طرح توجیهی تولید کیف و کفش

در گزارش رو به رو، به بررسی خلاصه ای از طرح توجیهی تولید کیف و کفش و بررسی اهمیت و ضرورت تولید محصولات طرح، می پردازیم.

بخوانید: طرح توجیهی چیست؟

مقدمه

انسان از دیرباز، متوجه اهمیت و ضرورت پوشاک بوده است. به این صورت که همواره جهت راحتی و آسایش خود، به فکر ایجاد پوششی برای بدن خود، جهت محافظت از سرما و گرما و کاربردهای دیگر بوده است. در زمان های قدیم، انسان ها برای حفاظت از پاهای خود از پاپوش هایی بهره می گرفته اند که امروزه به دلیل صنعتی و ماشینی شدن جوامع و پیشرفت تکنولوژی، این پاپوش ها جای خود را به انواع کفش ها داده اند. کیف و کفش ها نیز، انواعی از پوشاک بوده و نقش کلیدی را در زندگی روزمره همه افراد، ایفا می کنند. همان طور که بارها شنیده ایم، پا قلب دوم انسان است و بنابراین کفش ها از ضروریات همیشگی می باشند؛ لذا کسب و کار تولید کفش، همیشه پر طرفدار بوده و است. در زمینه تولید کفش، هنوز هم کفش های دست دوز، کیفیت بالا و طرفداران بسیاری دارند، اما راندمان تولید آن ها پایین بوده و بنابراین در جامعه ماشینی امروزه، تولید آن ها توجیه اقتصادی ندارد.

مقدار صادرات کیف و کفش برابر ۳۳۳ تن بوده است که بیشترین مقدار صادرات به کشور عراق به میزان ۲۹۰ تن بوده است

طرح توجیهی تولید کیف و کفش

در کنار کفش ها، نباید از اهمیت انواع کیف نیز غافل بود. کیف ها هم در دنیای امروزه، جایگاه ویژه ای در بین مردم پیدا کرده اند. تمامی افراد در سنین و جنسیت های مختلف، برای حمل وسایل خود و یا زیبایی و استایل بخشیدن به پوشش خود، از انواع کیف های اداری، کوله پشتی، مجلسی، کیف های اسپرت بچه گانه، زنانه، مردانه و …، استفاده می کنند. بنابراین تولید کیف نیز در دنیای امروزه، بازار مناسبی دارد، چه بسا که اگر کیف های زنانه با کیفیت و زیباتری به بازار عرضه شود، سهم مناسبی از آن را کسب خواهد کرد؛ چرا که بیشترین مصرف کنندگان کیف ها، خانم ها هستند.

خلاصه ای از مطالعات بازار طرح توجیهی تولید کیف و کفش

در مطالعات بازار طرح توجیهی تولید کیف و کفش، به بررسی عرضه محصولات و پیش بینی عرضه انواع کیف و کفش، از طریق اطلاعات مربوط به واحد های فعال و در حال احداث تولید کیف و کفش، بررسی میزان صادرات و واردات محصولات طرح توجیهی تولید کیف و کفش به تفکیک ۵ سال اخیر، بررسی تقاضای داخلی و در نهایت تحلیل موازنه عرضه و تقاضای محصولات طرح پرداخته می شود.

بررسی صادرات و واردات انواع کیف در سال ۱۳۹۷

بر اساس آمار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، در سال ۹۷، حدود ۳۳۰ تن از انواع کیف، به کشور وارد شده که بیشتر این مقدار واردات از کشور چین به مقدار ۲۰۸ تن بوده است. بر اساس این آمار، مقدار صادرات این محصولات نیز برابر ۳۳۳ تن بوده است که بیشترین مقدار صادرات به کشور عراق به میزان ۲۹۰ تن بوده است.

امید است تا با عنایت بیشتر به صنعت تولید کیف و کفش، به عنوان کالایی استراتژیک در بین مردم، از میزان واردات و خروج ارز کاسته شده و به همان میزان بر ارزآوری از طریق صادرات محصولات، افزوده شود.

طرح توجیهی تولید کیف و کفش

خلاصه ای از مطالعات فنی در طرح توجیهی تولید کیف و کفش

روش تولید محصولات در طرح توجیهی تولید کیف و کفش

تولید کیف طی ۳ مرحله برش، تخته کاری و چرخکاری انجام می شود. خلاصه فرآیند تولید به این صورت است که  در مرحله برش بر اساس الگو های مقوایی طراحی شده و با استفاده از چرم مصنوعی یا طبیعی، قطعات مختلف تشکیل دهنده کیف بریده می شود. سپس در مرحله تخته کاری اولیه لایه ها، رویه و آستری چسب کاری شده و بر روی هم می چسبند. در مرحله چرخکاری نیز قسمت های آماده شده در مراحل قبل، بر روی یکدیگر دوخته می شوند و شکل اولیه کیف، ظاهر می شود. در این مرحله، انواع زیپ و حلقه ها و میخ های زیر و رو نیز بر روی محصول سوار خواهند شد مرحله پایانی کار، شامل اتصال دسته به کیف، می باشد.

شاخص های مالی و اقتصادی طرح توجیهی تولید کیف و کفش

نرخ بازده داخلی سرمایه گذاری: ۳۰%

دوره بازگشت سرمایه: ۵ سال

نرخ بازده سرمایه گذار: ۲۷%

اگر شما هم قصد راه اندازی کسب و کار جذاب و پر بازده تولید کیف و کفش را دارید، جهت کسب مشاوره تخصصی در زمینه تولید کیف و کفش و متعاقبا، دریافت طرح توجیهی تولید کیف و کفش، به صورت مستند و به روز و قابل دفاع در سیستم بانکی، با مشاوران مجرب شرکت بهین صنعت یاب، در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس