طرح توجیهی تولید گلس نمایشگر

با توجه به اینکه این روزها تلفن همراه به یکی از ابزارهای اصلی زندگی روزمره تبدیل شده است، بدون شک ” طرح توجیهی تولید گلس نمایشگر ” توجیه اقتصادی بالایی دارد. گلس نمایشگر یا محافظ صفحه، صفحه ای شفاف است که بر روی صفحه نمایش تلفن همراه قرار می گیرد و از آن در برابر ضربات محافظت می نماید. علاوه بر این، این محصول از ایجاد خراشیدگی و اثر انگشت و چربی بر روی نمایشگر LCD جلوگیری می نماید.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

اولین محافظ صفحه نمایش تلفن همراه از جنس مواد پلاستیکی بود؛ اما امروزه و با توسعه تکنولوژی شاهد تولید محافظ هایی از جنس شیشه های تقویت شده و ضد خراش هستیم.

انواع محافظ صفحه

بر اساس جنس مواد، انواع محافظ صفحه نمایش تلفن همراه به چهار دسته تقسیم می شوند:

  1. گلس تقویت شده یا تمپر شده

این دسته از انواع گلس LCD، در برابر خراشیدگی و ضربه مقاوم بوده و شفافیت بسیار بالایی دارند. حساسیت لمس آنها نیز عالی بوده و در برابر اثر انگشت مقاومت مناسبی دارند.

طرح توجیهی تولید گلس نمایشگر

  1. گلس ضد خراش یا آنتی اسکرچ

این دسته از انواع گلس LCD، نسبت به گروه قبل مقاومت به خراش بسیار بالاتری دارد. از این دسته محافظ ها علاوه بر LCD موبایل، بر روی صفحه نمایشگر سایر دستگاه های الکترونیکی نیز استفاده می شود.

  1. گلس حرارتی یا پرایوسی

این دسته از انواع محافظ صفحه نمایش تلفن همراه که به گلس های حریم خصوصی معروفند، تنها نسبت به زاویه ای خاص شفاف هستند و از دید جانبی جلوگیری می نمایند. حساسیت لمسی خوبی دارند و در برابر خراش مقاومند.

  1. گلس ضد اثر انگشت یا آنتی فینگرپرینت

در این نوع گلس LCD  از پوششی استفاده شده است که در برابر ایجاد لک چربی و اثر انگشت مقاوم است. در نتیجه همواره تمیز بوده و شفافیت خود را ازدست نمی دهد.

اما جدیدترین نسل گلس LCD ، گلس های آنتی باکتریال هستند که علاوه بر مقاومت به خراش و ضربه، در برابر انواع باکتری نیز مقاومند. در این گلس ها از فناوری نانو استفاده شده است.

طرح توجیهی تولید محافظ صفحه نمایش تلفن همراه

 

کارگاه های داخلی تولید انواع گلس نمایشگر

در این قسمت طرح توجیهی تولید گلس نمایشگر، می بایست آمار و اطلاعات کارگاه های تولیدی داخلی فعال در زمینه تولید گلس نمایشگر، آورده شود؛ طبق اطلاعات منتشر شده، تنها یک شرکت در منطقه آزاد انزلی در این زمینه فعال می باشد که شرکت محافظان صفحه گوشی هفت یازده منطقه آزاد انزلی، سالانه 85 تن محافظ صفحه نمایش تلفن همراه تولید می نماید. در طرح های جاری این شرکت پیش بینی شده است خط تولیدی با ظرفیت تولید سالانه 100 تن محافظ صفحه تلفن همراه راه اندازی شود. مجوز این خط تولید در اسفند ماه سال 1399 صادر شده و تا به حال (سال 1402) پیشرفتی نداشته است.

کدهای آیسیک مرتبط با طرح توجیهی تولید گلس نمایشگر

در این قسمت از طرح توجیهی تولید گلس نمایشگر، کد آیسیک ISIC محافظ صفحه نمایش تلفن همراه ارائه شده است. کد آیسیک مربوط به آن به شرح زیر است:

شرح محصول کد آیسیک ISIC
محافظ صفحه نمایش تلفن همراه 2520412975

 

کد تعرفه گمرکی برای ارائه در طرح توجیهی تولید گلس نمایشگر

در این قسمت از طرح توجیهی تولید گلس نمایشگر، می بایست کدهای گمرکی یا Hs Code مربوطه ارائه شود. طبق آخرین آمار اداره گمرکات ایران برای محافظ صفحه نمایش تلفن همراه ، کد گمرکی زیر تعریف شده است:

شرح محصول کد تعرفه گمرکی
محافظ صفحه نمایش تلفن همراه 39269099

این کد تعرفه شامل 2% حقوق ورودی است. همچنین شامل اولویت کالایی 24 بوده و بر حسب کیلوگرم محاسبه می شود.

واردات و صادرات انواع گلس و محافظ صفحه نمایش تلفن همراه

در این قسمت از طرح توجیهی تولید گلس نمایشگر، می بایست وضعیت بازار محصول مورد بررسی قرار گیرد. طبق آخرین اطلاعات اداره گمرکات در سال 96، بیشترین حجم واردات محافظ صفحه نمایش تلفن همراه با کد تعرفه گمرکی 39269099، از مبدا چین با 71.5% بوده است. بالاترین حجم صادرات آن نیز مربوط به صادرات به کشور عراق با 82% می شود. آمار و اطلاعات صادرات و واردات این محصول در طی سالهای 85 تا 97 در نمودار و جدول زیر آورده شده است:

نمودار واردات و صادرات محافظ صفحه نمایش تلفن همراه با کد تعرفه گمرکی 39269099 در طی سالهای 85 تا 97

جدول واردات و صادرات محافظ صفحه نمایش تلفن همراه با کد تعرفه گمرکی 39269099 در طی سالهای 85 تا 97

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه تولید گلس نمایشگر

بر اساس محاسبات انجام شده، پیش بینی می شود برای راه اندازی کارگاه تولید گلس نمایشگر با ظرفیت تولید 5 میلیون عدد انواع گلس موبایل در سال، به زمینی به مساحت 2،000 مترمربع نیاز داشته باشیم. در جدول زیر سایر موارد پیش بینی شده در طرح توجیهی تولید گلس نمایشگر آورده شده است:

ظرفیت تولید سالیانه 5،000،000 عدد
نرخ برابری دلار 50،000 تومان
مساحت زمین مورد نیاز 2،000 مترمربع
زیربنای کل 400 مترمربع
میزان سرمایه گذاری ثابت 13.5 میلیارد تومان بدون احتساب هزینه زمین
تعداد نیروی انسانی 24 نفر
ارزش ماشین‌آلات و تجهیزات 9 میلیارد تومان
بازده داخلی در سال مبنا 43 درصد

* ارقام فوق تقریبی بوده و بر اساس آمار و اطلاعات سال 1402 گردآوری شده است. برای محاسبه دقیق سرمایه ثابت و اولیه، به تحقیقات و مطالعات گسترده تری نیاز است.

در پایان شایان ذکر است چنانچه نیاز به نسخه کامل تولید طرح توجیهی گلس نمایشگر دارید، میتوانید با کارشناسان بهین صنعت یاب تماس حاصل فرمایید.

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی ظرف دارو 

طرح توجیهی قطعات پلاستیکی خودرو

طرح توجیهی بطری پت 

طرح توجیهی بازیافت پلاستیک 

طرح توجیهی تولید لیبل

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس