طرح توجیهی شیروانی سفالی

شیروانی سفالی، از انواع پوشش های مناسب برای سقف های شیروانی است که مزایای بسیاری دارد. در طرح توجیهی شیروانی سفالی، یک ایده برای سرمایه گذاری مطرح شده است. در این طرح، بسیاری از مباحث از قبیل بازار، توجیه اقتصادی، میزان سرمایه گذاری و سایر موارد، مورد بررسی قرار گرفته است.

استفاده از سفال بام در صنعت ساختمان سازی در سال های اخیر افزایش چشمگیری یافته است. سفال بام با طرح های بسیار زیبا و شیک، از نظر معماران و کارشناسان، از مناسب ترین و بهترین مصالح برای کاربرد در سقف های شیروانی است. این محصول با ویژگی های منحصر به فردی که دارد، توانسته است بخش بزرگی از میزان خرید و فروش را در بازارهای جهانی به خود اختصاص دهد.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟ 

سفال بام بیشتر در آلاچیق ها، سقف های شیروانی، سردر بناها و… به کار می رود. این محصول با توجه به ابعاد و ضخامت هایی که برای تولید آن در نظر گرفته می شود، در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی محصولات شیروانی سفالی

سفال بام، پوشش هایی برای سقف های شیروانی است که در انواع مختلف تولید و عرضه می گردد. بسیاری از مصرف کنندگان این محصول، مزایای ویژه ای برای آن برشمرده اند که مهم ترین این مزایا عبارتند از:

    1. مقاومت در برابر انواع شرایط جوی و سرما و گرمای شدید
    2. مقاومت در برابر حوادث و بلایای طبیعی مانند توفان و زلزله
    3. نیاز به زیرسازی ساده
    4. دارای قابلیت نصب سریع و آسان
    5. مقاومت در برابر آتش سوزی
    6. دارای وزن کم و سبک
    7. عایق صوتی و حرارتی
    8. سازگار با محیط زیست
    9. زیبایی نمای ساختمان و بنا

انواع سفال بام

تولید انواع سفال بام در ایران تنوع چندانی ندارد. انواع مدل هایی که در کارخانه های مختلف ایران تولید می شوند، به شرح زیر است:

      1. سفال طرح مارسی فرانسه

سفال بام در کشور ما اغلب بر اساس طرح مارسی تولید و عرضه می گردد. این نوع، استاندارد ترین نوع سفال بام است. تایل های این مدل از سفال بام، دارای دو شیار است که برای هدایت آب باران یا جریان آبی که از یخ و برف ذوب می شود، بر روی آن تعبیه شده است. طراحی پشت این محصولات به گونه ای است که هنگام نصب به صورت کشویی در داخل هم فرو می روند و محکم می شوند. برای اطمینان از استحکام بیشتر، تایل ها را در برخی از قسمت ها به یکدیگر پیچ می کنند.

بسیاری از کارخانه ها از جمله کارخانه سفال بام طبرستان و شاهین، محصولات خود را در قالب این طرح، تولید می کنند.

      1. طرح پرتغالی

این طرح سفال بام، از لحاظ ظاهری، شباهت بسیار زیادی با طرح مارسی دارد. ولیکن به لحاظ ویژگی های فنی، با آن متفاوت است. این طرح در دو نوع تک اس و دو اس در بازار موجود می باشد.

کد آیسیک مرتبط با تولید محصولات سفال بام

کد آیسیک (International Standard Industrial Classification)، سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع شناخته می شود که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. به موجب این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأمین می شود.

کد آیسیک بلوک سفال سقفی ماشینی : ۲۶۹۳۱۱۳۱

کد آیسیک آجر سفال سقفی : ۲۶۹۳۱۱۳۳

کد تعرفه گمرکی (Hs code) مرتبط با تولید محصولات سفال بام

تعرفه گمرکی(harmonized system)، یک کد هشت رقمی متشکل از چهار بخش دوگانه، برای شناسایی کالا و تعیین جایگاه آن در ترخیص می باشد. مواردی که در تعیین این عدد  نقش دارند، عموماً دارای معیارهای پیچیده است و در کشورهای مختلف به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

یکی از معیارهایی که در ایران در تعیین این رقم تأثیر دارد، میزان تولید داخلی آن کالا در کشور است.

کد تعرفه گمرکی سفال پوشش بام : ۶۹۰۵۱۰۰۰

میزان واردات و صادرات سفال بام

در نمودار و جدول زیر می توانید وضعیت واردات و صادرات سفال بام را در ایران به تفکیک سال مشاهده نمایید.

 

 

نمودار وضعیت واردات و صادرات سفال بام در ایران از سال ۸۵ تا ۹۸

جدول میزان واردات و صادرات سفال بام در ایران از سال ۸۵ تا ۹۸

 

روش نصب سفال بام در طرح توجیهی شیروانی سفالی

برای نصب سفال بام، نیاز به دقت و ظرافت خاصی هست. زیرسازی، یکی از مراحل مهم در اجرای شیروانی سفالی است. در مرحله زیرسازی، پروفیل ها باید طوری جوش بخورند که سفال ها بتوانند به راحتی بر روی آن قرار بگیرند .به عنوان مثال برای سفالی که به طول ۴۲٫۵ سانتی متر است، فاصله پروفیل ها باید در حدود ۳۴ سانتی متر باشد.

پس از اتمام مرحله زیرسازی، مرحله نصب آغاز می شود. در این مرحله، تایل های سفالی باید بر روی پروفیل ها قرار بگیرند و سپس محکم شوند. برای آب بندی، تایل ها باید دقیقاً به هم چفت شوند تا آب نتواند به داخل آن نفوذ پیدا کند. به طور کلی، مراحل اجرا و نصب سفال بام شامل موارد زیر می شود. برای داشتن سقفی محکم و حفظ استانداردهای لازم، اجرای دقیق و درست هر یک از این مراحل الزامی است.

      1. طراحی و ساخت خرپا
      2. نصب کردن خرپا روی سقف سازه
      3. زیرسازی و آماده سازی سقف برای نصب سفال بام
      4. نصب سفال بام
      5. آب بندی سقف شیروانی سفالی

 

برای تحقق یک ایده و دست یافتن به کسب و کار موفق، لازم است که آن را از ابعاد مختلف مانند بازارهای داخلی و خارجی، توجیه اقتصادی، شرایط لازم برای سرمایه گذاری، زیرساخت ها و فرایندها و روشهای تولید محصول، مورد بررسی و مطالعه قرار بگیرد. در این طرح توجیهی شیروانی سفالی، یک ایده سرمایه گذاری مطرح شده است که امکان سرمایه گذاری در آن با ظرفیت های مختلف وجود دارد. برای دریافت طرح توجیهی این پروژه میتوانید با کارشناسان بهین صنعت یاب در تماس باشید.

مطالب مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس