طرح توجیهی فرآوری تمبر هندی

تمبر هندی از میوه های استوایی است که در مناطق گرمسیری از جمله در هند، پاکستان و مالزی کشت می شود. این محصول از درختی با چوب سخت به دست می آید و ارزش غذایی و دارویی فراوانی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مقاله طرح توجیهی فرآوری تمبر هندی همراه باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

تمبر هندی، میوه ای گرمسیری با طعمی شیرین و ترش است. این میوه از درختی بوته ای و همیشه سبز به دست می آید. دانه های این میوه درون غلاف هایی به رنگ قهوه ای رشد می کند. روی دانه ها با پالپی فیبردار پوشیده می شود و طعمی ترش و شیرین دارد. این محصول به صورت خام یا فرآوری شده کاربردهای فراوانی دارد و به عنوان یک محصول غذایی و دارویی با ارزش شناخته می شود. با کارشناسان بهین صنعت یاب همراه باشید.

ارزش غذایی تمبر هندی

۱۰۰ گرم تمبر هندی، تقریباً حاوی ۲۴۰ کالری است. این میوه پر خاصیت دارای مقادیری از کربوهیدرات، پروتئین، فیبر، سدیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، ویتامین C و ویتامین B6 می باشد. با توجه به منابع غذایی با ارزشی که این میوه دارد، برای سلامتی بدن بسیار مفید است و مصرف آن در رژیم غذایی افراد توصیه می شود.

کاربردهای تمبر هندی

  • استفاده از تمبر هندی در آشپزی

در بسیاری از کشورها از تمبر هندی برای تهیه انواع غذاها استفاده می شود. انواع سس ها، دسرها و نوشیدنی ها با استفاده از تمبر هندی خوشمزه تر می شوند. برای مزه دار کردن غذا و استفاده از خواص تمبر هندی می توان آن را در برخی سوپ ها و خورش ها به کار برد.

  • مصارف دارویی تمبر هندی

خواص درمانی بی نظیر تمبر هندی موجب شده است که جایگاه خاصی در طب سنتی داشته باشد. برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های گوارشی، یبوست و تب می توان از آن استفاده کرد. همچنین برای کاهش فشار خون و پیشگیری از بیماری های قلبی، کبدی، سرطان و دیابت، مصرف این میوه، بسیار مفید خواهد بود.

  • استفاده از تمبر هندی در امور خانه داری

برای برق انداختن روی فلزاتی مانند مس و برنز و از بین بردن جرم روی آن می توان از تمبر هندی استفاده کرد.

خواص و فواید شگفت‌انگیز تمبر هندی

  • بهبود عملکرد سیستم گوارش

تمبر هندی به هضم غذا کمک می کند. فیبرهای فراوان موجود در این ماده غذایی موجب شده است که برای درمان یبوست مفید واقع شود. محافظت از پوشش معده و پیشگیری از بیماری های گوارشی و التهاب، از دیگر ویژگی های این ماده غذایی است.

  • مفید برای سلامت قلب

مصرف تمبر هندی برای حفاظت از سلامتی قلب بسیار مفید است. وجود فیبر و پتاسیم در این محصول غذایی در کاهش فشار خون و کلسترول تأثیرگذار است. مصرف این ماده غذایی همچنین عملکرد سیستم قلبی عروقی را بهبود می بخشد و در پیشگیری از بیماری های آن مؤثر است.

  • کمک به گردش خون

تمبر هندی سرشار از آهن است و مصرف آن می تواند مقداری از آهن مورد نیاز بدن را تأمین کند. وجود آهن کافی در خون در حفظ میزان گلبول‌های قرمز در حد مطلوب مؤثر است. مصرف تمبر هندی برای جلوگیری از کم خونی نیز مفید است.

  • کمک به کاهش وزن

تمبر هندی حاوی مقادیری از هیدروکسی سیتریک اسید است که به کاهش وزن بدن کمک می کند. این اسید با مهار آنزیم هایی که چربی را در بدن ذخیره می کند، می تواند موجب کاهش وزن شود.

  • کنترل دیابت

مصرف تمبر هندی، سطح انسولین و گلوکز را در بدن کنترل می کند و منیزیم موجود در آن برای پیشگیری از بیماری دیابت نوع دوم مفید است.

  • تقویت سیستم ایمنی

ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در تمبر هندی برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. این محصول همچنین خاصیت ضد عفونی و ضد باکتریایی دارد و از بدن در برابر بیماری های عفونی و قارچی محافظت می کند.

  • کمک به عملکرد سیستم عصبی

مصرف تمبر هندی همچنین به دلیل دارا بودن مقادیری از ویتامین B و تیامین به بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک می کند. وجود تیامین، سیستم عصبی را تحریک می کند و موجب می شود که رشد عضلات بهبود یافته و فعالیت های بدنی افزایش یابد.

معرفی طرح توجیهی فرآوری تمبر هندی

 

  • خواص ضد التهابی

تمبر هندی، سرشار از ویژگی های درمان التهاب است. خواص ضد التهابی تمبر هندی، درد مفاصل را کاهش داده و شرایط روماتیسمی را بهبود می بخشد.

  • تقویت سلامت چشم

ویتامین های محلول در چربی تمبر هندی برای سلامتی چشم مفید است. مصرف این ماده غذایی از ابتلا به بیماری های چشمی مانند آب مروارید پیشگیری می کند. همچنین در کاهش سوزش و خشک شدن چشم مؤثر است.

  • تقویت سلامت پوست

آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در این محصول به افراد کمک می کند که پوست سالم و درخشانی داشته باشند. همچنین این ماده مغذی، روند بهبود قسمت های آسیب دیده پوست را سرعت می بخشد. بتاکاروتن موجود در تمبر هندی، چین و چروک هایی که با افزایش سن در سطح پوست ایجاد می شود را به تأخیر می اندازد.

  • درمان معده درد

تمبر هندی تأثیر خوبی در درمان درد معده دارد. کنسانتره گرم این محصول غذایی پر خاصیت، به افرادی که از ناراحتی های معده رنج می برند، کمک می کند تا از دردهای آن خلاص شوند.

کد آیسیک مرتبط با فرآوری تمبر هندی

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
تمبر هندی ۱۵۱۳۵۱۲۴۳۸

کد تعرفه مرتبط با فرآوری تمبر هندی

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
تمبر هندی ۰۸۱۰۹۰۹۰

 

وضعیت واردات و صادرات مرتبط با محصول طرح توجیهی فرآوری تمبر هندی

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات تمبر هندی فرآوری شده به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات تمبر هندی به تفکیک سال

 

  

جدول وضعیت واردات و صادرات تمبر هندی به تفکیک سال

خلاصه فرایند تولید و فرآوری تمبر هندی

۱- شست و شوی مواد اولیه

۲- جدا سازی دانه ها

۳- پاک سازی قسمت های زاید و بخش های اضافی

۴- مرحله لکه گیری

۵- مرحله دم گیری و هسته گیری محصول

شرکت بهین صنعت یاب در زمینه تدوین و ارائه طرح های توجیهی و امکان سنجی آماده ارائه خدمات می باشد. در صورتی که متقاضی طرح توجیهی فرآوری تمبر هندی می باشید، می توانید با مشاوران و کارشناسان

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی بسته بندی خشکبار 

طرح توجیهی تولید سس 

طرح توجیهی آرد ذرت 

طرح توجیهی حبوبات 

طرح توجیهی ادویه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس