طرح توجیهی ظروف استیل

ظروف استیل از جمله ظروف پرکاربرد در آشپزخانه است که جهت پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد. این ظروف، ماندگاری و دوام خوبی دارد. ظروف استیل با توجه به ترکیباتی که در آن به کار می رود، در انواع مختلف تولید می شود. در این مقاله به شرح طرح توجیهی ظروف استیل پرداخته شده است.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟ 

ظروف استیل از ظروف پرطرفدار و پرکاربرد در آشپزخانه بوده که مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته است. این ظروف در مدل های باکیفیت، دوام و ماندگاری خوبی خواهند داشت و می توان چندین سال از آن استفاده کرد. از این رو این ظروف، یکی از گزینه های برتر برای ظروف آشپزخانه محسوب می شوند. در ادامه به بررسی طرح توجیهی ظروف استیل می پردازیم.

ظروف استیل چیست؟

ظروف استیل از جمله ظروف حرفه ای و مرغوبی است که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. این ظروف، دوام و کیفیت بالایی دارند و در برابر عواملی مانند خوردگی و فرسودگی، مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. ظروف استیل، حاوی ترکیباتی مانند کروم، نیکل، مولیبدن و… است که موجب ایجاد سختی در آن شده و مقاومت آن را در برابر آسیب های ناشی از حرارت زیاد، خراش و ساییدگی چند برابر می کند. این ظروف، سطح صاف و محکمی دارند و پوسته پوسته نمی شوند. احتمال شکستن و نشتی کردن این ظروف نیز بسیار پایین است.

کف کپسولی ظروف استیل

برای این که گرما و حرارت، بهتر به ظرف استیل منتقل شود، چند لایه از فلزهای رسانای قوی مانند آلومینیوم و مس در کف آن به کار می رود که از آن به عنوان کف کپسولی یاد می شود. کف کپسولی کمک می کند تا شعله به طور یکنواخت به کلیه قسمت های ظرف، منتقل شود و مانع ته گرفتن و سوختن غذا می گردد.

ظروف استیل از منظر سازمان های جهانی بهداشت و استاندارد

سازمان های جهانی بهداشت و استاندارد، ظروف استیل را محصول مناسبی جهت آشپزی و پخت و پز اعلام کرده اند. تنها موضوعی که در این خصوص به آن تأکید می شود این است که باید دقت کرد که مواد غذایی اسیدی و نمکی مانند گوشت، گوجه فرنگی، انواع ترشی و… نباید به مدت طولانی درون این ظرف ها نگهداری شوند. پس بهتر است پس از تهیه و آماده شدن این نوع غذاها، آن را به ظرف دیگری انتقال داد یا بلافاصله مصرف کرد.

معرفی طرح توجیهی ظروف استیل

انواع استیل به کار رفته در تولید ظروف

انواع استیل در تولید ظروف آشپزخانه به کار می روند. در حقیقت نوع استیل به کار رفته در ظروف باید با کاربرد آن متناسب باشد. انواع استیل که در تولید ظروف به کار می رود، به شرح زیر می باشد:

استیل ضد زنگ

استیل ضد زنگ گزینه ای مناسب و ایده آل برای تولید ظروف آشپزخانه محسوب می شود. این نوع استیل به آسانی تمیز می شود. در این نوع استیل، عناصری مانند کروم به کار می رود که خاصیت ضد زنگ بودن به آن می بخشد.

 استیل آستنیتی

این نوع استیل از عناصری مانند کروم، مولیبدن، نیکل، منگنز و… آلیاژ می شود. کروم در این استیل، موجب حفظ آهن در برابر زنگ زدگی می شود. مولیبدن مقاومت استیل را در برابر خوردگی به خصوص کلریدهای آب افزایش می دهد و نیکل استیل را درخشان و انعطاف پذیر می کند. از آن جایی که استیل آستنیتی آهنربا را به خود جذب نمی کند، با عنوان استیل نگیر هم شناخته می شود. انواعی از استیل آستنیتی برای ساخت و تولید برخی ظروف مانند دسته چاقو، قاشق و چنگال مناسب است.

استیل فریتی

استیل فریتی از آلیاژ آهن، کروم و کربن به دست می آید. این نوع استیل خاصیت مغناطیسی دارد و به آن دلیل که در آن نیکل به کار نمی رود، قیمت ارزان تری دارد.

استیل دوفازی

ساختار استیل دوفازی از ترکیب استیل فریتی و آستنیتی تشکیل می شود. این استیل ساختار مقاومی دارد و از عناصر کروم، نیکل، مولیبدن و نیتروژن ساخته می شود.

استیل رسوب- سختی

این استیل ترکیبی از کروم و نیکل است که در ساختار آن موادی مانند آلومینیوم، مس و نیوبیوم نیز به کار می رود که موجب افزایش مقاومت در آن می شوند.

مزایای استفاده از ظروف استیل

حفظ طعم و مزه اصلی غذا

در ظروفی که در آن از لایه محافظ استفاده نمی شود، مواد شیمیایی به غذا وارد نمی شود و از این رو طعم و مزه غذا حفظ شده و تغییری در آن ایجاد نمی شود.

قابلیت شستشو و نگهداری آسان

ظروف استیل شستشوی آسان و راحتی دارند. پس از شستشو بر روی این ظروف هیچ گونه لکه و آلودگی باقی نمی ماند و دچار تغییر رنگ نمی شود. در مقایسه با برخی از ظروف آشپزخانه، نگهداری و استفاده از ظروف استیل، راحت و آسان است.

دوام و کیفیت بالا

استیل، ضد زنگ است، نمی شکند و تغییر شکل و خش به راحتی در آن ایجاد نمی شود. این ظروف، مقاومت و دوام بالایی دارند. ظاهر اولیه ظروف استیل تا سال ها می تواند حفظ شود.

ظاهر زیبا و درخشان

ظروف استیل براق و درخشان هستند که ظاهر آن را بسیار شیک و جذاب نشان می دهد. ظروف آینه مانند و نقره ای استیل، جذابیت و زیبایی خاصی در محیط آشپزخانه ایجاد می کند.

معایب استفاده از ظروف استیل

انتقال کم حرارت

استیل گرما و حرارت را به خوبی منتقل نمی کند. به همین دلیل برای انتقال بهتر حرارت در ظروف استیل، ساختار آن را با چند لایه می سازند که در لایه میانی ممکن است از فلزات رسانایی مانند مس یا آلومینیوم استفاده شود.

چسبیدن و ته گرفتن مواد غذایی

یکی دیگر از معایب ظروف استیل، چسبیدن مواد غذایی به آن است. از این رو استفاده از این ظروف برای طبخ غذاهای آبدار مناسب تر است. برای جلوگیری از ته گرفتن غذا بهتر است هنگام پخت و پز، مواد غذایی را مرتب هم زد تا حرارت به طور یکسان در آن پخش شود و مانع از چسبیدن غذا به ظرف گردد.

ایجاد تغییر در ترکیبات مواد غذایی

ظروف استیل مانند هر ظرف فلزی دیگر، در صورتی که به مدت طولانی با مواد غذایی تماس داشته باشد، باعث ایجاد تغییر در آن می شود. به خصوص در تماس طولانی با مواد غذایی که دارای ترکیبات اسیدی یا نمکی هستند، یون های موجود در فلز آزاد شده و باعث تغییر در ترکیب مواد غذایی می شود.

کد آیسیک مرتبط با تولید ظروف استیل

کد آیسیک مرتبط با تولید ظروف استیل آشپزخانه به شرح زیر می باشد:

شرح کالا کد آیسیک
ظروف استیل آشپزخانه ۲۸۹۹۵۱۲۳۶۱

 

کد تعرفه مرتبط با تولید ظروف استیل

کد تعرفه مرتبط با تولید ظروف استیل آشپزخانه به شرح زیر می باشد:

شرح تعرفه کد تعرفه
ظروف استیل آشپزخانه ۷۳۲۳۹۳۹۰

 

وضعیت واردات و صادرات محصول طرح توجیهی ظروف استیل

میزان واردات و صادرات ظروف استیل آشپزخانه به تفکیک سال در نمودار و جدول زیر آمده است:

نمودار وضعیت واردات و صادرات ظروف استیل به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات ظروف استیل به تفکیک سال

تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز در طرح توجیهی ظروف استیل

  • دستگاه پرس کششی
  • دستگاه پرس ضربه ای
  • ماشین پولیش اتوماتیک
  • ماشین تراش
  • ماشین قالب زنی

 

شرکت بهین صنعت یاب، طی سال ها تجربه و کسب مهارت، آماده ارائه طرح های توجیهی و امکان سنجی می باشد. در صورتی که به طرح توجیهی ظروف استیل نیاز دارید، با ما تماس بگیرید.

 

بیشتر بخوانید :

طرح توجیهی تولید ظروف یکبار مصرف 

طرح توجیهی تولید عکس برگردان ظروف چینی

طرح توجیهی شمش فولادی

طرح توجیهی فولاد 

طرح توجیهی لوازم خانگی

طرح توجیهی مبلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس