طرح توجیهی تولید اره

از کارخانه تولید نان گرفته تا کارخانه های تولید فولاد، برای ایجاد محصول نهایی به دستگاه های برش و اره داریم. اره های مختلفی در سایز ها و اشکال گوناگون ساخته شده اند تا شکل نهایی محصول را ایجاد کنند. در طی سال های اخیر بخش بسیار زیادی از نیاز بازار از طریق واردات تامین میشد و صرفا اره های ساده و دستی در داخل تولید می شدند. در مطلب پیش روی شما که خلاصه ای از طرح توجیهی تولید اره است شرایط تولید مدل های مختلف از این محصول را در ایران بررسی میکنیم.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

اره چیست؟

اره ها در دنیای صنعت چوب مدل های مختلفی دارند و هر یک از آن ها نقش به خصوصی در این صنایع ایفا می کنند. در این بخش ما با دو نوع اره سر و کار داریم! اول اره های دستی که تنوع بسیار بالایی در نوع آن ها و تیغه های به کار رفته در هر یک وجود دارد.

این اره ها ساختار ساده تری دارند و اغلب برای استفاده از آن ها باید نیروی انسانی در اختیار داشته باشید. دسته دوم اره های برقی هستند که با تکنولوژی جدید تولید می شوند و برای استفاده از آن ها باید به انرژی برق دسترسی داشته باشید. اره های دستی تیغه های به خصوصی دارند که در هر یک از آن ها به کار رفته است.

طرح توجیهی تولید اره

این تیغه ها در انواع دانه درشت تولید می شوند و در اره ها به کار می روند. دندانه های اره های دستی زوایای مختلفی دارند که برای برش هر نوع چوبی مناسب می باشند.

اره های برقی

اره های برقی جایگاه به خصوصی در صنعت دارند. در بین اره های برقی، انواع اره عمود بر مصارف بسیار زیادی دارند. این اره ها حتی برای برش پلاستیک و آهن نیز به کار می روند. شما می توانید، با استفاده از اره برقی های عمود بر هر مدل چوبی را با ضخامت کم برش بزنید! اره های گرد بر نیز یکی از نمونه های اره برقی می باشند که برش های عرضی و طولی بر روی چوب ایجاد می کنند.

از آن ها برای برش چوب های نئوپان استفاده می کنند. شما می توانید انواع اره های برقی مویی را نیز در این طرح توجیهی بیابید که طراحی دقیقی برای تولید آن ها در نظر گرفته شده است. اره نواری نیز در این طرح توجیهی قرار می گیرد که به نام اره فلکه نیز شناخته می شود. اره های میزی و افقی در بین اره های برقی قرار می گیرند. از هر یک از آن ها به گونه ای خاص استفاده می شود.

اجزای تشکیل دهنده اره میزی

برای ساخت هر یک از انواع اره نام برده شده، اجزای به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند. اولین قطعه مخصوص به اره ها، موتور به کار رفته در ساخت آن ها است. میز مخصوص به اره نیز در مدل های برقی یکی از مهمترین ها است. از این رو برای ساخت اره های برقی باید به جنس و متریال میز آن ها نیز توجه شود.

هر چه تیغه های اره به کار رفته در این لوازم تیزتر باشند، استفاده از آن ها بسیار ساده تر خواهد بود. میز پشت گونیا نیز از مهمترین اجزای به کار رفته در اره های برقی و دستی است که در فرایند چوب بری کارایی بسیار زیادی دارد. ریل دستگاه اره برقی نیز در مراحل تولیدی بسیار اهمیت دارد و باید در جای مخصوص خود نصب شود. نگهدارنده های ورق برای ساخت اره به کار می روند. در وسط ریل های اره نیز از نوع خاصی از گونیا استفاده  می شود.

کد آیسیک مرتبط با تمامی اره

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
اره نجاری چندکاره ۲۹۲۲۴۱۲۳۸۰
اره چوب بری (دستی) ۲۸۹۳۵۱۲۳۴۵
اره کاری فلزات ۲۸۹۱۵۱۲۳۴۵

کد تعرفه مرتبط با انواع اره

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
ماشین­های برش ۸۲۰۲

وضعیت واردات و صادرات اره

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات انواع اره به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات انواع اره به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات انواع اره به تفکیک سال

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید انواع اره اعلام می دارد.

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی فولاد 

طرح توجیهی نورد و قطعات فلزی 

طرح توجیهی فنس فلزی 

طرح توجیهی میخ و میخ پرچ

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس