طرح توجیهی تولید کاغذ سمباده

سمباده های کاغذی کاربرد های فراوانی دارند و برای ایجاد ظرافت بیشتر بکار میروند. در واقع در جاهایی که سنباده های معمولی نمیتوانند حداکثر کارایی خود را داشته باشند  میتوان از سمباده های کاغذی استفاده کرد و علت آن شکل پذیری و انعطاف پذیری این نوع سنباده ها است . در ادامه خلاصه ای از طرح توجیهی تولید کاغذ سنباده را بررسی خواهیم کرد.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

کاغذ سمباده چیست؟

سمباده یک کاغذ نه چندان ضخیم است که به دلیل داشتن سنگ ریزه های ساییده شده قابلیت های مفیدی همچون ساییدن فلزات آهنی و غیرآهنی را دارا است. این سنگ ریزه ها به وسیله چسب قوی روی کاغذ پاشیده شده اند. کاغذ سمباده در صنایع گوناگون کاربرد فراوان دارد. از آن برای ساییدن انواع چوب، پلاستیک، گچ و حتی سرامیک بهره می گیرند. سمباده به شکل های مختلف از جنس های متفاوت همچون سنگ نیز تولید می شود. همچنین امروزه دستگاه های الکترونیکی برای سمباده انواع وسیله روی کار آمده اند اما ما در این طرح توجیهی تنها در مورد کاغذ سمباده صحبت خواهیم نمود.

کاغذ سمباده بر اساس میزان زبری و کیفیت درجه بندی می شوند. زبرترین درجه کاغذ سمباده را ۱۶p گویند. در کل میزان زبری و نام کاغذ سمباده با p مشخص می شود. پایین ترین درجه زبری کاغذ سمباده ۱۰۰۰۰p نام دارد. در واقع ۱۰۰۰۰p نرم ترین کاغذ سمباده موجود در بازار است.

موارد مصرف کاغذ سمباده

اجسامی که قرار است رنگ شوند باید سطح یکنواخت و صاف داشته باشند. کاغذ سمباده قابلیت صاف کردن سطوح مختلف مخصوصاٌ وسیله های چوبی را دارا است و به خوبی یک سطح یکنواخت را به افراد تحویل می دهد. کاربرد عمده این وسیله در ساختمان سازی و صیقل دادن سطوح مختلف می باشد.

انواع سمباده های کاغذی

کاغذ های سمباده انواع مختلفی دارند .کاغذ سمباده آلومینیوم، کاغذ سمباده کارنت، سمباده های کاغذی سیلیکات کاربید، کاغذ سمباده فلینت، کاغذ سمباده مقاوم به آب از انواع مختلف سمباده های کاغذی پر مصرف در صنایع می باشند.

طرح توجیهی تولید کاغذ سمباده

کد آیسیک مرتبط با تولید کاغذ سمباده

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
انواع سمباده کاغذی ۲۶۹۹۴۱۲۳۶۱
انواع سمباده کاغذی به شکل رول ۲۶۹۹۵۱۲۳۶۲
انواع سمباده کاغذی به شکل ورقه ۲۶۹۹۵۱۲۳۶۳
انواع سمباده کاغذی به شکل صفحه دایره ای ۲۶۹۹۵۱۲۳۶۴
سنباده کاری ۲۸۹۲۴۱۲۳۳۱

کد تعرفه مرتبط با تولید کاغذ سمباده

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
سنگ آسیاب، سنگ سنباده (Grindstone)، سنگ چرخ تراش (Grinding Wheel) و همانند، بدون پایه، برای ساییدن (Grinding)، تیز کردن (Sharpening)، صیقل‌دادن (Polishing) میزان‌کردن (Trueing) یا بریدن، سنگ برای تیز کردن یا صیقلی کردن با دست،‌ قطعات آنها،‌از سنگ طبیعی، از ۶۸۰۴
ریگ سنباده، سنگ سنباده طبیعی بیجاده طبیعی و سایر ساینده‌های طبیعی ۲۵۱۳۲۰

وضعیت واردات و صادرات کاغذ سمباده

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات تولید کاغذ سمباده به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات تولید کاغذ سمباده به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات تولید کاغذ سمباده به تفکیک سال

 

فرآیند تولید کاغذ سمباده

فرایند تولید کاغذ سمباده  تقریباً در تمام دنیا به یک صورت است البته دستگاه ها و مکانیزاسیون کارگاه های مختلف، متفاوت خواهد بود. بر حسب این فرایند می توان انواع سمباده های پارچه ای و کاغذی را تولید و عرضه نمود.

ابتدا رول کاغذ را باز کرده و سپس با چسب زدن روی کاغذ ماده مورد نظر را روی آن می پاشند. پس از این مرحله باید رول کاملاً خشک شود و در آخر بسته بندی مناسب صورت خواهد گرفت. در  ادامه بیشتر فرایند تولید را شرح خواهیم داد.

دستگاه های مخصوص باز کردن رول کاغذی انواع رول را دریافت کرده و رول های کاغذ بالای رول های ورقه ای باز شده قرار می گیرند. پس از آن به بخش چاپ رفته و به وسیله دستگاه های مخصوص، علائم تجاری روی رول ها درج خواهد شد.  کاغذهای چاپ شده به سمت بخش چسب زنی می روند و چسب  های از قبل آماده شده به طور یکنواخت روی ورق اندود می شوند. پس از چسب زنی دانه های سائیده شده با پاشش بر روی ورق های چسب زده شده ریخته می شوند . پس از پاشش دانه های سائیده شده جهت خشک شدن به تونل خشک کن منتقل می شوند. دستگاه هایی مخصوص جمع کردن رول وجود دارند که رول ها را جمع کرده و به بخش بسته بندی سوق می دهند.  بعد از بسته بندی محصولات به سمت انبار روانه می شوند.

ماشین آلات مورد نیاز برای اجرای طرح توجیهی کاغذ سمباده

  • سیستم پاشش
  • آماده سازی چسب
  • گراننده ها
  • بخش حرارت دهی و تهویه

مواد اولیه مورد نیاز

  • کاغذ کرافت ویژه برای تولید : این نوع کاغذ به رنگ زرد بوده و از مقاومت نسبتاً خوبی برخوردار است
  • کاغذ کرافت به منظور بسته بندی کردن
  • اکسید آلومینیوم : یک نوع پودر سفید رنگ است.
  • چسب نوری
  • چسب اوره رزین
  • جوهر چاپ : یک نوع جوهر مناسب برای چاپ مقوا و کاغذ نسبتاً ضخیم

طرح توجیهی تولید کاغذ سمباده

محوطه های مورد نیاز برای اجرای طرح توجیهی تولید سمباده

  • انبار مواد اولیه
  • سالن تولید
  • ساختمان اداری
  • فضای سبز
  • زمین
  • دیوارکشی
  • تیر برق
  • پارکینگ
  • انبار محصول
  • آزمایشگاه
  • بخش تعمیرات و تاسیسات

کشورهای مصرف کننده کاغذ سمباده

کشورهایی همچون سوئیس، آلمان، چین و ترکیه بیشترین مصرف کاغذ سمباده را دارند.


شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید کاغذ سمباده اعلام می دارد.

مطالب مرتبط :‌

طرح توجیهی دستکش کارگری

طرح توجیهی شلنگ فشار قوی

طرح توجیهی کلاه کاسکت

طرح توجیهی باتری 

طرح توجیهی بخاری 

طرح توجیهی نیروگاه خورشیدی 

طرح توجیهی چراغ خودرو 

طرح توجیهی پنکه 

طرح توجیهی لوازم خانگی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس