طرح توجیهی رستوران ساحلی

با وجود خط ساحلی طولانی و پتانسیل های گردشگری دریای خزر در شمال و خلیج فارس در جنوب ایران، بدون شک ” طرح توجیهی رستوران ساحلی ” توجیه اقتصادی قابل توجهی خواهد داشت. مهمترین وظیفه یک رستوران ساحلی، معرفی فرهنگ غذایی آن منطقه است؛ همانطور که این مسئله را می توان به وضوح در رستوران های ساحل دریای خزر و رستوران های ساحلی جنوب ایران مشاهده نمود. چاشنی غذاهای دریایی رستوران های سواحل جنوب، ترکیبی از طعم های عربی و هندی یعنی تند و آتشین است؛ در حالیکه چاشنی غذاهای دریایی در رستوران های شمال ایران، ملایم و معطر و تلفیقی از انواع سبزی های محلی است.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

اما در بسیاری از رستوران های ساحلی، علاوه بر ارائه انواع غذاهای متنوع دریایی، تفریحات هیجان انگیز نیز ارائه می شود. در نتیجه، این رستوران ها خود به تنهایی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری منطقه نیز به حساب می آیند. به طور مثال در اکثر رستوران های سواحل جنوب ایران، برنامه های زنده موسیقی ارائه می شود. البته لازم به ذکر است اغلب این رستوران ها قسمتی از یک هتل یا استراحتگاه مجلل با امکانات ویژه هستند.

طرح توجیهی رستوران ساحلی

طراحی رستوران ساحلی

با این حال، برای رسیدن به هدف طرح توجیهی رستوران ساحلی که داشتن یک رستوران ساحلی پر بازده و سودآور است، می بایست علاوه بر داشتن غذاهای دریایی متنوع و با کیفیت عالی، به طراحی فضای داخلی و بیرونی رستوران نیز توجه نمود. در واقع، طراحی دکوراسیون رستوران ساحلی مورد نظرتان باید به قدری جذاب باشد که مشتری را اغوا کند تا برای یک شب هم که شده، در رستوران شما غذا میل کند.

در گام اول برای طراحی رستوران ساحلی، باید جغرافیای منطقه را بررسی نمایید. این موضوع به خصوص در مورد رستوران های لب دریا اهمیت دارد. به طور مثال اگر قصد دارید در مناطق گرمسیر مانند سواحل جنوبی کشور، رستورانی احداث نمایید، می بایست از طراحی فضاهای رو باز اجتناب نمایید. آفتاب داغ جنوب به اندازه کافی آزاردهنده است!

نکته بعدی در طراحی رستوران ساحلی، بررسی فرهنگ و سنت های خاص آن منطقه است. طراحی یک نمای بیرونی جذاب متناسب با فرهنگ منطقه و ایجاد فضاهای دنج و صمیمی در کنار یک طراحی خلاقانه، از جمله مواردی هستند که باید در طراحی رستوران در نظر بگیرید.

طرح توجیهی احداث رستوران ساحلی

 

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی رستوران ساحلی

پس از طراحی فضاهای داخلی و بیرونی، در این مرحله از طرح توجیهی رستوران ساحلی می بایست هزینه های احداث آن را محاسبه نماییم. بر اساس محاسبات انجام شده، پیش بینی می شود برای راه اندازی رستوران ساحلی با ظرفیت پذیرش 125،000 نفر در سال، به زمینی به مساحت حداقل 5،000 مترمربع نیاز داشته باشیم. در جدول زیر سایر هزینه هایی که می بایست در طرح توجیهی رستوران ساحلی پیش بینی شوند، آورده شده است:

 

ظرفیت ارائه خدمات سالیانه 125،000 نفر
نرخ برابری دلار 50،000 تومان
مساحت زمین مورد نیاز 5،000 مترمربع
میزان سرمایه گذاری ثابت 18 میلیارد تومان بدون احتساب هزینه زمین
تعداد نیروی انسانی 20 نفر
سمایه مورد نیاز خرید تجهیزات 7 میلیارد تومان
بازده داخلی در سال مبنا 43 درصد

 

* ارقام فوق تقریبی بوده و بر اساس هزینه های سال 1402 محاسبه شده است. برای برآورد دقیق سرمایه، به تحقیقات و برآوردهای جزئی تر و گسترده تری نیاز است.

راه اندازی و احداث رستوران ساحلی

 

مدارک و مجوزهای لازم برای راه اندازی رستوران ساحلی

در این قسمت طرح توجیهی رستوران ساحلی، مراحل، مدارک و مجوزهای لازم برای راه اندازی یک رستوران ساحلی توضیح داده خواهد شد. بدون شک می دانید که برای راه اندازی رستوران ساحلی باید پروانه کسب داشته باشید. در نتیجه، در اولین قدم باید به اتحادیه صنف رستوران و سلف سرویس مراجعه کنید و درخواست تان را ثبت نمایید. برای اینکه درخواست خود را ثبت کنید به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • آخرین مدرک تحصیلی برای افراد زیر 50 سال سن
  • 12 قطعه عکس 3*4
  • گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم
  • گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهینامه مهارت فنی و گذراندن حداقل 10 ساعت دوره آموزشی در یکی از موسسات مورد تایید کمیسیون نظارت شهرستان مربوطه
  • سند مالکیت، مبایعه نامه یا اجاره نامه معتبر ملک مورد نظر به نام متقاضی (توجه داشته باشید برای درخواست راه اندازی رستوران ساحلی متراژ ملک مورد نظرتان باید حداقل 300 متر مربع باشد).
  • رسید معتبر پرداخت اجاره بها به نام متقاضی
  • کدپستی به همراه کپی قبض تلفن ملک
  • سوابق تجاری و کاربری ملک مورد نظر

پس از آنکه مدارک تان را تحویل دادید، بازرس کمیسیون بازرسی برای تهیه گزارش به محل ملک مورد نظر مراجعه می نماید.

علاوه بر این، شما به عنوان متقاضی احداث و راه اندازی رستوران ساحلی می بایست به مرکز بهداشت شهرستان مراجعه نموده و کارت معاینه پزشکی فردی دریافت نمایید. همچنین می بایست در برای پرداخت مالیات اقدام کرده و تشکیل پرونده داده باشید. در نهایت و پس از طی مراحل فوق، کد شناسه ده رقمی ملت کارت به پروانه کسب شما الصاق شده و یک برچسب شناسه صنفی با کد ده رقمی به شما تحویل داده می شود.

در پایان شایان ذکر است چنانچه نیاز به نسخه کامل تولید طرح توجیهی احداث رستوران ساحلی دارید، میتوانید با کارشناسان بهین صنعت یاب تماس حاصل فرمایید.

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی ظرف دارو 

طرح توجیهی قطعات پلاستیکی خودرو

طرح توجیهی بطری پت 

طرح توجیهی بازیافت پلاستیک 

طرح توجیهی تولید لیبل

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس