طرح توجیهی تولید تلفن ثابت

گوشی تلفن ثابت یک وسیله پرکاربرد برای منزل و محیط کار است. امروزه این وسیله پرکاربرد در انواع و اشکال گوناگون با کیفیت و قیمت های متنوع به بازار عرضه می شود. این وسیله پراستفاده قابلیت انتقال صدا از هر نقطه به نقطه دیگر را دارا است. هزینه مکالمه درون شهری بسیار به صرفه تر از هزینه مکالمات موبایلی است.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟ 

اماکن تجاری، شرکت ها و تمام سازمان های اداری دارای خط تلفن ثابت هستند. در سازمان های بزرگ امکان تماس های بین المللی نیر برای افراد مهم فراهم شده است. اشخاص به کمک خط و گوشی تلفن ثابت می توانند به طور زنده در یک زمان با هم صحبت کنند. در این مطلب قصد داریم با ارائه مطالبی مفید در مورد کاربرد، تولید و بازار گوشی تلفن ثابت شما را نسبت به این موضوع آگاه تر سازیم. اگر به فکر راه اندازی تولیدات گوشی هستید، حتما طرح توجیهی گوشی تلفن ثابت را مطالعه کنید. این مطلب به شما کمک کرده تا راحت تر کسب و کار خود را آغاز کنید.

گوشی تلفن ثابت چیست؟

گوشی تلفن ثابت اولین وسیله ای است که افراد به کمک آن توانستند به طور زنده با دوست، آشنایان و افراد  دیگر ارتباط برقرار کنند. این وسیله از طریق سیم کشی مخابرات قابلیت ارتباط زنده را برای عموم مردم فراهم کرده است.

امروزه انواع گوشی تلفن اعم از رومیزی و بی سیم در فروشگاه ها موجود است. هر یک از انواع گوشی ها ساخت کشورهای مختلف بوده و قابلیت های متفاوتی دارند. هر فرد متناسب با بودجه و سبک دکوراسیون منزل نسبت به خرید گوشی تلفن اقدام می کند.

گوشی تلفن ساخت هر کشور دارای یک سری مزایا و معایب است. در ابتدا گوشی تلفن تنها امکان برقراری مکالمه بین دو فرد را فراهم می کرد اما با گذشت زمان کم کم امکانات متعددی اعم از مشخص شدن شماره تلفن، ثبت یک سری اطلاعات و پیغام گیر به گوشی ها افزوده شد. افزودن هر یک از این امکانات موجب افزایش هزینه محصول می شود.

ابتدا تمام گوشی های تلفن ثابت از طریق سیم قابل استفاده بودند اما به تدریج یک سری گوشی های بی سیم به بازار عرضه شدند. در واقع امکان شارژ کردن گوشی تلفن ها فراهم شد تا افراد بتوانند گوشی تلفن را تا محدوده ای مشخص با خود حمل کنند و بتوانند از طریق آن با دیگران ارتباط برقرار کنند. پیش از روی کار آمدن تلفن های همراه گوشی تلفن ثابت بی سیم بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت.. امروزه متنوع ترین و بهترین مدل های گوشی تلفن ثابت از کشورهای تولید کننده به کشور ایران صادر می شود.

تاریخچه گوشی تلفن ثابت

تلفن ابتدا در تاریخ ۱۸۷۵ میلادی توسط الکساندر گراهام بل اختراع شد. در سال ۱۸۷۶ بل توانست از اتاقش با همکارش در اتاق دیگر مکالمه تلفنی داشته باشد. از آن به بعد سیم کشی از شهری به شهر دیگر آغاز شد. با تلاش های فراوان و پیشرفت تکنولوژی ارتباط تلفنی به صورت شبکه ای گسترده به سراسر جهان راه یافت.

فرآیند تولید

امروزه کارخانه های تولیدی انواع گوشی تلفن با برندهای مختلف را به بازار وارد کرده اند. هر یک از انواع گوشی ها دارای قابلیت های متفاوت هستند اما در کل همگی از یک سری قطعات الکترونیکی ساخته شده اند. هر یک از اجزای گوشی تلفن ثابت اعم از دیود، مقاومت، ترانزیستور و … بر اساس استانداردهای مشخص شده کنار یکدیگر گرد هم آمده و وسیله ارتباطی به نام تلفن را تولید کردند.

مرحله اول: برش ورقه های فیبری به صورت دستی به منظور مونتاژ کردن برد الکترونیکی

مرحله دوم: به وسیله رنگ روغن و  شابلونی مخصوص مدار الکتریکی مشخص شده روی فیبر چاپ می شود.

مرحله سوم: فیبر را درون اسید غوطه ور کرده به طوری که پشت فیبر یعنی همان قسمت های مسی در اسید حل شوند.

مرحله چهارم: در این مرحله برای اطمینان یافتن بیشتر کل فیبر را به وسیله تینر شستشو می دهند.

مرحله پنجم: ایجاد سوراخ های مورد نیاز برای نصب قطعات الکترونیکی

مرحله ششم: لتراست را نصب کرده و عمل رنگ کاری (رنگ سبز)پشت فیبر انجام می شود.

مرحله هفتم: به منظور تمیز کردن لتراست بعد از خشک شدن شستشو از طریق تینر انجام می شود.

مرحله هشتم: هر یک از قطعات در سوراخ های مشخص شده قرار گرفته و برای راحتی بیشتر در فلاکس غوطه ور می کنند.

مرحله نهم: مونتاژ کردن و لحیم کاری آخرین مرحله است. در واقع تمام قطعات با دقت فراوان مونتاژ شده و دستگاه گوشی تلفن ثابت تولید می شود.

نیاز بازار

به دلیل اشباع شدن تعداد تولید کنندگان رقابت در عرصه تولید گوشی تلفن ثابت بسیار سخت شده است. اما در هر صورت گوشی تلفن ثابت یک وسیله کاربردی است که همیشه افراد در سراسر جهان به آن نیاز دارند.

کشورهای مصرف کننده و تولید کننده

گوشی تلفن ثابت یک وسیله عمومی پرکاربرد است به همین دلیل تولید آن در سراسر جهان رایج است. در برخی کشورها به دلایل مختلف مانند کیفیت بالا یا مناسب بودن قیمت ها تولیدات و فروش محصولات به نسبت سایر کشورها بیشتر است. ژاپن، آلمان، آمریکا و چین از جمله پرفروش ترین کشورهای تولید کننده گوشی تلفن هستند. به دلیل پر کاربرد بودن محصول و عمومیت داشتن، در سطح دنیا کشورهایی که دارای جمعیت بیشتری هستند، مسلماً مصرف بالاتری نیز دارند. هند، روسیه، چین از جمله پرمصرف ترین کشورهای جهان محسوب می شوند. جالب است بدانید کشورهای آلمان، چین و کره از جمله کشورهایی هستند که انواع گوشی تلفن را به کشور ایران صادر می کنند.

کالاهای جایگزین

همانطور که می دانید عصر، عصر ارتباطات مجازی است و افراد از طریق تلفن همراه و اینترنت ارتباطات بیشتری نسبت به تلفن ثابت دارند. اما در هر صورت عده زیادی از افراد هنوز تلفن ثابت را به هر چیزی ترجیح می دهند. ارتباط از طریق گوشی تلفن ثابت راحتتر بوده و هزینه آن بسیار کمتر است. علاوه بر این تمام مکان های اداری باید دارای یک خط تلفن ثابت باشند تا افراد از نقاط مختلف راحتتر بتوانند با آن سازمان یا اداره ارتباط برقرار کنند.  اگر بخواهیم کالاهای جایگزین برای گوشی تلفن ثابت نام ببریم می توانیم به دستگاه فکس، گوشی تلفن همراه، لپ تاپ و اینترنت اشاره کنیم.

 

کد آیسیک مرتبط با تلفن ثابت

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
تلفن ثابت ۳۲۲۰۴۱۲۳۴۵

 

کد تعرفه مرتبط با تلفن ثابت

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
تلفن ثابت رومیزی با گوشی با سیم حتی تحت شبکه ۸۵۱۷۱۸۲۰

وضعیت واردات و صادرات تلفن ثابت

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات تلفن ثابت به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات تلفن ثابت تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات تلفن ثابت به تفکیک سال

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید تلفن ثابت اعلام می دارد.

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی تولید سه راهی 

طرح توجیهی تولید لامپ

طرح توجیهی تولید پنکه

طرح توجیهی اسپیکر پرتابل

طرح توجیهی جارو برقی

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس