طرح توجیهی احداث فودهال و فود کورت

 

احداث فودکورت و فودهال در سال های اخیر رشد و ترقی بسیاری داشته است. بررسی ها نشان می دهند که آمار و تعداد فود کورت و فودهال های هر کشور در سال های آینده بیشتر هم خواهد شد. به همین خاطر بد نیست که کمی با مفهوم فود کورت آشنا شویم. در این مطلب با ارائه خلاصه ای از طرح توجیهی احداث فودهال و فود کورت اطلاعات مفید در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهیم داد.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

فود کورت چیست؟

فود کورت به مجموعه ای از رستوران های محلی و فروشندگان مواد غذایی گفته می شود که در زیر یک سقف دور هم جمع شده اند. احداث فودکورت باید به صورت اصولی انجام شود تا سود به دست آمده از این مجموعه ها برای سرمایه گذاران توجیه اقتصادی داشته باشد. هر فود کورت توسط یک تیم اجرایی و یا یک کارفرما اداره می شود و سود حاصل از آن بین سرمایه گذاران تقسیم می شود.

طرح توجیهی احداث فودهال و فود کورت

راه اندازی فودکورت به چه تجهیزاتی احتیاج دارد؟

احداث فودکورت مانند هر رستوران یا غذاخوری دیگر به امکانات و تجهیزات مخصوص نیاز دارد تا ارائه غذا را ممکن  سازد.  احداث فودکورت نیازمند آشپز و کمک آشپزهای خبره است که بتوانند در کل مجموعه، کیفیت غذاها را به حد مطلوب برسانند.

در فود کورت ها باید انواع ابزار آشپزی و مواد اولیه مورد نیاز از قبل تهیه شده باشند. وجود یخچال های مناسب برای نگهداری از نوشیدنی های سرد، انواع قابلمه، ظروف یک بار مصرف مخصوص به سرو غذا، گاز و هیتر هایی برای پخت و آماده سازی غذاها و… از مهم ترین تجهیزات مصرفی در فود کورت ها است.

ایده اصلی تاسیس فود کورت ها، از آمریکا آمده است. در این بین فود هال نیز با طرحی مشابه از بریتانیا آمده است و در سر تا سر جهان از این ایده ها استقبال شده است.

بررسی سرمایه مورد نیاز برای فودکورت

برای احداث فودکورت باید بررسی های لازم انجام شوند، تا میزان ظرفیت، نیروی مورد نیاز، هزینه های جاری و…. مشخص شوند. برای احداث یک فود کورت هزینه های شما بسیار کم تر از احداث یک رستوران معمولی است. به همین خاطر سرمایه گذاری در این فود کورت ها یک کار عاقلانه است! چرا که با کمترین هزینه، بهترین نتیجه حاصل می شود.

برای تاسیس هر فود کورت حداقل به حدود ۱۵۰۰ متر بنا نیاز داریم که رستوران های مختلف را در خود جای دهد. احداث فودکورت بی شک به تعدادی نیروی انسان نیاز دارد. نرخ بازدهی متوسط یک فود کورت در سال ۳۵ درصد است که رقم مناسبی است و برای سرمایه گذاری توجیه اقتصادی دارد. این سرمایه گذاری باید در ظرفیت ۲۵۰۰۰۰ پرس انجام شود و برای ظرفیت های کم تر به زمین متراژ پایین تر نیاز است و مسلماً سود حاصل از آن نیز کم تر خواهد شد.

دوستداران غذا همیشه از فود کورت ها استقبال کرده اند. همچنین برگزاری انواع فستیوال های غذا در این مکان ها امکان کسب درآمد بیشتر را برای سرمایه گذاران مقدور می کند.

انواع مختلف فودهال چیست؟

احداث فودکورت برای هر شهر رشد و ترقی به همراه دارد. مردم به دلایل مختلفی از انواع فود کورت و فود هال استقبال می کنند. تنوع غذایی موجود در فود هال مورد پسند مردم بوده است. انواع فودهال شامل فودهال مولتی وندور و فودهال مولتی کانسپت می شوند.

فود وندور به صورت چرخشی اداره می شود و در آن یک فروشنده واحد وجود ندارد. اما در فود کانسپت همه مجموعه زیر نظر یک مدیر اجرایی متعهد اداره می شود. جو محیط صمیمی در این فود هال از دید مردم، نقطه قوت مهم برای این مراکز محسوب می شود، همچنین فود هال مزایای بسیار زیادی برای سرمایه گذاران دارد که از جمله آن می توان به تردد دائمی مردم در مکان تاسیس این رستوران های مجموعه ای اشاره کرد.

فود هال و فود کورت اغلب در محل تردد مردم احداث می شوند به همین خاطر مشتریان به صورت روزانه این مراکز را می بینند و برای خرید غذا ترغیب می شوند.

مقایسه فودهال و فودکورت

احداث فودکورت یا فود هال هر یک به بررسی های دقیق نیاز دارد. در وهله اول باید نوع این مجموعه ها را مشخص کنیم. تفاوت اساسی فود کورت و فود هال در این است که فود کورت تنها برای سرعت بخشیدن به امر خرید مشتریان تاسیس شده است و در مراکز تجاری و پاساژ های خرید وجود دارد. مردم در حین خرید می توانند از فود کورت غذا تهیه کنند اما فود هال با هدف ایجاد تنوع بیش تر در غذا ها تاسیس می شود.

هر یک از این مراکز به دلیل تنوع در غذاها مورد توجه عموم مردم قرار می گیرند. احداث فودکورت شانس موفقیت بالایی برای سرمایه گذاران به ارمغان می آورد. زیر ساخت های مربوط به این مراکز هزینه چندانی ندارند و در نتیجه ریسک کمتری سرمایه شما را تهدید می کند.

در یک فود کورت انواع غذاهای محلی یا برعکس غذاهای خارجی و نا آشنا سرو می شوند. همچنین برخی از فود کورت ها فقط غذاهای فست فودی سرو می کنند. هر مشتری در این مکان ها تجربه غذایی خاصی خواهد داشت.

کد آیسیک مرتبط با صنف فودهال و فودکورت

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک اصناف
فست فود ۵۵۲۲۱۶

آنچه از آمار اصناف ایران بدست آمده، مشخص است؛ ۲۶۶۰ واحد صنفی با کد آیسیک ۵۵۲۲۱۶ در کشور مجوز فست فود دارند.

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی احداث فودهال و فود کورت اعلام می دارد.

 

 

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی گردشگری 

طرح توجیهی کافی شاپ 

طرح توجیهی پارک آبی

طرح توجیهی مجتمع خدمات رفاهی 

طرح توجیهی هتل 

طرح توجیهی متل 

طرح توجیهی تفریحات ساحلی

طرح توجیهی شهربازی 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس