طرح توجیهی تولید چمدان

از ملزومات هر سفری جمع آوری و نگهداری لوازم و البسه در یک بسته مقاوم و کاربردی است، چمدان ها به شکل ها و سایزهای متفاوتی تهیه و تولید میشوند  و هر کدام با توجه به بازار هدف با ویژگی های متفاوتی تولید و عرضه میشوند، با بررسی خلاصه طرح توجیهی تولید چمدان همراه کارشناسان بهین صنعت یاب باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

چمدان چیست؟

چمدان یک وسیله کاربردی برای مسافرت های خانوادگی یا دوستانه است. گردشگران و کسانی که به تعداد دفعات بالا در طول سال سفر می کنند، به یک چمدان مناسب و راحت نیاز دارند تا تمام لوازم مورد نیاز سفر را یک جا در آن قرار دهند . چمدان ها در جنس های مختلف با برندهای گوناگون در بازار ایران به فروش می رسد. هر یک از شرکت های تولیدی با توجه به بودجه خود کیفیت و جنس چمدان ها را مشخص می کنند. قیمت هر یک از انواع چمدان ها متناسب با جنس و کیفیت دوخت چمدان ها متفاوت است.

طرح توجیهی تولید چمدان

داشتن چمدان یک موهبت است زیرا دیگر نیازی به حمل چندین ساک نیست افراد می توانند لباس ها و دیگر اقلام مورد نیاز سفر را به طور یکجا در چمدان جای دهند و  تنها چمدان را با خود حمل کنند. تمام چمدان های امروزی دارای چرخ مخصوص هستند تا دیگر نیازی به بلند کردن چمدان نباشد. همچنین هر چمدان در قسمت بالایی دارای دسته مخصوص است تا از طریق آن چمدان را به هر طرف دلخواه بکشید.

انواع چمدان 

چمدان فلزی، چمدان پلاستیکی، چمدان با الیاف مصنوعی، چمدان چرم، برزنتی و چمدان های پارچه ای از انواع چمدان های موجود در بازار هستند. برخی از چمدان ها به دلیل افزایش ایمنی دارای قفل رمزدار هستند. شکل ظاهری هر یک از انواع چمدان ها تقریبا یکسان است، تفاوتشان بیشتر در جنس و رنگ هر نوع محصول است همچنین دسته و مدل باز و بسته شدنشان با هم فرق دارد.

چمدان های ABS

این نوع چمدان ها از یک نوع پلیمر ترموپلاستیک تولید شده اند. وزن این مدل چمدان ها سبک است و قیمت مقرون به صرفه ای دارند به همین دلیل توانسته است مشتریان بسیار زیادی را در بازار به خود جذب کند. این مدل چمدان ها دارای مقاومت بالایی است اما دوام آن همیشگی نیست در واقع دوام چمدان ABS کمتر از دوام چمدان تولید شده از پلی کربنات و پروپیلن است.  چمدان های تهیه شده از پلی کربنات دارای تنوع رنگ بالایی هستند.

چمدان های پروپیلن ها

این نوع چمدان ها مانند ABS از یک پلیمر ترموپلاستیک تهیه شده است اما به نسبت  پلی کربنات و ABS در صنعت چمدان سازی کاربرد کمتری دارد.  وزن سبک و دوام بالا از ویژگی های مهم این نوع چمدان است. البته دوام چمدان های پلی کربنات به نسبت پروپیلن بیشتر است. چمدان های از نوع پروپیلن دارای انعطاف بالا هستند اما باز هم پلی کربنات ها ارتجاعی تر و معطف تر تولید می شوند. در واقع یک چمدان میان رده بین ABS  و پلی کربنات است.

چمدان های آلومینیومی

از قدیم چمدان های آلومینیومی تولید و به بازار عرضه می شدند اما همانطور که می دانید هزینه تولید چمدان با آلومینیوم به نسبت سایر متریال ها بیشتر است بنابراین مقرون به صرفه تمام نخواهد شد. البته ناگفته نماند هنوز هم این نوع چمدان در بازار موجود است و در دسته چمدان های لوکس و گران قرار گرفته اند.

فرآیند تولید چمدان های مسافرتی

تولید چمدان مسافرتی مانند دیگر محصولات به یکسری متریال اولیه اعم از مواد اولیه و دیگر متریال ها همچون چرخ و زیپ نیاز دارد. تجهیزات لازم برای دوخت و شکل دهی دسته چمدان از لوازم ضروری برای هر خط تولید است. هر تولید کننده بسته به میزان بودجه در دسترس و نیاز بازار تصمیم می گیرد از چه متریال و چه مواد اولیه ای در تولید چمدان استفاده کند. علاوه بر این تعدادی نیروی انسانی برای گرداندن چرخه تولید نیز از اهمیت فراوان برخوردار است بنابراین باید هزینه استخدام نیروی انسانی را نیز در نظر گرفت.

.

کد آیسیک مرتبط با تولید چمدان

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
انواع چمدان از چرم مصنوعی ۱۹۱۲۵۱۲۳۰۸
انواع چمدان از چرم طبیعی ۱۹۱۲۵۱۲۳۰۹
انواع چمدان از پلاستیک ۱۹۱۲۵۱۲۳۱۰
انواع چمدان از مواد نساجی ۱۹۱۲۵۱۲۳۱۱
انواع قفل کیف و چمدان (سراجی) ۲۸۹۳۴۱۲۴۰۴
دباغی و پرداخت چرم؛ ساخت چمدان، کیف دستی، زین و یراق و انواع پاپوش ۱۹
ساخت چمدان، کیف دستی و اجناس مشابه، زین و یراق ۱۹۱۲
انواع کیف و چمدان ۱۹۱۲۴۱۲۳۰۷
انواع چمدان ۱۹۱۲۴۱۲۳۰۷

کد تعرفه مرتبط با تولید چمدان

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
رختدان، چمدان و رختدان کوچک، کیف بزک، کیف اسناد، کیف مدرسه، جلد عینک، جلد دوربین دوچشمی، جلد دستگاه­­های عکاسی و دوربین‌عکاسی، جلد آلات موسیقی یا اسلحه و محفظه‌های همانند؛ کیف‌های سفری، کیسه‌های عایق شده برای مواد غذایی یا آشامیدنی، کیف لوازم آرایش، کیف‌ ۴۲۰۲

وضعیت واردات و صادرات تولید چمدان

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات چمدان به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات چمدان تفکیک سال

 

جدول وضعیت واردات و صادرات چمدان به تفکیک سال

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید چمدان اعلام می دارد.

 

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی تولید فریم عینک 

طرح توجیهی هتل ۵ ستاره 

طرح توجیهی مجموعه ورزشی چند منظوره

طرح توجیهی سرویس خواب

طرح توجیهی تولید تیوب و ظروف دارو

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس