طرح توجیهی تولید کپسول اکسیژن

در این مطلب با ارائه طرح توجیهی تولید کپسول اکسیژن قصد انتقال اطلاعات مفید به علاقه مندان این عرصه را داریم بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در عرصه تولید کپسول اکسیژن این مطلب را تا انتها دنبال کنید. اکسیژن در حالت طبیعی ( فضایی با فشار و دمای استاندارد) به حالت گاز است بنابراین فرمول مولکول اکسیژن در حالت گازی ۲O می باشد.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

مولکول اکسیژن هیچ رنگ و بویی ندارد. اکسیژن یکی از مهم ترین عناصر موجود در هوا است و تمام انسان ها برای تنفس به آن نیاز دارند. گیاهان عمل فتوسنتز انجام می دهند و از آن ها اکسیژن خارج می گردد. هر انسان یا هر حیوان برای دم و بازدم به اکسیژن نیاز دارند. اکسیژن جامد و مایع با یک رنگ آبی ملایم پارامگنتیک هستند. تقطیر جزئی هوا موجب ایجاد اکسیژن مایع می گردد. با ادامه مطلب اطلاعات بیشتری در زمینه طرح توجیهی تولید کپسول اکسیژن به دست آورید.

طرح توجیهی تولید کپسول اکسیژن

 

کپسول اکسیژن چیست؟

کپسول اکسیژن یکی از تجهیزات مهم پزشکی است که ظاهر استوانه ای و بلند دارد. این وسیله استوانه ای طور دارای گاز اکسیژن است و برای بیماران دچار مشکلات تنفسی کاربرد فراوان دارد. گاز اکسیژن درون کپسول تحت فشار بالا قرار گرفته و دارای غلظت ۸۸ درصدی می باشد. جنس بدنه کپسول اکسیژن آلومینیومی یا فولادی بوده و سایز بزرگ آن در مراکز درمانی مورد استفاده فراوان قرار می گیرد. کپسول اکسیژن کوچک بیشتر در مواقعی که نیاز است بیمار حرکت کند، مناسب می یاشد. کپسول اکسیژن تنفس را به بیمار بخشیده و بیمار می تواند به کمک آن راحت تر نفس بکشد.

کاربرد کپسول اکسیژن

اکسیژن یک اکسید کننده پرکاربرد در موارد مختلف است. از این مایع در نیروی حرکت موشک استفاده شده و علاوه بر آن اکسیژن یک چیز حیاتی برای دم و بازدم انسان محسوب می شود. در صنعت پزشکی کپسول اکسیژن کاربرد فراوان داشته و جون انسان های زیادی را نجات داده است.

در برخی مواقع مشاهده می کنیم که کوهنوردان مخزن های اکسیژن را با خود به بالای کوه می آورند تا در صورت کم آوردن تنفس از آن استفاده کنند. در واقع مخزن اکسیژن همچون هوای تازه به انسان ها کمک می کند. علاوه بر پزشکی اکسیژن در صنعت جوشکاری، تهیه فولاد و ساخت متانول نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از مهمانی ها بارهای اکسیژن به عنوان آرامش دهنده قرار داده می شوند ترکیب اکسیژن با اکسید نیترات یک آرامبخش فوق العاده ای را به وجود خواهد آورد.

اجزای ساخت دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز با بهره گیری از تکنولوژی PSA فشار مثبت و منفی را ایجاد می کند. به منظور ایجاد فشار مناسب، هوای خشک و فشرده با غلظت بالا و خروجی غیر نوسان طور ایجاد می گردد. این دستگاه دارای یک سری دستگاه است که در ادامه هر یک را شرح خواهیم داد.

کمپرسور : کمپرسور هوای فشرده است که هوای محیط اطراف را گرفته و فشرده کرده و هوای مورد نیاز را تامین نموده نموده است. کمپرسور هوای فشرده برای تهیه اکسیژن و تهویه هوا در اتاق عمل کاربرد دارد. محل نصب این دستگاه متناسب با محیط مورد نظر مشخص می شود. فاکتورهایی اعم از ارتفاع از دریا، دما، ضریب نشتی، ضریب بازدهی  دستگاه و ضریب سایکرومتریک نقش اساسی در انتخاب نوع کمپرسور در محیط های مختلف دارند.

خشک کن : خشک کن یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده اکسیژن ساز است که با داشتن قابلیت رطوبت گیری زئولیتها در زمان ترکیب شدن با آب واکنش شیمیایی گرمازا رخ می دهد. در این حالت خاصیت زئولیت ها تغییر کرده و خلوص اکسیژن پایین خواهد آمد در نتیجه عمر مفید دستگاه کاهش پیدا می کند. انتخاب نوع خشک کن در دستگاه اکسیژن ساز از اهمیت فراوانی برخوردار است. پارامترهایی همچون نقطه شبنم، بالاترین دمای اطراف، دمای هوای فشرده و فشار کارکرد روی محاسبه و انتخاب نوع خشک کن تاثیر گذار می باشد.

یک المنت حرارتی در دستگاه تعبیه شده است که به دلیل داشتن درجه های مختلف هوا و هوای فشرده می توان دمای آن را در زمستان و تابستان تغییر داد. در واقع می توان از طریق این المنت هوای محیط را کنترل نمود.

سیستم فیلتراسیون : سیستم فیلتراسیون باید بر اساس استانداردهای مشخص شده تهیه شده باشد. این سیستم هوای لازم ژنراتور را در ورودی و خروجی بررسی کرده و آن را از میکروب زدایی می کند.

تانک نوسان گیر : از آنجایی که جریان الکتریکی و هوای فشرده همیشه در حال نوسان است کاربرد تانک نوسان گیر هوا لازم و ضروری است. پس از استفاده از رگلاتور و واگنرها ذخیره سازی اکسیژن نیز لازم است.

سیستم تغلیظ کردن  اکسیژن : سیستم تغلیظ کردن اکسیژن مهم ترین بخش دستگاه محسوب می شود. این سیستم دارای دو ستون به شکل استوانه است که درون آن را از ماده غربال مولکولی زئولیت پر می کنند. محیط بالای سیستم فشار مثبت و محیط پایین فشار منفی را می طلبد. در چنین شرایطی نیتروژن و اکسیژن به صورت موقت می گردد. در ادامه اطلاعات بیشتری در زمینه طرح توجیهی تولید کپسول اکسیژن به دست خواهید آورد.

طرح توجیهی تولید کپسول اکسیژن

کد آیسیک مرتبط با تولید کپسول اکسیژن

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

 

 

شرح کالا کد آیسیک
دستگاه اکسیژن ساز پرتابل پزشکی ۳۳۱۱۵۱۲۴۳۹
اکسیژن صنعتی ۲۴۱۱۴۱۲۳۰۳
اکسیژن طبی ۲۴۱۱۴۱۲۳۳۰
دستگاه اکسیژن ساز مرکزی پزشکی ۳۳۱۱۵۱۲۴۴۰

 

کد تعرفه مرتبط با تولید کپسول اکسیژن

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
دستگاه پالس اکسی‌متر جهت سنجش درصد اکسیژن و تعداد ضربان قلب ۹۰۱۸۱۹۲۰
 دستگاه‌های اوزون تراپی،‌اکسیژن وتراپی، آئروسول‌تراپی، دستگاه‌های تنفس مصنوعی، و سایر دستگاه‌های درمان تنفس ۹۰۱۹۲۰
وسایل مکانوتراپی؛ دستگاه‌های ماساژ؛ دستگاه‌های سنجش توانایی روانی؛ دستگاه‌های اوزون تراپی، اکسیژنوتراپی، دستگاه‌های آئرسول‌تراپی، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و سایر دستگاه‌های درمان تنفس ۹۰۱۹۲۰

 

وضعیت واردات و صادرات کپسول اکسیژن

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات کپسول اکسیژن به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات کپسول اکسیژن به تفکیک سال 

جدول وضعیت واردات و صادرات کپسول اکسیژن به تفکیک سال

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید کپسول اکسیژن اعلام می دارد.

 

مطالب مرتبط :‌

طرح توجیهی دستکش کار

طرح توجیهی کلاه کاسکت

طرح توجیهی مبلمان 

طرح توجیهی الیاف شیشه

طرح توجیهی پنجره کرکره ای

طرح توجیهی شلنگ های فشار قوی

طرح توجیهی گچ 

طرح توجیهی پنجره upvc

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس