طرح توجیهی متیل دی اتانول آمین

یک مایع شفاف بی رنگ  یا زرد کم رنگ می باشد. قابلیت امتزاج با آب و الکل و بنزن را دارد و به عنوان یک عامل شیرین کننده در صنایع گاز، پالایش و پتروشیمی کاربرد دارد. مهمترین  را  فعالیت آن، حذف سولفید هیدروژن و گاهاً دی اکسید کربن از بخارات گازهای ترش است. در ادامه خلاصه طرح توجیهی متیل دی اتانول آمین برایتان شرح می دهیم.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟ 

متیل دی اتانول آمین چیست؟

این ماده صنعتی، برای شیرین کردن گاز ترش به کار می رود و یکی از مهمترین آمین های دنیای صنعت به شمار می آید. کاربردهای فراوان این ماده در پالایشگاه ها سبب افزایش نیاز به آن در عرصه های پتروشیمی و صنایع گاز شده است و به همین خاطر نیز طرح های توجیهی متعددی در راستای ارائه و تولید این ماده صنعتی راه اندازی می شوند. این ماده نوعی مایع بی رنگ است که بوی آن به آمونیاک شباهت دارد. این ماده توانایی فوق العاده ای در راستای حذف برخی مواد ترش کننده گاز دارد و به همین خاطر نیز استفاده از آن در صنایع مربوط به شیرین کردن گاز رایج شده است.

مقاومت این ماده نیز در برابر تجزیه های شیمیایی و سایر پروسه های صنعتی و شیمیایی بسیار مطلوب سنجیده می شود. مقاومت حرارتی این ماده نیز بسیار بالا است و اعمال برخی تغییرات شیمیایی را در ساختار گازها ساده تر می کند. کاربردهای متعدد این ماده در صنایع مختلف، نظر و توجه بسیاری از صنعتگران را به خود جلب کرده است. طرح توجیهی مذکور، ظرفیت بالایی از این ماده صنعتی را پوشش می دهد و چشم انداز گسترده ای در نظر بازگشت سرمایه در آن مشاهده می شود.

نحوه تولید متیل دی اتانول آمین

در راستای تولید این محصولات خاص در صنایع گازی کشور، از دستگاه های متعددی استفاده می شود که در طرح توجیهی مربوط به آن سرمایه مورد نیاز برای تهیه و خریداری این دستگاه ها نیز مشخص شده اند. همچنین در ساخت این مواد از اتوکسیلاسیون مواد مختلف استفاده می شود. این فرایند عناصری مانند متیل آمین و اتیلن اکساید را تحت تاثیر قرار داده و سبب تولید ماده صنعتی متیل دی اتانول آمین می شود.

در نهایت این ماده صنعتی در بسیاری از موارد کارایی خواهد داشت و به همین خاطر فروش آن در بازارهای کشور ما بسیار پر رونق خواهد بود. از جمله مهمترین کاربرد های این ماده، سنتز مواد مسکن است که در صنعت داروسازی بسیار کارایی خواهد داشت. همچنین بازدارندگی از خوردگی برخی مواد نیز از مهمترین کاربردهای این ماده صنعتی به شمار می رود. از این ماده به عنوان یک افزودنی برای سوخت های مورد استفاده در زندگی نیز استفاده می شود.

بازار فروش متیل دی اتانول آمین

این ماده صنعتی در سر تا سر کشور ما کارایی دارد و در عرصه های داغ سرمایه گذاری جهانی یعنی نفت و گاز به کار می رود. همچنین در ساخت بسیاری از سوخت های پر استفاده بشر استفاده می شود. به همین خاطر نیز بدیهی است بازار خرید و فروش آن در سر تا سر دنیا بسیار پر رونق شود. این طرح سرمایه گذاری، به صورت بین المللی بازگشت سرمایه خواهد داشت.

این محصول در کشورهای خارجی نیز به میزان بالایی تقاضا دارد و به همین خاطر امکان صادرات آن نیز از همین امروز پیش بینی خواهد شد. با استفاده از این ماده صنعتی، کشورهای توسعه یافته، سوخت مورد نیاز کشور را از گوگرد پاکسازی کرده و به این ترتیب کیفیت تولیدات خود را افزایش می دهند. حذف ترکیبات گوگردی از سوخت، با استفاده از شیرین سازی گازها یک روش مناسب برای از بین بردن مشکلات جاری در راستای استفاده از سوخت های مصرفی به شمار می رود.

 

کد آیسیک مرتبط با متیل دی اتانول آمین

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
متیل دی اتانول آمین ۲۴۱۱۴۱۳۰۵۴

کد تعرفه مرتبط با متیل دی اتانول آمین

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
 متیل دی اتانول آمین و اتیل دی اتانول آمین ۲۹۲۲۱۷

وضعیت واردات و صادرات متیل دی اتانول آمین

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات طرح توجیهی متیل دی اتانول آمین به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات متیل دی اتانول آمین به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات متیل دی اتانول آمین به تفکیک سال

 

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی دی کلرو بنزن

طرح توجیهی اسید سولفوریک 

طرح توجیهی اسید بنزوئیک

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس