طرح توجیهی قرص ماشین ظرفشویی

قرص ماشین ظرفشویی به عنوان یکی از پرفروش ترین مواد شوینده در بازار مورد توجه عموم مردم گرفته است. امروزه شستن ظروف برای عموم افراد، کاری سخت و زمان بر است، به همین خاطر بیشتر افراد از ماشین ظرفشویی استفاده می کنند. در دنیای امروز اغلب افراد، وقت کافی برای رسیدگی به کارهای روزمره خود ندارند، بنابراین ترجیح می دهند از لوازم پرکاربرد همچون ماشین ظرفشویی برای سرعت بخشیدن به فعالیت های خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

انتخاب قرص ماشین ظرف شویی مناسب برای کارکرد درست این وسیله اهمیت بسیار زیادی دارد. همواره  انتخاب درست شوینده ماشین ظرفشویی برای مشتریان به عنوان چالش محسوب می شود، انواع ژل و پودر شوینده برای شستشوی بهتر ظروف تولید شده است اما عملکرد تمامی این مواد در مقایسه با قرص ظرفشویی بسیار ضعیف است. مواد شوینده بسیار ویژه ای در ساخت قرص ماشین ظرفشویی استفاده می شود، به همین خاطر این قرص به خوبی می تواند پاکیزگی ظروف شما را تضمین کند.

امروزه برندهای مختلفی در زمینه تولید قرص ماشین ظرفشویی فعالیت دارند و مشتری می تواند انواع مدل های قرص ماشین ظرفشویی را در بازار خریداری کند. قرص های جار، جار پلاتینیوم و یا فیری نمونه های از پرفروش ترین قرص های ماشین ظرفشویی موجود در بازار هستند. قرص های فیری برای تمیز کردن ظروف بسیار چرب که مدت زمان زیادی شسته نشده اند، بسیار مناسب است. همچنین قرص جار پلاتینیوم نیز بسیار ویژه و پرکاربرد می باشد.

قرص ماشین ظرفشویی چیست؟

قرص ماشین ظرفشویی، شوینده اصلی ظروف در ماشین ظرفشویی است که به خوبی لکه های سخت روی ظروف را پاکیزه می سازد. علاوه بر این، جلا و درخشش خاصی بر روی ظروف ایجاد می کند. در گذشته از پودر های مخصوصی برای شستشوی ظروف استفاده می شد.

پودر ظرفشویی کارکرد چندان موثری ندارد و تک آنزیمی است. به همین خاطر در کنار پودر معمولاً از نمک و جلادهنده ظروف نیز استفاده می شد، برای رفع این مشکلات، امروزه بهتر است از قرص ماشین ظرفشویی برای پاکیزگی هر چه بهتر ظروف استفاده شود.

قرص های ظرفشویی بهتر از هر شوینده دیگری می توانند آلودگی های احتمالی موجود بر روی ظروف را از بین ببرند. این ماده با کارایی ویژه ای که دارد، توانسته است در کمترین زمان، جایگاه ویژه ای در بازار پیدا کند و همواره جزء پرفروش ترین شوینده ها به شمار آید. این قرص ها در هر آبی قابلیت گندزدایی بالایی دارند و به ظروف شما، آسیبی نمی رسانند. اگر می خواهید ظروفی تمیز و درخشان داشته باشید، بهتر است به جای خرید شوینده های قدیمی با کاربردهای ضعیف، قرص ماشین ظرفشویی تهیه کنید.

معمولاً در ساخت قرص ماشین ظرفشویی از دو نوع آنزیم استفاده می شود تا قدرت پاک کنندگی این وسیله افزایش پیدا کند. آنزیم های پروتئاز موجود در این قرص وظیفه از بین بردن پروتئین و چربی های روی ظروف را برعهده دارند. روش استفاده از این وسیله  بسیار آسان است و هیچ دشواری خاصی ندارد، معمولاً بسته بندی این قرص ها به گونه ای انجام می شود که کاربر بتواند برای تعداد ظروف مشخصی که در ماشین ظرفشویی قرار گرفته، مقدار دقیقی از این قرص را استفاده کند.

توضیح مختصری از مراحل تولید قرص ماشین ظرفشویی

معمولاً برای ساخت قرص های مخصوص ماشین ظرف شویی، ابتدا مواد شوینده را به شکل پودر، آماده می کنند و سپس مواد آماده شده را پرس می کنند تا به شکل قرص های ویژه، آماده شوند. انتخاب ترکیب اولیه برای تولید این قرص ها اهمیت بسیار زیادی دارد، هر چقدر ترکیب اولیه این ماده شوینده باکیفیت تر باشد، آنگاه کارایی این قرص نیز افزایش پیدا می کند.

ترکیب های مورد استفاده در تولید این قرص ها، به عنوان سازنده معرفی می شوند، یک سری مواد قلیایی بسیار ویژه ای نیز در ساخت این قرص های پرکاربرد استفاده می شود که همگی برای از بین بردن سریع چربی های ظروف بسیار مفید عمل می کنند. ترکیبات قلیایی، ذرات چربی را به تکه های کوچک تری تقسیم می کنند تا شستشوی آن ها آسان تر شود.

قرص های ماشین ظرفشویی در اغلب موارد به شکل مستطیل های کوچک در ابعاد مناسب طراحی و تولید می شوند، این قرص ها می توانند یون های مختلف کلسیم و یا منیزیم را نیز کاهش دهند زیرا در ساختار آن ها ترکیب های فسفات، سیترات و یا حتی ترکیبات پلی کربناته نیز یافت می شود که برای از بین بردن کاتیون های کلسیم و منیزیم بسیار مفید است.

لازم به ذکر است که قرص های ماشین ظرفشویی در برابر سختی آب نیز مقاومت می کنند و به راحتی آلودگی های ظروف را از بین می برند. سطح ظرف ها با استفاده از این قرص، درخشان و زیبا خواهد شد.

وضعیت فروش در بازار

امروزه دیگر ماشین ظرفشویی به عنوان یکی از لوازم ضروری در هر آشپزخانه ای یافت می شود. این وسیله نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته  است. بر همین اساس خرید شوینده مناسب آن نیز بسیار حائز اهمیت است.

امروزه ساخت و تولید قرص ماشین ظرفشویی به عنوان یکی از فرایندهای پر سود و پردرآمد محسوب می شود. کشورهای بسیار زیادی در زمینه تولید شوینده های ماشین ظرفشویی فعالیت می کنند. تولیدکنندگان در تلاش هستند تا بتوانند با انتخاب درست ترکیبات شیمیایی، بهترین دترجنت ها را تولید کنند.

کشورهایی مثل چین و یا ترکیه تا به امروز برندهای مختلفی از شوینده ماشین ظرفشویی را وارد بازار کرده اند، با گذشت زمان سایر کشورها نیز برای ساخت این شوینده تمایل پیدا کرده و از ترفندهای جدید و ویژه ای برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند. آینده بسیار روشنی برای تولید و فروش قرص های ماشین ظرفشویی دیده می شود زیرا این قرص ها به نسبت سایر مواد شوینده، فروش بیشتری دارند و ظروف را با قدرت بیشتری تمیز می کنند.

امروزه در ایران نیز بازار ساخت قرص های ظرفشویی بسیار داغ است و اکثر استان ها، مراحل تولید قرص ماشین ظرفشویی را انجام می دهند. استان های پرجمعیت و صنعتی مثل البرز و اصفهان در این زمینه به دستاورد های خوبی دست پیدا کرده اند و سالانه میزان فعالیت آن ها در این زمینه افزایش پیدا می کند. افراد مختلف می توانند به فعالیت تولید قرص دستگاه ظرفشویی به عنوان یک سرمایه گذاری پرسود نگاه کنند.

جدول برگرفته از طرح نوشته شده توسط بهین صنعت یاب است*

کد آیسیک مرتبط با تولید قرص ماشین ظرفشویی

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک

قرص پاک کننده ظروف

۲۴۲۴۵۱۲۳۵۶

 

کد تعرفه مرتبط با تولید قرص ماشین ظرفشویی

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه

پودر، مایع، گرانول، قرص، ژل، کنسانتره و سایر فرآوردههای همانند، با بستهبندی ۵ کیلوگرم و کمتر مناسب استفاده در ماشینهای شست و شو

۳۴۰۲۲۰۲۰

 

وضعیت واردات و صادرات قرص ماشین ظرفشویی

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات قرص ماشین ظرفشویی به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات  قرص ماشین ظرفشویی به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات قرص ماشین ظرفشویی به تفکیک سال

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید قرص ماشین ظرفشویی اعلام می دارد.

مطالب مرتبط:

طرح توجیهی مواد شوینده 

طرح توجیهی پودر ماشین لباسشویی 

طرح توجیهی لوازم خانگی 

طرح توجیهی دستمال کاغذی 

طرح توجیهی تولید چرم 

 

 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس