طرح توجیهی لوله های پلی اتیلن کاروگیت

در سال های اخیر ساخت و تولید انواع لوله های پلی اتیلنی با توجه به کاربردهای بسیار بالای این محصول، روند رو به رشدی داشته است. با در نظر گرفتن میزان بالای استفاده از آن ها در صنایع مختلف نیاز به تولید آن ها هر روز بیشتر می شود. هر یک از انواع این لوله های پلی اتیلنی برای کاربردهای صنعتی در بخش تخلیه آب و فاضلاب، حمل مواد اسیدی و… مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟‌

برای تولید این محصولات، طرح های توجیهی دقیق و هدفمندی ارائه می شوند که ارکان مختلف این واحدهای صنعتی را بررسی کرده و امکان سنجی مربوط به احداث این طرح ها را به دقت انجام می دهد. پیش از آشنایی با بخش های مختلف این واحد تولیدی آشنایی با ماهیت این سازه ها و کاربردهای گسترده آنها در عرصه های گوناگون از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. 

لوله های پلی اتیلن کاروگیت چیست؟

این لوله ها به صورت دو جداره تولید شده و به همین خاطر از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. از این رو ساخت و آماده سازی آن ها مزایای قابل توجهی برای کاربردهای صنعتی به همراه دارد. لایه های موجود در ساختار این لوله ها، هر یک از ویژگی های به خصوصی برخوردار می باشند. لایه بیرونی آن ها به صورت موج دار طراحی شده و لایه درونی آن سطح صافی دارد. انتقال پساب های صنعتی و مواد اسیدی و بازی با استفاده از این لوله ها به خوبی انجام می گیرد. به همین خاطر استفاده از آن ها در سطح گسترده ای انجام می شود.

این لوله ها برای ایجاد جوی های زیرزمینی مورد استفاده قرار گرفته و در این زمینه نقش موثری دارند. سطح آن ها به صورت حلقه حلقه طراحی شده و مزایای قابل توجهی برای حفظ استحکام این اقلام به همراه می آورد. ماندگاری و دوام بالا از مهمترین ویژگی های این محصولات به شمار می رود که کاربردهای صنعتی آن ها را با سهولت بیشتری همراه می کند. برای آشنایی بیشتر با این محصولات به بررسی روند تولید آن ها پرداخته می شود.

مراحل تولید لوله های پلی اتیلن کاروگیت

در طرح توجیهی تولید لوله های پلی اتیلن کاروگیت برآورد مالی مورد نیاز برای خرید ماشین آلات و ابزارهای صنعتی مورد نیاز واحدهای تولیدی انجام می گیرد. در این بخش در نظر گرفتن ابزار و متریال مورد نیاز برای ساخت لوله ها نیز مورد توجه قرار می گیرد. در مرحله اول تولید این لوله ها از دستگاه اکسترود استفاده می شود. مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت این لوله ها وارد دستگاه شده و فرایند ذوب آن صورت می گیرد. به همین دلیل میزان دمای دستگاه های مورد استفاده در این بخش بسیار مهم تلقی می شود.

دمای مورد نیاز برای هر یک از متریال موجود متفاوت است، به همین خاطر تنظیم دقیق دما برای مرحله ذوب نقش کلیدی دارد. در بخش بعدی نوبت به مرحله شکل دهی لوله ها می رسد. در این بخش مواد ذوب شده را از درون محفظه های مخصوص عبور می دهند و به این ترتیب شکل موج دار سطح آن ها ایجاد می شود. در مرحله قالب زنی لوله ها نیز در نظر گرفتن تنظیمات دمایی دستگاه ها و ماشین آلات موجود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به حفظ کیفیت محصولات نهایی این پروژه می انجامد. 

ویژگی های لوله های پلی اتیلن کاروگیت

انواع این لوله ها با ویژگی های به خصوصی شناخته می شوند. مهمترین ویژگی آن ها طراحی ظاهری بدنه این لوله ها است که وجه تمایزی برای شناخت آن ها از سایر انواع لوله به شمار می رود. برخی از مهمترین ویژگی های این محصولات را در ادامه مشاهده می کنید:

  1. مقاومت بالای این لوله ها در برابر خوردگی از مهمترین وجه تمایزهای این اقلام به شمار می رود و سبب برتری آن ها نسبت به سایر محصولات موجود شده است. شما می توانید، با در نظر گرفتن این ویژگی، از آن ها برای عبور مواد اسیدی استفاده کنید. 
  2. مقاومت بالای این لوله ها نسبت به مواد شیمیایی نیز بر قابلیت های این محصول افزوده است و سبب گسترش خرید و فروش آن ها در عرصه های صنعتی شده است. 
  3. روش های اتصال ساده این لوله ها نیز از مزیت های استفاده از آن ها به شمار می رود و توجه بسیاری از مشتریان را جلب می کند. شما می توانید، به سهولت آن ها را برای موارد استفاده خود به کار ببرید. 

بازار فروش لوله های پلی اتیلن کاروگیت

انواع این لوله ها در حجم قابل توجهی در این واحدهای صنعتی تولید شده و هر یک از آن ها بازارهای فروش گسترده ای در سر تا سر دنیا دارند. مسئله صادرات این لوله ها نیز مطرح شده و یکی از چشم اندازهای رشد و ترقی این طرح در سال های آینده به شمار می رود. با در نظر گرفتن بازارهای تجاری پر سود این محصول سرمایه گذاری در این عرصه سودآوری قابل توجهی به همراه می آورد. البته سرمایه مورد نیاز برای این عرصه های تولیدی بر مبنای قیمت ارز و ارزش پول کشور تعیین خواهد شد. 

لازم به ذکر است که در سال های اخیر میزان استفاده از انواع لوله های پلی اتیلنی به دلیل ایجاد مسیر فاضلاب در کلان شهرها رو به رو افزایش بوده و این مسئله نیاز به تولید آن ها را بیشتر کرده است. زنجیره تولید این محصول نیز با اهمیت پیدا کردن محصول نهایی به شکل گسترده تری از مرحله تامین تا اجرا و در نهایت نتیجه مورد توجه قرار گرفته است.

کد تعرفه 

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

شرح تعرفه کد تعرفه
لوله از پلیمرهای اتیلن ۳۹۱۷۲۱۰۰

وضعیت واردات و صادرات 

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات لوله های پلی اتیلن کاروگیت به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات لوله های پلی اتیلن کاروگیت به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات لوله های پلی اتیلن کاروگیت به تفکیک سال

 

چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتر و یا نگارش این طرح توجیهی به منظور ارائه به نهاد و بانکها دارید، میتوانید از طریق مسیر های ارتباطی با کارشناسان بهین صنعت یاب در ارتباط باشید.

 

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی لوله های grp

طرح توجیهی اتصالات hss

طرح توجیهی بست زیپی 

 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس