طرح توجیهی تولید تیغه برف پاک کن

در شرایط جوی نامطلوب، کاهش دید راننده و سر نشینان میتواند حادثه ساز باشد؛ راه حل این موضوع سیستم برف پاک کن است که به شکل اتوماتیک شیشه های خودرو را عاری از هر نوع مانع می کند. جزء اصلی این سیستم که کل فرآیند پاکسازی را انجام میدهد، تیغه برف پاک کن است. این محصول با استفاده مکرر و همچنین تغییر شرایط جوی دچار استهلاک شده و پس از مدتی کارایی اولیه خود را از دست میدهد.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

این تیغه ها در سایزها و ابعاد متفاوت و بسته به کشور مورد استفاده از جنس های مختلف برای مقاومت و دوام بیشتر تولید میشوند. با بررسی خلاصه طرح توجیهی تولید تیغه برف پاکن همراه کارشناسان بهین صنعت یاب باشید.

تیغه برف پاک کن چیست؟

این برف پاک کن ها از یک بازویی با کیفیت تشکیل شده اند که در محور خود می چرخند و لبه های پلاستیکی خود را بر روی شیشه های خودرو می کشند. سرعت حرکت این برف پاک کن ها، به عوامل مختلفی بستگی دارد و به دلخواه قابل تنظیم می باشد. رفت و برگشت متناوب این تیغه های برف پاک کن، سبب پاک شدن آلودگی ها و مواد اضافی از سطح شیشه می شود.

اولین برف پاک کن های دنیا در کشور انگلستان اختراع شد و برای پاک کردن باران و برف و گرد و غبار مورد استفاده قرار گرفت. این طرح اولیه مسلماً ایراداتی داشت که به مرور رفع شد. مهمترین ایراد این برف پاک کن ها، تمیز کردن بخش کوچکی از شیشه بود. طرز کار این شیشه پاک کن ها دستی بود، به همین خاطر نیز استفاده از آن ها مشکلات به خصوصی برای افراد به همراه داشت. امروزه تمامی خودروها از این فناوری برخوردار بوده و در هر خودرو دست کم دو عدد تیغه برف پاک کن وجود دارد.

روش تولید تیغه برف پاک کن

برای تولید این قطعات فرایند به خصوصی طی می شود؛ در این فرایند ابتدا باید لوازم و وسایل مورد استفاده تولید تیغه ها فراهم شود. این مواد شامل متریالی چون پلی استال و پلی پروپیلن هستند که با استفاده از روش های تزریق پلاستیکی آماده شده و مورد استفاده قرار می گیرند. پس از تزریق پلاستیک، ورقه ها و تسمه های آهنی آماده شده و هر یک از آن ها در جای مخصوص خود قرار می گیرند. فرایند برشکاری نیز در در مراحل بعدی بسته به سفارش و مدل خودرو انجام میشود.

ورقه های موجود با استفاده از دستگاه های برش قوی به دقت بریده می شوند. سپس فرآیند پرسکاری و تعیین شکل نهایی آن ها انجام خواهد شد. شست و شو و رنگ کاری نهایی این قطعات نیز در مرحله بعدی انجام می شود. در ادامه این قطعات مونتاژ شده و در دستگاه های مخصوص بسته بندی قرار گرفته و در بسته بندی های مخصوصی برای عرضه به مشتریان ارائه می شوند.

ویژگی های تیغه برف پاک کن

این تیغه ها در مدل های متنوعی ساخته می شوند که هر یک از آن ها با ویژگی های به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند. تیغه های برف پاک کن ژله ای، تیغه های برف پاک کن معمولی، تیغه برف پاک کن گیر دار و… هر یک از کاربردهای بسیاری برخوردار می باشند.

وضعیت بازار 

به ازای هر خودروی تولید شده حداقل ۲ عدد تیغه برف پاک کن باید استفاده شود که با توجه به حجم تولید روزانه شرکت های خودرو سازی، این محصول بازار وسیعی دارد. از طرف دیگر با وجود سادگی کارکرد و طراحی این قطعه، جز مهم ترین قسمت های سامانه های دیداری در هنگام رانندگی است. همچنین هر خودرو در طی عمر خودش به صورت میانگین هر هر ۱۸ ماه یکبار احتیاج به یک جفت تیغه و یا کیت کامل برف پاک کن دارد که با توجه به میانگین عمر ۱۰ ساله هر خودرو میتوان حجم بازار آنرا تصور کرد.


کد تعرفه 

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

شرح تعرفه کد تعرفه
برف پاک کن ۸۵۱۲۴۰۰۰

وضعیت واردات و صادرات 

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات تیغه برف پاک کن به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات تیغه برف پاک کن به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات تیغه برف پاک کن به تفکیک سال

شرکت دانش بنیان بهین صنعت یاب، آماده است تا به متقاضیان این طرح خدمات خود را ارائه کند. چنانچه مایل به دریافت اطلاعات بیشتر هستید با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید.

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی شیشه خودرو 

طرح توجیهی روغن موتور 

طرح توجیهی چراغ خودرو 

طرح توجیهی موکت خودرو

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس