طرح توجیهی خودروی خدمات شهری

خودروی خدمات شهری بر روی شاسی ماشین آلات قدرتمند و سنگین قرار داده می شود و برای مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. خودروی شهری بسته به کاربرد و عملکردی که دارند به چند دسته تقسیم می شوند. در ادامه با کارشناسان بهین صنعت یاب در بررسی طرح توجیهی خودرو خدمات شهری همراه باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

ماشین آلات مربوط به خدمات شهری با هدف مکانیزاسیون امور دولت، سازمان و ارگان های مختلف مرتبط با شهرداری تولید و عرضه می شوند. خودروی خدمات شهری بر روی شاسی ماشین آلات قدرتمند و سنگین قرار داده می شود و برای مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

طرح توجیهی خودروی خدمات شهری

 

خودروی خدمات شهری چیست؟

تمام دستگاه هایی که با هدف ارائه خدمت خاص برای دولت و سازمان های مربوط به شهر ساخته می شوند را خودروی خدمات شهری گویند.

به عنوان مثال ماشین آلات تمیز کننده خیابانی، ماشین آلات حمل زباله، دستگاه آمبولانس، دستگاه کمپرسی، ماشین حمل اموات، ماشین آتش نشانی، ماشین جدول شوی و … از جمله خودروی خدمات شهری محسوب می شوند.

از آنجایی که هر یک از ماشین آلات نام برده شده برای انجام دادم امور شهری خاصی است باید از لحاظ ایمنی و مسائل فنی کاملاً استاندارد و دقیق طراحی و تولید شوند. بدین ترتیب برای ساخت چنین ماشین هایی به نیروی ماهر با تجربه کاری بالا نیاز است.

شهرداری همیشه برای انجام امور مختلف با مشکل پرداخت هزینه های بسیار زیاد روبرو است. در واقع تولید و بهره برداری از ماشین آلات شهری و انجام امور شهر به کمک این دستگاه ها موجب رفع حل این مشکل خواهد شد. در واقع تمام خدمات شهری با کیفیت و کمیت بالا و هزینه پایین ارائه می گردد.

طرح توجیهی خودروی خدمات شهری

همه چیز در مورد خودروی خدمات شهری

خدمات شهری یکی از مهم ترین خدمات مربوط به شهرداری و دیگر ارگان ها است. امروزه شهرهای بزرگی همچون اصفهان، مشهد و تهران به تولید تجهیزات خدمات شهری می پردازند. کشور ایران حدود ۵۰ سال است که در صنعت تولید ماشین آلات خدمات شهری فعالیت گسترده دارد. با توجه به افزایش جمعیت شهری و افزایش تعداد شهرهای موجود در ایران به طور مداوم شرکت ها و مجتمع های صنعتی گسترده ای راه اندازی می شوند. در همین راستا شرکت های بسیاری در زمینه تولید خودروی خدمات شهری راه اندازی شده اند. این شرکت ها با هدف بهبود خدمات شهری ماشین آلات سنگین قدرتمندی را در حوزه های گوناگون ارائه داده اند.

این گونه خودروها در انواع مختلف با کاربردهای گوناگون تولید و عرضه می شوند. هر یک از این خودروها با انجام خدمات شهری کمک شایانی به شهر و شهروندان خواهد کرد.  مینی پک، چرخگیر خودرو، بالابر نفر، تیل لیفت کامیون، تیل لیفت وانت و حما زباله از جمله ماشین آلات پر کاربرد در شهر می باشند. که در ادامه به شرح هر یک خواهیم پرداخت.

مینی پک زباله چیست؟

این گونه ماشین آلات همانگونه که از نامش پیدا است وظیفه جمع آوری و حمل زباله های شهر را برعهده دارد. مینی پک ها با داشتن مخزن های کوچک می توانند به راحتی روی وانت نصب شوند. مینی پک ها بیشتر در شهرهای کوچک و مناطق کوچکتر بهره برداری می شود.

ماشین حمل زباله ها چیست؟

خودروی حمل زباله یکی از پرکاربردترین و مهم ترین دستگاه های مربوط به خدمات شهری است. چنین ماشین هایی با قابلیت فشرده سازی، قادر به جمع آوری شمار بسیاری زباله را دارا است. در واقع پس از جمع آوری زباله، عمل فشرده سازی روی مخزن پر شده صورت گرفته و سپس زباله های بیشتری را حمل خواهد نمود.

چرخگیر خودرو چیست؟

چرخگیر خودرو یک نوع دستگاه پرمصرف و پرکاربرد است که بدون کمک نیروی موتو قادر به حمل و نقل خودروهای دیگر می باشد. در واقع به هنگام جا به جایی ماشین ها از چرخگیر استفاده می کنند. البته این کار را خودروبر نیز انجام می دهد اما جا به جایی خودرو با دستگاه چرخ گیر مزیت های خاصی دار.

تیل لیفت چیست؟

تیل لیفت یک نوع دستگاه قابل نصب بر روی پشت کامیون ها است . تیل لیفت می تواند به خودروهای شهری کمک بسیاری نماید. به کمک این دستگاه می توانید بار خود را به راحتی به سمت بالا هدایت کنید.

کد آیسیک مرتبط با خودروی خدمات شهری

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
انواع خودروی خدمات شهری ( کاربری سازی شده) ۳۴۱۰۴۱۲۳۳۴
انواع خودروی تخلیه و شستشوی فاضلاب شهری و صنعتی(کاربری سازی شده) ۳۴۱۰۵۱۲۳۷۰

 

کد تعرفه مرتبط با خودروی خدمات شهری

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
انواع خودروی خدمات شهری ( کاربری سازی شده) ۸۷۰۵۹۰

وضعیت واردات و صادرات خودروی خدمات شهری

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات خودروی خدمات شهری به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات خودروی خدمات شهری به تفکیک سال

جدول  وضعیت واردات و صادرات خودروی خدمات شهری به تفکیک سال

تولید خودروی خدمات شهری

امروزه شرکت های متعددی با مضمون تولید خودروی خدمات شهری راه اندازی شده اند. با توجه به رشد جمعیت شهری افراد متخصص و کاربلد در این زمینه تصمیم گرفته اند با به کارگیری روش نوین و متریال با کیفیت انواع خودروی خدمات شهری متناسب با نیاز جامعه را تولید و عرضه نمایند.

ظرفیت تولید خودروی خدمات شهری به طور سالانه حدود ۲۰۰ دستگاه بوده و مساحت زمین مورد نیاز  حدود ۸۰۰۰ متر مربع است. علاوه بر این تعدادی نیروی انسانی مورد نیاز ۴۹ نفر و میزان سرمایه گذاری ثابت در تولید خودروی خدمات شهری حداقل ۳۰ میلیارد تومان می باشد. این هزینه بدون احتساب هزینه خود زمین بدست آمده است.

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی خودروی خدمات شهری اعلام می دارد.

 

مطالب مرتبط :‌

طرح توجیهی تولید موتور سیکلت 

طرح توجیهی تعمیرات ماشین آلات 

طرح توجیهی چراغ خودرو 

طرح توجیهی روغن موتور 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس