طرح توجیهی تولید پلاستوفوم

پلاستوفوم که با نام پلی استایرن نیز شناخته میشود یکی از محصولات مورد نیاز برای احداث ساختمان است. این محصول مزایای زیادی برای پروژه های عمرانی ایجاد می کند که برای مثال میتوان به ایجاد عایق صوتی و گرمایی اشاره کرد.  برخی از پلی استایرن ها در دسته مواد انبساطی قرار دارند و همینطور برخی از آن ها به صورت اکسترود شده تولید می شوند. در ادامه با خلاصه طرح توجیهی تولید پلاستوفوم همراه ما باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

پلاستوفوم چیست؟

پلاستوفوم یک اکسید کننده بسیار قوی است که ناپایداری آن در صنعت آزمایشگاهی مورد توجه قرار دارد. لوازمی که با استفاده از این مواد تولید می شوند، در مجاورت حرارت بالا، شکل ظاهری خود را حفظ می کنند و تغییر حالت نمی دهند. این پلاستیک ها به صورت عایق نیز عمل می کنند و در این زمینه نیز قابلیت های مهمی دارند. ساختار این مواد غیر قطبی است و به همین خاطر در برابر محلول های اسیدی و بازی به خوبی عمل می کنند.

یکی از بی ضررترین پلاستیک های تولید شده، پلاستوفوم ها هستند که برای محیط زیست نیز آسیبی به همراه ندارند. میزان خلوص پلی استایرن ها بسیار بالا است و به همین خاطر مقدار مونومر مورد استفاده در ساختار آن ها کنترل شده است. به همین خاطر استفاده از ظروف پلی استایرن برای قرار دادن مواد غذایی بسیار بی خطر می باشد. استفاده از این مواد در صنایع الکترونیکی نیز بسیار متداول است.

طرح توجیهی تولید پلاستوفوم

از آن ها در ساختمان سازی نیز استفاده های بی شماری می شود. در دنیای مدرن امروزی، استفاده از پلی استایرن ها بسیار متداول شده است. استفاده از پلاستوفوم در عرصه بسته بندی بیشتر از هر متریال دیگری است و به همین خاطر تولید آن ضرورت دارد. این محصولات در فرایند تولید صد در صد فیزیکی ساخته می شوند. این محصول بسیار سبک است. واردات و صادرات پلاستوفوم ها نیز بسیار گسترش یافته است.

در فرایند تولیدی این اقلام از تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته ای استفاده می کنند. اولین دستگاه مورد استفاده در این زمینه، مخازن تحت فشار، مخازن و ظرف های کوچک مخصوص به ذخیره سازی اولیه مواد هستند. در ساخت و تولید این محصولات دستگاه های راکتور ناپیوسته نیز به کار می روند. ظروف خشک کن و ظروف کوچک اتمسفریک نیز در این زمینه کاربرد دارند. پمپ های سانتریفیوژ نیز از مهمترین لوازم مورد استفاده در این فرایند تولیدی هستند.

برخی از انواع پمپ های تزریق مواد شیمیایی نیز در این بین جای می گیرند. مبدل های حرارتی با کیفیت مخصوص به تولید پلی استایرن نیز اساس فرایند تولید این محصولات را تشکیل می دهند. در ساخت آن ها مبدل های حرارتی نیز به کار می روند.

موارد استفاده از پلاستوفوم

بیشترین مورد استفاده از پلاستوفوم ها، ساخت و تولید انواع مبلمان با استفاده از این متریال شیمیایی است. انواع لوازم خانگی با استفاده از این مواد تولید می شوند. در ساخت مواد بسته بندی و وسایل پر مصرف نیز این اقلام کاربرد دارند. ظروف یک بار مصرف تولید شده با پلاستوفوم ها کیفیت قابل توجهی دارند و در اغلب رستوران ها و سالن های غذا خوری به کار می روند.

در ساخت پلاستوفوم ها از سلول های نامنظم هوا استفاده شده است. به همین خاطر خاصیت عایق بسیار بالایی دارند. قابلیت جذب ضربه این محصولات نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. شیشه های و بلور آلات ترد و شکننده نیز از مهمترین تولیدات مواد پلاستوفوم هستند. لوازم و دستگاه های صوتی و تصویری، تلویزیون، پرینتر، دوربین های عکاسی و… نیز با استفاده از این مواد تولید می شوند.

در بسته بندی انواع میوه جات نیز از مواد پلاستوفوم استفاده می کنند. وسایل و لوازم پزشکی و دارو سازی نیز با استفاده از پلاستوفوم ها تولید می شوند. در ساخت لوازم کشت بافت های زنده نیز برای مطالعات میکروسکوپی از این مواد استفاده می کنند. پلی استایرن هایی در ساخت تجهیزات ساختمان سازی به کار می روند و با استفاده از روش های تزریقی شکل دهی می شوند. قیمت ورقه های پلی استایرن در اثر عوامل مختلف تغییر می کند. میزان جذب رطوبت ورقه ها، شرایط نصب و دانسیته پلاستوفوم ها در قیمت این اقلام تاثیر می گذارد.

روش های تولید پلاستوفوم

تولید انواع پلاستوفوم ها در سه مرحله اساسی انجام می گیرد. دانه های اولیه پلی استایرن حاوی مواد پف زایی است که در مرحله اولیه جداسازی می شوند. این دانه ها وارد یک تانک عمودی می شوند و با استفاده از همزن و ورودی بخار مرحله پیش انبساط این مواد صورت می گیرد. در این مرحله دانسیته نهایی فوم تعیین می شود.

در مرحله اول دانه های اولیه ساخت پلاستوفوم در ظروف در باز قرار می گیرند حجم آن ها در مرحله اولیه چند برابر می شود. پس از انجام این مرحله، دانه های پف شده در قالب های بسته ای ریخته می شوند و سپس در برابر حرارت بخار قرار می گیرند. در ساخت این مواد تجهیزات اصلی و جانبی بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند.

تجهیزات جانبی انجام فرایند تولیدی این محصولات شامل دیزل ژنراتور، انواع کمپرسورهای فشرده سازی هوا، پکیج های تولید ازت، واحد تولید بخار، برج های خنک کننده و… می باشند. واحد تصفیه این محصولات نیز یکی از مهمترین بخش های تولیدی این اقلام را تشکیل می دهد.

کد آیسیک مرتبط با پلاستوفوم

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
پلی استایرن ۲۴۱۳۴۱۲۳۳۲

کد تعرفه مرتبط با پلاستوفوم

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
پلی استایرن ۳۹۰۳
پانل فولادی با هسته پلاستوفوم ۳۹۲۰۳۰۰۰

وضعیت واردات و صادرات پلاستوفوم

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات پلاستوفوم به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات پلاستوفوم به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات پلاستوفوم به تفکیک سال

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید پلاستوفوم اعلام می دارد.

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی تولید رنگ 

طرح توجیهی تولید یونولیت 

طرح توجیهی اسید بنزوئیک 

طرح توجیهی پلی آمید

طرح توجیهی چسب بتن

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس