طرح توجیهی تولید فریم عینک

فریم چیست ؟ 

آن قسمت از عینک، که عدسی های تجویز شده و یا تیغه‌های حفاظتی را در مقابل چشمان نگه می‌ دارد، قاب یا بدنه­ی عینک می‌ گویند و به فریم (Frame) نیز معروف است. فریم، توسط‌ دسته‌ هایی که به آن متصل می‌ شود، بر روی صورت تنظیم می‌ گردد. فریم هایی هم هستند که دسته ندارند و در عوض به وسیله­ی فشارهای دو طرف بینی در محل خود قرار می گیرند (مثل pince-nez یاoxford ) ویا بر روی فریم دیگری سوار می شوند (مثلclip-ons ) و یا در دست نگه داشته می شوند (مثلlorgnettes). در ادامه با ما در طرح توجیهی تولید فریم عینک همراه باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

طرح توجیهی فریم عینک

انواع فریم:

فریم های پلاستیکی(Plastic) :

فریم های پلاستیکی، از بعضی از انواع مواد پلاستیکی ساخته می شوند. فریم های پلاستیکی را گاهی به فریم های کاسه لاک پشتی نسبت می دهند و این موضوع، به زمانی باز می گردد که فریم ها را از کاسه لاک پشت می ساختند. اما، این موضوع دیگر به فراموشی سپرده شده است. Zyl (زیل) اصطلاح دیگری است که هنوز هم خیلی ها برای فریم های پلاستیکی به کار می برند. این موضوع از آن جا ناشی می شود که زمانی زیلونیت (سلولز نیتریت) به عنوان ماده ای رایج جهت این گونه فریم ها به کار برده می شد. امروزه با ظهور مواد جدید بسیار، یا همان نام ماده ی پلاستیک را به کار می برند و یا به طور ساده آن را فریم پلاستیکی می نامند.

فریم های فلزی(Metal) :

فریم های فلزی، فریم هایی هستند که همه ی قسمت های آن به جز پدها و بخش های عقبی دسته ها (که با پلاستیک، پوشیده شده) از فلز ساخته شده اند.

حدقه ی فریم به طور کامل، عدسی را در بر می گیرد.

فریم های زه پلاستیکی(Nylon Cord Frames) :

فریم های زه پلاستیکی را گاهی اوقات) nylon supras بالا پلاستیکی) هم می نامند. عدسی در این گونه فریم ها توسط زه پلاستیکی که گرداگرد لبه ی آن ها را در بر می گیرد، نگاه داشته می شوند. این موضوع باعث می شود که فریم، ریم لس به نظر آید. معمولا قسمت فوقانی عدسی، به حدقه ی بالایی فریم جفت می شود. بقیه ی عدسی دارای یک شیار جزیی است که به وسیله ی تراش هموار شده است.

فریم های ترکیبی(Combination) :

در طرح توجیهی تولید فریم عینک آمده است که فریم های ترکیبی، به طور معمول فریم هایی هستند که دارای اسکلتی فلزی بوده و حدقه ی فوقانی و دسته های آن ها پلاستیکی می باشد.

اسکلت این فریم ها، شامل: حدقه و قسمت دماغه می باشد. اگر چه این، معمول ترین نوع ساخت است، هر گونه فریم با ترکیب فلز و پلاستیک مثل فریمی با حدقه ی پلاستیکی و دسته و دماغه ی فلزی در این طبقه بندی قرار می گیرند.

فریم های نیم تنه(Half-eye) :

فریم های نیم تنه، مخصوص کسانی ساخته شده است که دید نزدیکشان نیاز به اصلاح داشته، ولی برای دید دور مشکلی ندارند. این فریم ها به گونه ای ساخته شده اند که پایین تر از حد معمول، بر روی بینی قرار می گیرند و ارتفاع آن ها هم نصف فریم های معمولی است. این وضعیت سبب می شود تا بیماران از بالای عینک هم بتوانند نگاه کنند. این فریم ها ممکن است که از پلاستیک، فلز و یا حتی زه پلاستیکی ساخته شده باشند.

فریم های نیم تنه ی مخصوص دید دور که کمتر متداول می باشند، برای بیماران این امکان را فراهم می سازد که برای خواندن، از زیر عدسی ها نگاه کنند.

فریم های ریم لس، شبه ریم لس و نیومانت(Rimless, Semirimless, and Numont) :

در فریم های ریم لس، عدسی ها نه به وسیله ی زه پلاستیکی و نه به وسیله ی حدقه نگه داشته می شوند، بلکه بیشتر اوقات به وسیله ی پیچ یا گیره این نگهداری انجام می گیرد. در بیشتر فریم های ریم لس، دو نقطه ی اتصال برای عدسی موجود است. یکی در منطقه ی بینی و دیگری در منطقه ی گیجگاهی.

فریم های نیمه ریم لس(Semirimless Mountings)، مشابه ریم لس می باشند، به جز آن که این فریم ها دارای یک بازوی فلزی تقویت کننده بوده که در قسمت فوقانی عدسی، امتداد یافته و بخش مرکزی فریم را به Endpiece متصل می کنند.

بخش مرکزی شامل دماغه، بازوهای پد و پدها می باشد. نیومانت(Numont Mountings) یک نوع فریم ریم لس است که عدسی ها را تنها از لبه ای که به سمت بینی قرار گرفته، نگه می دارد. عدسی ها در ناحیه ی دماغه، اتصال یافته اند و اتصال دسته ها به فریم، توسط یک بازوی فلزی برقرار می شود که در پشت عدسی به طرف گیج گاه امتداد یافته است. بنابراین، تنها یک نقطه ی اتصال برای عدسی وجود دارد.

کد آیسیک و کد تعرفه محصول

کد آیسیک صنایع

             شرح

                    ۳۳۲۰۵۱۲۳۱۵

  انواع قاب عینک

استانداردها در طرح توجیهی تولید فریم عینک

فریم عینک از چند نظر حائز اهمیت است. ابتدا فریم مناسب باید شیشه یا لنز عینک را در فاصله مناسب نسبت به چشم قرار دهد. دوم این که عدسی که در فاصله مشخص قرار داده می‌شود، باید انحنایی متناسب با جهت‌های مختلف حرکت چشم داشته باشد.این پارامترها به انتخاب یک عینک مناسب کمک می‌کند. فریم ها به دو دسته فلزی و غیر‌فلزی تقسیم می‌شوند که فریم‌های فلزی از آلیاژهای مختلف هماهنگ با بدن که باید سبک و مقاوم باشند انتخاب می‌شوند. این فریم‌ها نباید اثرات سمی در هنگام ترشح عرق داشته باشند و تغییر رنگ هم نباید بدهند. فریم‌های غیر‌فلزی هم از ترکیب‌های سلولزی یا پلیمری ساخته می‌شوند و می‌توانند در عین ظرافت سطح خوبی برای عدسی فراهم کنند. این فریم‌ها تنوع زیادی هم دارند و از عوارض کمتری نسبت به فریم‌های فلزی برخوردارند. ولی در اثر مرور زمان این فریمها خشک می‌شوند و ترک خورده و می‌شکنند.

میزان صادرات و واردات

جهت تأمین عینک و عدسی و متعلقات آن ، در داخل کشور تولیدی نداریم و ۱۰۰ درصد عینک مصرفی طبی و آفتابی کشور از طریق واردات تأمین می شود که ۷۰ درصد آن به صورت غیرقانونی و بدون پرداخت مالیات است.  هر ساله حدود ۳۰ میلیارد تومان برای واردات انواع عینک، فریم و شیشه های پلاستیکی عینک، ارز از کشور خارج می شود. که عمده ترین کشورهای صادر کننده عینک به ایران : یتالیا، کره، آلمان، فرانسه، تایوان، چین (بیشترین حجم واردات از کشور چین بوده که  بیش از ۶۰ درصد از حجم واردات را به خود اختصاص داده است) و ایرلند، ترکیه، جمهوری چک، فرانسه، قبرس، لبنان و هنگ کنگ در مابقی را به خود اختصاص داده اند. همچنین تعرفه گمرکی قاب عینک از مواد پلاستیکی ۹۰۰۳۱۱۰۰ می باشد با احتساب ۵% حقوق گمرکی و ترخیص بر اساس هر یک عدد.

روش تولید در طرح توجیهی فریم عینک 

فریم عینک طبی بیشتر از جنس استات ساخته می‌شود. استات بسیار سبک و بادوام است و از استات سلولز بیوپلاستیک ساخته می‌شود. این یک ماده طبیعی است که از فیبرهای دانه‌های کتان یا چوب استخراج می‌شود. سلولز استات طی چندین مرحله از خالص سازی گرفته تا ترکیب با اسید استیک، آماده‌سازی می‌شود تا به ماده‌ای به نام استاتِ سلولزی تبدیل شود. استات سلولزی را خیلی راحت می‌توان رنگ‌آمیزی و تغییر شکل داد. به همین خاطر ساخت فریم عینک با آن بسیار آسان است. استات در مقایسه با فریم‌های پلاستیکی استاندارد (آکریلیک و پلی‌کربنات(، قوی‌تر، سبک‌تر و منعطف‌تر است. فریم‌های استات عینک آفتابی در شکل‌ها، رنگ‌ها و بافت‌های متنوعی عرضه می‌شود. یک نکته جالب در مورد استات این است که رنگ در داخل این ماده حل می‌شود و خود فریم رنگی است، به جای اینکه آن را رنگ کنند.

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از ده سال تجربه و سابقه درخشان در زمینه تدوین و ارائه طرح های توجیهی، در خدمت کلیه سرمایه گذاران عزیز می باشد. در صورتی که به طرح توجیهی تولید فریم عینک نیاز دارید، می توانید با کارشناسان و مشاوران ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید :

طرح توجیهی کلاه کاسکت 

طرح توجیهی داکت پلاستیکی

طرح توجیهی چراغ خودرو 

طرح توجیهی اسباب بازی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس