چشم‌های خود از سرمه استفاده می‌نمودند. خط چشم به اشکال گوناگونی مانند خط چشم مایع، خط چشم مدادی، ژل یا کرم خط چشم عرضه می گردد. ترکیبات خط چشم‌ها معمولا شامل ماده ورقه کننده جهت شکل دهی خط چشم روی پوست، غلیظ کننده‌ها جهت تشکیل بافت و حجم خط چشم‌ها و رنگدانه‌ها هستند.

*در صورتی که بخش اول را مطالعه نکرده اید اینجا کلیک کنید 

ریمل‌ها دسته دیگری از لوازم آرایشی چشم هستند که جهت بلند و حجیم‌تر کردن مژه‌ها کاربرد دارند. ریمل‌ها در انواع مختلفی همچون ریمل پودری، ریمل کرمی، ریمل مایع و اکلیلی ساخته می‌شوند. عمر متوسط ریمل‌ها بین ۳ تا ۶ ماه است و با گذشت زمان فرمولاسیون آن‌ها تغییر می‌کند. در قدیم به عنوان رنگ ریمل‌ها از قیر یا ذغال استفاده می‌شده است که ایالات متحده استفاده از آن را ممنوع کرده است.

دسته دیگر از لوازم آرایشی چشم، جهت ایجاد بعد و درست جلوه دادن چشم‌ها، سایه‌های چشم هستند. سایه‌ها دارای انواع گوناگونی هستند. به عنوان مثال سایه چشم مات بدون درخشش بوده و نور را منعکس نمی‌کند. سایه چشم درخشان جهت برجسته کردن پلک مناسب است. سایه چشم نیمه مات بین سایه‌های چشم مات و درخشان قرار دارد و از سایه‌های درخشان نور را کمتر منعکس می‌کند. سایه‌های چشم یخی پوشانندگی بالایی دارند و سایه‌های فلزی و متالیک رنگ‌هایی فلزی مانند نقره ای، مسی و طلایی دارند. سایه چشم اکلیلی جهت افزودن رنگ و درخشندگی به آرایش مناسب هستند. از آن‌جا که محصولات آرایشی چشم در تماس نزدیک با چشم‌ها هستند، لذا ضروری است تا تولیدکنندگان از مواد اولیه باکیفیت و غیرمضر استفاده نمایند.

محصولات آرایشی پوست

جهت حفظ جوانی، شادابی و سلامت پوست از کرم‌های آرایشی استفاده می‌گردد. کرم ترکیبی از آب، روغن و امولسیون‌هایی است که با پوست سازگاری دارند و از مواد آسیب زننده به پوست مانند سرب، آرسنیک و غیره استفاده نشده باشد. کرم‌ها انواع مختلفی دارند:

کرم پودرها: کرم پودرها به عنوان یکسان سازی رنگ پوست و پوشش دادن ناهمسانی‌های آن استفاده می‌شوند. با توجه به سلیقه مصرف کننده رنگ کرم پودرها می‌تواند متفاوت باشد، همرنگ پوست یا کمی تیره‌تر و یا روشن‌تر باشد.

کرمهای مرطوب کننده: خشکی پوست موجب سوزش، خارش، ترک خوردگی، اگزمای پوستی و … می‌گردد، برای از بین بردن این احساس ناخوشایند می‌توان از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کرد. کار اصلی این دسته از کرم‌ها، ایجاد یک لایه مراقبتی روی پوست است که از دست رفتن آب و رطوبت پوست جلوگیری نماید. ‌

کرمهای دور چشم: یکی از حساس‌ترین نقاط بدن، چشم و پوست اطراف آن است، لذا انتخاب کرم دور چشم از حساسیت بالایی برخوردار است. کرم‌های دور چشم می‌توانند درصدهای متفاوتی از مرطوب کننده‌ها، لایه بردارها و ضدآفتاب‌ها باشند و از به وجود آمدن چین و چروک و علائم پیری در اطراف چشم جلوگیری نمایند.

محصولات آرایشی لب

لوازم آرایش متنوعی برای لب وجود دارد که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارد. به عنوان مثال رژلب‌های معمولی برای استفاده روزانه مناسب هستند و معمولا دارای حالتی مرطوب و رنگ طبیعی هستند. رژلب‌های نیمه مات، نسبت به رژلب‌های معمولی دارای رنگدانه‌های بیشتری هستند و ماندگاری بالاتری دارند. بیشترین

 پوشانندگی و ماندگاری را رژلب‌های مات دارند. بالم‌های رنگی نیز اساسا به عنوان نرم‌کننده لب استفاده می شوند اما به فرمولشان رنگ نیز اضافه می‌شود. برق

لب‌ها جهت زیبایی بیشتر روی رژلب و یا به تنهایی استفاده می‌شود و ماندگاری آن‌ها نسبت به رژلب‌ها کمتر است.

خط لب‌ها، دسته‌ای از لوازم آرایش هستند که موجب زیبایی و ماندگاری بیشتر رژلب می‌شوند و آن را منظم‌تر نشان می‌دهند. جهت طبیعی جلوه دادن لب‌ها بهتر است از خط لب‌های دارای رنگ نزدیک به رژلب استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس