طرح توجیهی تولید آرد سمولینا

 

طرح توجیهی تولید آرد سمولینا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با احداث خطوط تولیدی آرد سمولینا در این طرح توجیهی بخش اعظمی از نیازهای آرد سمولینا در داخل کشور ما مرتفع می شود؛ حجم تولید پیش بینی شده در این طرح جوابگوی نیازهای خارج از کشور نیز می باشد.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

در این طرح از دستگاه ها و ماشین آلات به روز و پیشرفته برای آسیاب گندم سخت استفاده می شود و به این ترتیب کیفیت آرد سمولینا بسیار بالاتر می رود. آینده روشن این طرح توجیهی توجه بسیاری از سرمایه گذاران را جلب کرده است. مصرف کنندگان آرد سمولینا، به دلیل خواص غذایی فوق العاده این ماده استفاده از آن را در برنامه روتین غذایی خود جای داده اند.

آرد سمولینا چیست؟

آرد سمولینا از آسیاب کردن گندم دوروم به دست می آید. از این ماده غذایی برای تهیه نان که قوت اصلی بسیاری از خانواده ها است، استفاده می شود. پخت و تهیه فرنی های خوشمزه نیز با این مدل آرد میسر می باشد. مصرف کنندگان خواص و مزایای قابل توجهی از این ماده غذایی به دست آورند. بسیاری از ورزشکاران برای تناسب اندام از این آرد در رژیم غذایی خود استفاده می کنند. آرد سمولینا رنگ تیره ای دارد و عطر و بوی ملایم و خاکی از آن به مشام می رسد.

کاربردهای گسترده آرد سمولینا در صنعت آشپزی منجر به تولید بیشتر آن شده است. این آرد اغلب به صورت غنی شده در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد. ارزش غذایی این آرد از آرد های معمولی بسیار بالاتر است. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این آرد ارزش غذایی آن را به طرز قابل توجهی افزایش داده اند.

آرد سمولینا فرایند هضم غذا را بهبود می بخشد و احساس سیری را در بدن تقویت می کند. از این رو این آرد برای لاغری و تناسب اندام به میزان بالایی استفاده می شود. تیامین و فولات، از مهمترین ویتامین های موجود در این ماده غذایی هستند که نقش موثری در عملکرد اندام های مختلف بدن دارند. با استفاده از این آرد منیزیم مورد نیاز بدن نیز تامین می شود!

طرح توجیهی تولید آرد سمولینا

فواید استفاده از آرد سمولینا

آرد سمولینا منبعی غنی از آهن است و این نیاز را در بدن مرتفع می سازد. وجود این ماده معدنی در بدن بسیار ضروری است و به اکسیژن رسانی به اندام های مختلف بدن کمک می کند. سمولینا حاوی آهن غیر هم است. این آهن به خوبی آهن هم موجود در بافت بدن حیوانات نیست! اما در رفع کم خونی بدن تاثیر گذار می باشد. یکی از خواص مهم این مواد غذایی، سلامت دستگاه گوارش است. در آرد سمولینا میزان قابل توجهی فیبر وجود دارد؛ وجود فیبر در سیستم گوارشی بدن برای هضم بهتر مواد غذایی اهمیت دارد.

کنترل قند خون نیز از فواید مهم آرد سمولینا است؛ فیبر موجود در این آرد میزان جذب کربوهیدرات را کاهش می دهد و به این ترتیب از افزایش قند خون در بدن جلوگیری می کند! سلامت قلب نیز از مهمترین مزایای استفاده از آرد سمولینا در برنامه غذایی است. در صورتی که این آرد را به صورت مرتب مصرف کنید، خطر ابتلا به بیماری های قلبی در بدن شما به حداقل می رسد. فیبر موجود در آرد سمولینا، میزان جذب کلسترول را کاهش می دهد و به این ترتیب از سلامت قلب حفاظت می کند.

کاربرد آرد سمولینا

آرد سمولینا یک منبع غنی از پروتئین محسوب می شود و به همین خاطر از آن در ساخت رشته های ماکارونی و انواع ماکارونی فرمی استفاده می شود. گلوتن نیز در ساختار آرد سمولینا وجود دارد و ارزش غذایی آن را افزایش می دهد. سمولینا بافت خارجی مواد را ترد و سخت می کند. به همین خاطر برای ترد کردن بافت نان از این مواد استفاده می شود. برای تهیه یک پودینگ خوشمزه نیز از آرد سمولینا استفاده می کنند.

در این خوراک به شیر در حال جوش کمی آرد سمولینا به همراه عسل اضافه می شود تا غلظت شیر افزایش یابد. برای افزایش غلظت و کیفیت انواع سس و ترشی از آرد سمولینا استفاده می شود. شما می توانید، برای تردتر شدن سیب زمینی کبابی خود نیز بر روی آن کمی آرد سمولینا بپاشید و سپس آن را بر روی باربیکیو قرار دهید.

برای استفاده طولانی مدت از این آرد باید به نکات نگهداری صحیح از آن نیز دقت داشته باشید. در صورتی که درب بسته بندی آرد سمولینا باز بماند، به مرور زمان کپک می زند و آلودگی های مختلف به داخل بسته بندی آن نفوذ می کنند. بهترین روش برای نگهداری از آرد سمولینا استفاده از ظروف درب بسته و قرار دادن ظرف درون یخچال است!

تهیه کیک با آرد سمولینا

برای تهیه کیک با آرد سمولینا به میزان مشخصی از آرد سفید، آرد سمولینا، تخم مرغ، شیر، بکینگ پودر، وانیل، شکر، روغن مایع، پودر نارگیل و پسته نیاز دارید. مزه و طعم آرد سمولینا، بر عطر و طعم کیک تاثیر مطلوبی بر جای می گذارد. علاوه بر این، همه خواص آرد سمولینا به کیک تهیه شده با این آرد نیز منتقل می شود. طرز تهیه کیک با این آرد بسیار ساده است.

در وهله اول زرده و سفیده تخم مرغ از هم جدا می شوند و با همزن مخلوط می شوند. در این مرحله سفیده باید پف کند. سپس شکر، وانیل و زرده تخم مرغ با هم ترکیب می شوند. در این میان بکینگ پودر و آرد سمولینا و آرد سفید را ترکیب می کنیم. شیر و روغن را به ترکیب زرده اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. در ادامه کار باید مواد را ذره ذره به سفیده پف شده اضافه کنیم. سپس مواد را به آرامی درون قالب کیک پزی می ریزیم و قالب را در فر با دمای ۱۸۰ قرار می دهیم. مدت زمان پخت کیک به جنس قالب، میزان حرارت فر و… بستگی دارد.

کد آیسیک مرتبط با تولید آرد سمولینا

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
آرد سمولینا ۱۵۳۱۴۱۲۳۰۲

 

کد تعرفه مرتبط با تولید آرد سمولینا

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
کد تعرفه انواع آرد گندم ۱۱۰۱۰۰۰۰

 

وضعیت واردات و صادرات آرد سمولینا

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات آرد سمولینا به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات آرد سمولینا به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات آرد سمولینا به تفکیک سال

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید آرد سمولینا اعلام می دارد.

 بیشتر بخوانید :

طرح توجیهی سالاد های آماده 

طرح توجیهی ساندویچ سرد 

طرح توجیهی خیارشور 

طرح توجیهی سس 

طرح توجیهی آرد

طرح توجیهی ارد ذرت

طرح توجیهی ماکارونی 

 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس