طرح توجیهی تولید انواع سه راهی | بررسی فنی مالی و اقتصادی

طرح توجیهی تولید انواع سه راهی

سه راهی برق، یکی از تجهیزات الکترونیکی پرکاربرد در عصر حاضر است. این وسیله برای افراد این امکان را فراهم می کند که چندین دستگاه را همزمان به پریز برق متصل کنند و از آن ها استفاده نمایند. امروزه انواع سه راهی برق با کاربردهای بسیار متنوعی طراحی شده اند که بسیاری از افراد از خصوصیات و ویژگی های این لوازم اطلاع کافی ندارند و نمی دانند که این لوازم چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟ 

امروزه میزان مصرف لوازم الکترونیکی در خانه ها بسیار افزایش پیدا کرده و از طرفی تعداد پریزهای برق موجود در اماکن مختلف بسیار محدود است. بر همین اساس، استفاده از سه راهی برق بسیار رایج شده است. افراد هنگام انتخاب و خرید سه راهی برق باید به تعداد انشعاب و ویژگی های سه راهی توجه ویژه داشته باشند.

برخی از انواع سه راهی برق تنها به منظور افزایش انشعاب طراحی می شوند اما برخی دیگر از امکانات بیشتری برخوردار هستند برای مثال بعضی از انواع سه راهی دارای تایمر هستند و یا اینکه به عنوان محافظ برق عمل می کنند.

سه راهی برق چیست؟

سه راهی یکی از لوازم پرکاربرد و ضروری موجود در هر خانه است. امروزه اکثر لوازم روشنایی، برقی هستند به همین خاطر روشن کردن این لوازم نیازمند یک منبع تغذیه است بنابراین وجود سه راهی برق برای استفاده همزمان از چند دستگاه، ضروری است.

امروزه انواع سه راهی برق با قابلیت ها و خصوصیات های بسیار متفاوت و ویژه طراحی شده اند هر کدام از این سه راهی ها به منظور رسیدن به هدف خاصی مورد توجه قرار گرفته اند. امروزه به دلیل افزایش نیاز مردم به استفاده از سه راهی برق، تنوع مدل های آن نیز افزایش پیدا کرده است و فرد می تواند با توجه به نوع نیاز خود و امکاناتی که از سه راهی انتظار دارد، نسبت به انتخاب و خرید آن اقدام کند.

محافظ برق

گاه در برخی از موارد، سه راهی، به عنوان محافظ برق عمل می کند، در واقع محافظ برق قابلیت های بسیار ویژه ای دارد و در صورت وجود هر گونه مشکل در ولتاژ برق، هیچ آسیبی به لوازم برقی منزل شما وارد نخواهد شد. امروزه استفاده از محافظ برق برای افزایش طول عمر کارکرد دستگاه های الکترونیکی مختلف ضروری است، محافظ برق به خوبی جریان های برق غیر استاندارد را مدیریت می کند و بعد از برطرف کردن مشکل، جریان برق استاندارد و سالم را به سمت دستگاه الکترونیکی مورد نظر هدایت می کند.

تمامی نوسانات برقی مخرب موجود در نیروگاه برق توسط سه راهی محافظ جذب می شود و بعد از رفع نواقص احتمالی، جریان برق با ولتاژی کاملاً مناسب و استاندارد به عنوان منبع تغذیه به لوازم برقی منزل می رسد. انواع دو شاخه و حتی سه شاخه محافظ برق در بازار موجود است و افراد می توانند بر حسب نیاز این لوازم الکترونیکی پرکاربرد را برای محافظت هرچه بهتر از لوازم برقی خانه خود، خریداری کنند.

کیفیت برق به ولتاژ آن وابسته است. اگر میزان ولتاژ برق از حد استاندارد و مشخص آن بالاتر و یا پایین تر باشد آنگاه به مرور زمان به لوازم برقی خانه و یا محیط کار آسیب وارد خواهد شد، بر همین اساس بهتر است از محافظ برق استفاده نمایید و خیالتان از کیفیت برق راحت باشد.

سه راهی برق تایمردار

یکی از مشکلات اساسی که امروزه اکثر افراد با آن درگیر هستند، عدم کشیدن شارژر بعد از اتمام شارژ شدن گوشی موبایل است که این موضوع به سلامت باتری گوشی، صدمه جدی وارد خواهد کرد و طول عمر موبایل را کاهش می دهد. امروزه برای رفع مشکلاتی از این قبیل، سه راهی برق تایمر دار تولید می شود، سه راهی برق تایمر دار نیز یکی دیگر از دستاورد های جدید دنیای امروز است.

کاربر می تواند به هنگام شب یا در طول روز به سه راهی برق تایمر دار، زمان دهد و سپس بعد از اتمام تیام شارژ شدن تلفن همراه، دستگاه سه راهی برق تایمر دار به صورت خود به خود خاموش می شود و جریان برق ورودی به گوشی موبایل را قطع می کند. استفاده از سه راهی برق تایمر دار از آسیب دیدن باتری گوشی همراه شما، جلوگیری خواهد کرد.

سه راهی برق کلید دار

یکی از قابلیت های رایجی که در بیشتر سه راهی های برق دیده می شود، کلید روشن و خاموش است که معمولاً کاربرد و طراحی آن در سه راهی های مختلف، متفاوت است. گاه در برخی از سه راهی برق کلید دار، تنها وجود یک کلید برای روشن و خاموش کردن کل سه راهی کافی است و گاه برای هر کدام از انشعابات کلیدی جدا طراحی می شود تا دیگر با خاموش کردن کلید تمامی انشعابات همزمان، خاموش نشوند.

تمام انواع سه راهی های برق طراحی شده دارای ضمانت نامه مخصوص هستند. توجه داشته باشید که اکثر سه راهی ها برق کارایی بالایی دارند اما به طور کلی این دستگاه الکترونیکی که طول عمر مشخصی دارد، ممکن است بعد از مدتی دچار مشکل شود.

سه راهی برق صنعتی

کاربرد سه راهی برق تنها به خانه محدود نمی شود بلکه در صنعت نیز از این دستگاه استفاده می شود. فعالیت های صنعتی نیازمند سه راهی های برق صنعتی ویژه است. بر همین اساس یکی دیگر از انواع سه راهی برق موجود، سه راهی برق صنعتی است. انواع سه راهی برق صنعتی در طرح و شکل های مختلف و کاربردی طراحی می شوند تا نیاز تامین منبع تغذیه در صنعت و کارخانه ها به راحتی انجام شود.

متریال بسیار باکیفیت تر و مقاوم تری در ساخت سه راهی برق صنعتی استفاده می شود زیرا معمولاً نیروی برق مورد نیاز برای راه اندازی دستگاه های صنعتی، ولتاژ بالایی دارد بنابراین نمی توان از سه راهی برق ساده برای فعال کردن دستگاه های مختلف استفاده کرد.

دریچه انشعاب سه راهی برق صنعتی دارای محافظ است به همین خاطر دوام و طول عمر دستگاه های صنعتی به کمک این سه راهی، حفظ خواهد شد.

سه راهی برق هوشمند

امروزه از تکنولوژی های جدید و مدرن در جهت ساخت سه راهی برق هوشمند استفاده شده است. این سه راهی برق معمولاً دارای وای فای و امکانات جالب و هوشمند است. سه راهی برق هوشمند به طور کلی یکی از جدیدترین تجهیزات جانبی موجود در بازار است که استفاده از آن تجربه بسیار جدید و لذت بخشی است.

معمولاً طراحی های مختلف و ویژه برای سه راهی برق هوشمند در نظر می گیرند، انواع سه راهی های برق هوشمند در اشکال مختلف و جذاب در بازار به فروش می رسند.

کد آیسیک مرتبط با سه راهی

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
محافظ برق ۳۱۱۰۴۱۲۴۵۵

 

کد تعرفه مرتبط با سه راهی

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
دستگاه‌های الکتریکی برای سوئیچینگ یا مدارهای الکتریکی محافظ یا برای برقراری اتصالات (Connections) به یا در مدارهای الکتریکی (برای مثال، سوئیچ‌ها، رله‌ها، فیوز‌ها، محدودکننده‌های تغییرات جریان یا ولتاژ الکتریکی

۸۵۳۶

وضعیت واردات و صادرات سه راهی

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات سه راهی به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات سه راهی تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات سه راهی به تفکیک سال

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید سه راهی اعلام می دارد.

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی سیم و کابل 

طرح توجیهی دوشاخه

طرح توجیهی لامپ 

طرح توجیهی اسپیکر پرتابل

طرح توجیهی سیم شارژر موبایل 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس