طرح توجیهی تولید جوهر پرینتر

دنیای اطراف ما پر از رنگ های متنوع است که با استفاده از این جوهرها بر سطوح مختلف ایجاد می شوند. در نتیجه نیاز به طیف رنگی وسیعی از این جوهرها در حوزه های صنعتی متعدد احساس می شود. طراحان، گرافیک ها و عکاس های حرفه ای به وجود این مواد رنگی نیاز دارند. از این رنگ ها در دستگاه های پرینتر جوهر افشان استفاده می شود.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟ 

جوهر مصرفی در این عرصه ها باید با خصوصیات و ویژگی های مختلفی تولید شده باشد، تا کیفیت مورد نیاز را بر سطح مورد نظر ایجاد کند. وضوح و شفافیت تصاویر یکی از فاکتورهای اساسی است که در خطوط تولید این جوهرها مورد توجه قرار می گیرند. در ادامه با تعاریف کلی این محصولات، مزایا، ویژگی ها و سایر اطلاعات این محصولات آشنا می شویم.

جوهر پرینتر چیست؟

این جوهرها نوعی مایع رنگین هستند که در ساخت آن ها از رنگدانه های به خصوصی استفاده شده است. در ساخت این محصولات از چهار رنگ اصلی نیز استفاده می شود. در این طرح توجیهی، تنوع وسیعی از رنگ های پرینتر را در نظر گرفته اند. با افزایش یا کاهش برخی از رنگ ها، شدت و میزان غلظت آن ها مشخص خواهد شد. به طور کلی استفاده از رنگ های آبی، قرمز، زرد، مشکی و سفید در دستگاه های پرینتر بسیار بیشتر است.

هر یک از این جوهرها وزن به خصوصی دارند. میزان وزن آن ها در این طرح بر مبنای نوع کاربرد هر یک مشخص خواهد شد. این رنگ ها در قطعه کارتریج پرینترهای رنگی مورد استفاده قرار می گیرند. در نظر داشته باشید که رنگ های مورد استفاده در کارتریج باید هر چند وقت یک بار تعویض شوند و کارتریج ری شارژ شود، تا کیفیت و وضوح تصاویر حفظ شود.

به علاوه در صورتی که در کارتریج مورد استفاده خود از رنگ های با کیفیت استفاده نکنید، بی شک کارتریج شما در طولانی مدت دچار مشکل خواهد شد و تعویض کلی آن هزینه های گزافی برای شما ایجاد خواهد کرد. در این طرح توجیهی، تست و کنترل کیفی محصولات نیز یک مسئله مهم تلقی می شود.

آشنایی با انواع جوهرهای پرینتر

در این طرح توجیهی، علاوه بر تنوع رنگ، به تنوع مدل این جوهرها نیز دقت شده است. هر یک از آن ها بر اساس نوع متریال مورد استفاده و روش تولید نیز دسته بندی می شوند. به همین خاطر در عرصه های صنعتی تنوع وسیعی از این اقلام مشاهده می شود.

یکی از متداول ترین انواع این محصولات، جوهرهای دای بیس هستند که با قیمت و هزینه به صرفه تری ارائه می شوند و از این رو یک انتخاب مناسب برای استفاده  در دستگاه های پرینتر داخلی محسوب می شوند. البته در کنار هزینه پایین، معایبی نیز برای مصرف کنندگان به همراه می آورند. مقاومت این رنگ ها به نسبت سایر رنگ های مصرفی در دستگاه های پرینتر پایین تر است.

جوهرهای پیگمنت بیس نیز در این میان جای می گیرند. در ساخت آن ها از ذرات جامد کوچک و ریز استفاده شده که در یک حلال صنعتی مخلوط شده اند. فرایند تولید این مدل رنگ های پرینتری بسیار دقیق و پیچیده است و برای تولید آن ها کنترل دقیقی بر هر یک از مراحل تولید اعمال خواهد شد. در این میان جوهرهای سابلیمیشن نیز جای می گیرند که روش اعمال آن ها بر روی سطوح مختلف با تبدیل حالت گاز به جامد صورت می گیرد. برای استفاده از آن ها به گرمای بسیاری نیاز است. انواع جوهرهای هنری و نامرئی نیز در میان محصولات مورد بررسی این طرح دسته بندی می شوند که هر یک کارایی خاص خود را دارند.

روند تولید جوهر پرینتر در طرح توجیهی تولید آن 

امروزه از روش های جدید صنعتی در راستای تولید بهترین انواع جوهر استفاده می شود، به همین خاطر نتیجه حاصل بسیار مطلوب خواهد بود. به این ترتیب پیش بینی می شود که این طرح بازدهی اقتصادی بسیار بالایی برای مشتریان به همراه داشته باشد. در ساخت و تولید این محصولات صنعتی، از منابع مختلفی حاوی ترکیبات نیتروژنی استفاده می شود که در میان رنگ ها جای می گیرد.

پایه برخی از این رنگ ها مایعات هستند و برخی از آن ها بر پایه پودرهای معلق در هوا تولید می شوند. برای استفاده از این جوهرها، آن ها را در دستگاه های کارتریج پرینترهای جوهر افشان می ریزند. این جوهرها از طریق نازل های موجود در این دستگاه بر سطح کاغذ ریخته می شوند.

در فرایند ساخت و تولید این محصولات، از مواد رزینی در ترکیب با پایه لاک الکل و حلال های صنعتی استفاده می شود. استفاده از انواع افزودنی برای ساخت بهترین جوهرهای پرینتر نیز متداول می باشد. برای تولید آن ها از دمای بالای هوا برای همگن کردن ترکیب استفاده می شود. رزین های به کار رفته در این مواد با یکدیگر واکنش نشان می دهند و لاک الکل های به کار رفته در آن ها را چسبناک می کنند. در ساخت آن ها برخی توده ها از هم تفکیک می شوند و رنگ زیبایی را به وجود می آورند.

نیازهای طرح توجیهی تولید جوهر

بررسی امکانات مورد نیاز برای تولید جوهر چاپ یا پرینتر یک مسئله اساسی پیش از سرمایه گذاری است. ظرفیت مورد نظر در این طرح توجیهی ۱۰۰۰ تن در نظر گرفته شده و برای این حجم تولیدی ۴۰۰۰ متر مربع زیربنای زمین مورد نیاز است که برای مراحل تولیدی و انبار کردن این محصولات مورد استفاده قرار می گیرد.

بررسی میزان آب و برق مصرفی در راستای تولید این محصولات نیز یکی از اصول اولیه در نظر گرفته می شود. همچنین بررسی نیروی انسانی مورد نیاز در این طرح نیز یکی از مسائل اساسی است که در حین برنامه ریزی امور مورد توجه قرار می گیرد.

در این طرح ماشین آلات و تجهیزات بسیاری به کار می روند که هر یک از آن ها هزینه و قیمت به خصوصی دارند. برای تعیین هزینه های مورد نیاز در این طرح، باید قیمت اولیه هر یک از این دستگاه ها را نیز مد نظر قرار دهید. برآورد سرمایه گذاری ثابت و کلی این طرح نیز یک مسئله حیاتی است که در پیشبرد بهتر امور تاثیرگذار می باشد.

کد آیسیک مرتبط با جوهر پرینتر

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
تونر چاپگر لیزری ۲۴۲۹۵۱۲۴۶۸

 

کد تعرفه مرتبط با جوهر پرینتر

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
کارتریج چاپگر لیزری

۸۴۴۳۹۹۱۰

 

وضعیت واردات و صادرات جوهر پرینتر

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات جوهر پرینتر به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات جوهر پرینتر تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات جوهر پرینتر به تفکیک سال

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید جوهر پرینتر اعلام می دارد.

 مطالب مرتبط : 

طرح توجیهی تولید انواع چسب

طرح توجیهی اسید سولفوریک 

طرح توجیهی کربن بلک

طرح توجیهی کربنات آمونیوم

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس