طرح توجیهی دکل حفاری

دکل های حفاری از مهمترین سازه ها در دنیای صنعت راه و ساختمان به شمار می روند. این طرح توجیهی برای تولید انواع دکل های حفاری با کیفیت مورد توجه صنعتگران قرار گرفته است. این دستگاه ها برای ایجاد گودال های عمیق و سطحی در زمین به کار می روند. هر یک از این دکل ها در ابعاد و سایزهای مختلفی تولید می شوند. برخی از آن ها نیز ابعاد کوچکتری دارند و با وزن کمی تولید می شوند.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

حمل و نقل مدل های سبک وزن این دکل ها به صورت دستی نیز انجام می گیرد. این دکل ها مصارف بسیار زیادی در دنیای صنعت دارند. از آن ها برای نصب ستون یا لوله در زیر زمین استفاده می شود. استفاده از آن ها برای سنجش ویژگی های سنگ ها، خاک ها و آب های زیر زمینی نیز متداول است.

دکل حفاری چیست؟

برای رسیدن به انواع منابع طبیعی و حفر چاه های مختلف در طبیعت از دستگاه های حفاری صنعتی استفاده می کنند. از این دستگاه ها برای ساخت زیر بنای ساختمان ها، حفره های انفجاری و… نیز استفاده می شود. برای خرید و تهیه هر یک از این دکل ها ابتدا باید هدف و نوع استفاده خود از آن ها را مشخص کنید. دکل های حفاری انواع مختلفی دارند. دکل های روتاری، ضربه ای، درون حفره ای، سر چکشی و… در این بین جای می گیرند.

سهولت استفاده از این سازه ها نیز یکی از موارد مورد توجه در این طرح توجیهی است که برنامه ریزی های دقیقی برای رسیدن به این هدف انجام شده است. امنیت مصرف کنندگان نیز در طول استفاده از این دکل ها مورد توجه قرار می گیرد. برای اطمینان از امنیت این دستگاه های صنعتی، تست های بسیاری در طول مراحل تولید آن ها انجام می گیرند.

برای انتخاب این دستگاه ها، توجه به نوع خاکی که با این لوازم صنعتی حفر می شود نیز اهمیت دارد. برای حفاری سنگ های نرم در طبیعت از دستگاه های حفاری چرخشی استفاده می شود. این دستگاه ها تا عمق ۵۰۰۰ متر را حفر می کنند. حفاری شیبدار و افقی نیز با این دستگاه های صنعتی به سادگی انجام می شود. دستگاه های حفاری درون حفره ای نیز در بین مدل های متداول این محصولات صنعتی جای می گیرند. از آن ها برای حفاری سنگ های سخت و شکاف دار استفاده می شود.

سنگ های آهن و گرانیت با استفاده از این دستگاه های با کیفیت حفاری می شوند. در حفر زمین های محکم نیز از مدل های به خصوصی از دکل های حفاری استفاده می کنند. این دستگاه ها برای حفاری های کم عمق مورد استفاده قرار می گیرند. انواع آن ها با قابلیت حفاری شیبدار تولید می شوند. دستگاه های حفاری مته ای نیز در این بین جای می گیرند. این دستگاه ها برای حفر شن، ماسه و رس به کار می روند. عمق حفاری آن ها محدود به چند متر است.

انتخاب یک دکل حفاری مناسب

در فرایند گزینش یک مدل مناسب از این دستگاه ها باید به نوع حرکت آن ها در محل حفر توجه شود. این دکل ها در مدل های خزنده و خودکار تولید می شوند. برخی از آن ها به صورت نصب شده بر روی کامیون ها تولید می شوند. ساخت آن ها با رعایت استانداردهای کیفی انجام می گیرد. در ساخت آن ها از جدیدترین روش های تولیدی استفاده می کنند. از این دستگاه ها برای حفاری افقی یا عمودی استفاده می شود.

لوله گذاری با جک نیز برای حفاری زمین های مختلف انجام می گیرد. از دستگاه های حفاری ضربه ای نیز برای حفر زمین های سنگ سخت، ماسه ای، سنگ های آهکی، سنگ های رستی و… استفاده می شود. این سازه ها تا عمق ۱۰۰ متر را حفاری می کنند.
دستگاه های حفاری چرخشی یکی از محبوب ترین انواع این سازه ها به شمار می روند. این دستگاه ها با خرد کن های صنعتی تولید می شوند. از این نوع حفاری برای در تولیدات نفتی استفاده می کنند. دستگاه های درون حفره ای نیز در این صنایع جایگاه به خصوصی دارند. این دستگاه ها را به نام حفاری چرخشی ضربه ای و حفاری چرخشی چکشی نیز معرفی می کنند. در این دستگاه ها از مته های به خصوصی برای انجام فرایند حفاری استفاده می شود.

ضرورت استفاده از دکل های حفاری

به سبب مصارف بسیار زیادی که از این دکل ها انجام می گیرد، مصارف آن ها نیز بسیار گسترده شده است. به همین خاطر این طرح توجیهی از صرفه اقتصادی بالایی برای مشتریان برخوردار می باشد. حفاری ژئوترمال با استفاده از این دستگاه ها به سادگی انجام می گیرد. این فرایند برای استخراج گرما از زمین انجام می شود. در فرایند حفاری توده ای نیز نوع به خصوصی از این سازه ها به کار می رود.

برای پشتیبانی ساختمان هایی که بر روی زمین های ناصاف واقع شده اند، از این دستگاه های حفاری استفاده می شود. برای تقویت ساختارهای موجود با قطر به خصوص، از دکل های حفاری استفاده می کنند. یکی از موارد مهم استفاده از این دکل ها، نگهداشتن دیوارهای حفره ای است.

حفاری مته ای و مستمر در این زمینه انجام می گیرد. برای معادن سنگ، از دستگاه های حفاری انفجاری استفاده می شود. فرایند حفاری اغلب به صورت عمودی در محل انجام می گیرد. اما در برخی موارد نیز انجام این فرایند به صورت افقی است. به طور مثال برای جای دادن لنگر در محل های مورد نظر از این روش حفاری استفاده می شود.

کد آیسیک مرتبط با دکل حفاری

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
دکل های حفاری فلزی ۲۸۱۱۵۱۲۳۷۷

 

کد تعرفه مرتبط با دکل حفاری

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
کامیون‌های دارای دکل حفاری ۸۴۳۰۳۱۱۰

 

وضعیت واردات و صادرات دکل حفاری

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات نوشابه انرژی زا به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات دکل حفاری به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات دکل حفاری به تفکیک سال

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی دکل حفاری اعلام می دارد.

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی قطعات hss

طرح توجیهی تولید تراکتور 

طرح توجیهی نورد 

طرح توجیهی معدن

طرح توجیهی فولاد 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس