طرح توجیهی تولید پارافین صنعتی

 

در این مطلب قصد داریم با ارائه طرح توجیهی تولید پارافین صنعتی اطلاعات مهم در این زمینه را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم. در ابتدا باید بدانید که پارافین در سال ۱۸۶۷ در کشور آمریکا تولید و عرضه شد. W.D  نام بخش سنگین تقطیر نفت خام است که در استخراج پارافین مورد استفاده قرار می گیرد.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

در واقع ابتدا W.D را رقیق کرده و سپس به سرد کردن و صاف کردن آن می پرداختند. البته بعدها طی تحقیقات انجام شده متوجه شدند که نیازی به رقیق کردن W.D نیست و تنها با عبور دادن از یک صافی می توان آن را صاف نمود.

این روش به عنوان استانداردترین روش تولید پارافین معرفی شد تا اینکه در سال ۱۹۳۰ متوجه شدند این روش یعنی فیلترپرس مقدار روغن فراوانی را در واکس باقی می گذارد بنابراین به منظور کاهش میزان روغن جا مانده از حلال های متعدد اعم از بنزین یا آب داغ استفاده کردند. اما این روش بعد از مدتی جای خود را به روش عرق کردن داد. با مطالعه این مطلب با طرح توجیهی تولید پارافین صنعتی همراه ما باشید.

 

طرح توجیهی تولید پارافین صنعتی

پارافین صنعتی چیست؟

پارافین یک ماده بی رنگ است که هیدروکربن اشباع شده در تولید آن نقش مهمی دارد. این محصول به دو حالت مایع و یا جامد تولید و به بازار ارائه می شود. پارافین ها انواع مختلفی دارند برخی خوراکی برخی بهداشتی و برخی دیگر نیز در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند که به آن پارافین صنعتی گویند. پارافین بهداشتی معمولاً برای تولید انواع لوازم بهداشتی و آرایشی همچون انواع کرم و پمادها کاربرد فراوان دارد و انواع مدادهای شمعی و شمع های تزیینی با بهره گیری از این نوع پارافین تولید می گردند.

پارافین صنعتی به عنوان یک روان کننده در صنعت کاربرد بسیار زیادی دارد به طوری که با دارا بودن قابلیت کاهش اصطکاک سطوح در شرکت های تولیدی مورد استفاده فراوان قرار می گیرد. پارافین صنعتی به منظور تمیزسازی و براق نمودن سطوح مختلف همچون داشبورد خودرو نیز استفاده می شود. روان ساختن قفل چرخ های متعدد اعم از چرخ خیاطی یکی دیگر از کاربردهای مفید پارافین صنعتی است. پارافین خوراکی نیز همچون انواع دیگر در موارد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد افرادی که از یبوست رنج می برند با بهره گیری از پارافین خوراکی می توانند مشکلشان را تا حدودی رفع نمایند. همچنین کسانی که به عکس برداری از روده نیاز دارند می توانند با بهره گیری از پارافین خوراکی کل مواد داخل روده را تخلیه نمایند.

موارد مصرف انواع پارافین

تعداد اتم های به کار رفته در پارافین بسیار زیاد است. پارافین موجود در نفت به صورت مایع مایع بوده اما در اثر مجاورت حرارت بالا تقطیر شده و به صورت جامد در می آید. این محصول دارای خاصیت خنثی است به همین دلیل در صنعت کاربردهای گوناگون دارد. صنایع مختلف اعم از کبریت سازی، لاستیک سازی، نساجی و کاغذ ضد آب برای تولید محصولات متنوع از پارافین استفاده می کنند.

هیدروکربن های موجود در پارافین کلوئیدی به صورت انشعابی و هیدروکربن های موجود در پارافین جامد به صورت زنجیره ای است. در واقع می توان گفت که ایزومتر یکدیگر هستند. لازم به ذکر است بدانید که پارافین جامد در درجه حرارت ۵۴ الی ۶۰ به طور کامل ذوب می گردد.

انواع بشقاب و لیوان های کاغذی با بهره گیری از پارافین تولید می شوند علاوه بر این به منظور کاهش عرق میوه ها از یک پوششی از جنس پارافین بهره گیری می نمایند.

پارافین های استفاده شده در واکس های شمع باید به رنگ سفید و پایدار باشند در غیر این صورت تولید کننده شمع با مشکل مواجه خواهد شد. علاوه بر این تمام واکس هایی که به منظور بسته بندی اقلام گوناگون و مواد غذایی استفاده می شوند باید بی بو و عاری از آلودگی و ضرر باشند زیرا انسان آن مواد غذایی را مصرف خواهد کرد.

پارافین ها را به منظور بهره گیری متعدد در روش های مختلف تصفیه می کنند. تصفیه با مواد شیمیایی، جذب فیزیکی و هیدروژناسیون از جمله روش های مدرن برای تصفیه پارافین می باشد. این روش ها در سطح جهانی کاربرد فراوان دارند.

روش های تصفیه بیشتر برای تولید انواع شمع و تولید روکش برای کاغذهای مومی مورد استفاده قرار می گیرند. تا حالا به پوشش روی آبنبات یا برخی از پنیرهای سفت دقت کرده اید؟ این گونه مواد غذایی از موم پارافینی درجه غذایی تولید می گردند.

درزگیری  بسیاری از قوطی ها یا قالب گیری بسته های متعدد، تولید انواع مداد شمعی برای چشم یا ابرو، حتی مدادهای روغنی کودکان یا ترموستات محرک همگی برای تولید شدن به پارافین نیاز دارند و این از جمله مزیت های یک پارافین صنعتی است. پارافین با خاصیت خنثی در تولید بسیاری از داروها نیز استفاده می شود.

پارافین صنعتی

 کد آیسیک مرتبط با تولید پارافین صنعتی

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
پارافین مایع صنعتی ۲۳۲۰۵۱۲۳۷۰
پارافین مایع گرید غذایی و دارویی ۲۳۲۰۵۱۲۳۶۹
پارافین جامد ۲۳۲۰۵۱۲۳۷۲
پارافین کلره ۲۳۲۰۵۱۲۳۷۳
پارافین مایع گرید بهداشتی ۲۳۲۰۵۱۲۴۸۸
پارافین خوراکی دامپزشکی (مایع، محلول، سوسپانسیون و روغن) ۲۴۲۳۵۱۳۹۱۹
انواع پارافین ۲۳۲۰۴۱۲۳۶۷

 

کد تعرفه مرتبط با تولید پارافین صنعتی

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
مواد نباتی یا معدنی تراش‌ پذیر کار شده و اشیای از این مواد؛ اشیای قالب‌ گیری شده یا تراشیده شده از موم، از پارافین، از استئارین، از صمغ طبیعی یا رزین طبیعی یا از خمیر مدل ‌ریزی، و سایر اشیای قالب‌ گیری شده یا تراشیده شده، که در جای دیگر گفته نشده یا مشمول شمار ۹۶۰۲۰۰۰۰
پارافین با درصد بیش از ۷۵ درصد وزنی روغن ۲۷۱۲۹۰۱۰
موم پارافین دارای کمتر از ۷۵/۰ درصد‌وزنی روغن ۲۷۱۲۲۰

وضعیت واردات و صادرات پارافین صنعتی

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات پارافین صنعتی به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات  پارافین صنعتی به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات  پارافین صنعتی به تفکیک سال

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید پارافین صنعتی اعلام می دارد.

 

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی اسید بنزوئیک

طرح توجیهی روغن خوراکی 

طرح توجیهی روغن موتور 

طرح توچیهی پتروشیمی

طرح توجیهی چسب 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس