طرح توجیهی تولید کیسه و گونی پلی پروپیلن

 

کیسه و گونی یک محصول پرکاربرد و لازم برای بسته بندی است. کیسه و گونی پلی پروپیلن به دلیل مقاومت بالایی که دارد در صنایع گوناگون کاربردهای متفاوتی را دارا است. مشتری می تواند با توجه به نوع محصول ضخامت و وزن مختلفی از کیسه و گونی را سفارش دهد. برش و نحوه دوخت انواع کیسه از جنس پلی پروپیلن به نظر و سفارش مشتری بستگی دارد.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

در طرح توجیهی تولید کیسه و گونی پلی پروپیلن هزینه های احتمالی و میزان سرمایه مورد نیاز برآورد خواهد شد

طرح توجیهی تولید کیسه و گونی پلی پروپیلن

کیسه و گونی پلی پروپیلن چیست؟

کیسه و گونی پلی پروپیلن از انواع کیسه های محکم و مقاوم است که از پروپیلن تولید می شوند. پروپیلن به اختصار pp  خوانده شده و در صنعت و کارخانه ها با این نام شناسایی می شود. کیسه و گونی پلی پروپیلن سبک وزن بوده و  دارای مقاومت بالایی است.

کیسه و گونی پلی پروپیلن در صنایع مختلف برای بسته بندی کردن محصولات گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. این کیسه ها امکان بسته بندی محصولات با هزینه بسیار کم را فراهم می آورند به همین دلیل بسته بندی با کیسه و گونی پلی پروپیلن اقتصادی ترین نوع بسته بندی محسوب می شود.

با تولید کیسه و گونی پلی پروپیلن نیاز کارخانه های مختلف برای یک بسته بندی استاندارد و مناسب برطرف می شود. کیسه و گونی پلی پروپیلن بسته به وزن محصولات در ضخامت و ابعاد گوناگون تولید و عرضه می شوند. محصولات کشاورزی، شیمیایی، انواع کود، سیمان، پتروشیمی، پلیمرها و محصولات غذایی را می توان درون این گونه کیسه ها بسته بندی نمود.

پلی پروپیلن با پلی اتیلن از لحاظ یک اتم کربن اضافه در منومر گاز متفاوت است. مولکول پلی اتیلن با نام اختصاری PE در صنعت شناسایی می شود. کیسه و گونی پلی پروپیلن بلورینگی کمتری نسبت به کیسه های پروپیلن دارد. این گونه کیسه ها با چگالی کم و هزینه پایین تولید و عرضه می شوند. فرآیند تولید این گونه محصولات PP آسان تر و بی دردسر تر است.

کیسه و گونی های پلی پروپیلن در جریان سرد و حتی دماهای بالا از خود مقاومت نشان می دهند. این بسته بندی دارای کشش مناسب و استحکام بالایی است. اقتصادی بودن کیسه های pp مهم ترین مزیت قابل توجه آن نسبت به کیسه های PE است.

پلی پروپیلن با دارا بودن نقطه نرم بالا قابل استفاده در تولید تجهیزات پزشکی است زیرا تجهیزات پزشکی برای تولید شدن به استرلیزه شدن نیاز دارند.  امروزه برخی از مقواهای تولیدی با روکش های از جنس PP پوشش دهی می شوند.

طرح توجیهی تولید کیسه و گونی پلی پروپیلن

 

کاربرد کیسه و گونی پلی پروپیلن

همانطور که گفتیم کاربرد کیسه و گونی پلی پروپیلن در صنایع مختلف به عنوان بسته بندی حجمی انواع محصولات گسترده است. کارخانه های تولید سیمان، کارخانه های تولید آرد، صنایع تولید کودهای شیمیایی، صنایع تولید شکر، صنایع تولید حبوبات همگی برای بسته بندی کردن محصولات به چنین کیسه هایی نیاز دارند. سرمایه گذاری در طرح توجیهی تولید کیسه و گونی پلی پروپیلن می تواند یک گزینه مناسب در کشور ایران باشد.

 

انواع کیسه و گونی پلی پروپیلن

کیسه های تولید شده از پلی پروپیلن در انواع مختلف برای کاربردهای گوناگون عرضه می شوند . انواع کیسه PP با پوشش لمینه، انواع کیسه PP با لایه داخلی PE، انواع کیسه  PP  با روکش لمینه و opp، انواع کیسه برای بسته بندی آرد و شکر از جمله انواع انواع کیسه و گونی پلی پروپیلن می باشد.

دلیل کاربرد گسترده این گونه کیسه ها، خصوصیات مهم و متنوع آن ها است. در واقع صنایع برنج برای بسته بندی محصول می توانند نوع ضخیم تری از کیسه پلی پروپیلن را سفارش دهند . عدم جذب رطوبت مهم ترین ویژگی کیسه و گونی پلی پروپیلن است که مورد توجه صنایع مختلف قرار گرفته است. برای بسته بندی محصولات مختلف اعم از حبوبات، قند، شکر، برنج و آرد به کیسه های ضد آب نیاز می باشد

فرآیند تولید

فرآیند کیسه و گونی پلی پروپیلن را می توان به ۴ مرحله دسته بندی کرد.

۱- ریسندگی

۲- بافندگی

۳- چاپ، برش و دوخت

۴- بسته بندی

 ریسندگی

برای انجام ریسندگی گرانول و رنگ را با هم مخلوط می کنند و سپس به ذوب کردن گرانول در دمای ۲۵۰ درجه سانتیگراد می پردازند. سپس فیلم خروجی را در دمای ۳۰ درجه از طریق تشتک یا غلتک آب سرد می کنند.

مرحله بعد به مسطح سازی فیلم تولید شده مربوط می شود و پس از آن بر اساس استانداردهای موجود برش طولی فیلم به اندازه دلخواه صورت می گیرد.

در این مرحله لبه های اضافی آسیاب شده و به اکسترودر برگشت داده می شود. پس از آن با تزریق حرارت کشش نوار صورت گرفته و ابعاد نوار برای کشش نهایی تغییر خواهد کرد.

گرم کردن و سرد کردن نوار برای تثبیت مولکولی نیاز است و برای کار کردن با ماشین گردباف بهتر است به پیچش نوار بر روی بوبین توجه شود.

بافندگی

بافت نوار از طریق ماشین بافندگی صورت می گیرد علاوه بر آن رول گونی نیز از جنس پلی پروپیلن نیز تولید خواهد شد.

سه روش برای تولید پارچه در بافندگی وجود دارد.

  • بافندگی به صورت تار و پود
  • بافندگی به صورت حلقوی تاری
  • بافندگی از طریق حلقوی پودی

پس از بافندگی نحوه برش و دوخت خیلی مهم است. اگر توجه کرده باشید انتهای هر کیسه یا گونی به اندازه ای تا خورده و سپس به وسیله چرخ مخصوص قلاب دوز می شود.

بسته بندی کیسه ها آخرین مرحله از فرآیند تولید است. معمولاً کیسه و گونی پلی پروپیلن به صورت  ۵۰۰ تایی بسته بندی و به بازار عرضه می شود.

طرح توجیهی تولید کیسه و گونی پلی پروپیلن

 

کد آیسیک مرتبط با تولید کیسه و گونی پلی پروپیلن

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
انواع کیسه پلی پروپیلن بافته شده ۱۷۲۱۴۱۲۳۳۷
کیسه پلی پروپیلن بافته شده ساده ۱۷۲۱۵۱۲۳۳۸

 

کد تعرفه مرتبط با تولید کیسه و گونی پلی پروپیلن

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
 از پلی ‌پروپیلن ۵۴۰۲۳۴۰۰

 

وضعیت واردات و صادرات کیسه و گونی پلی پروپیلن

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات تولید کیسه و گونی پلی پروپیلن به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات  تولید کیسه و گونی پلی پروپیلن به تفکیک سال

 

جدول وضعیت واردات و صادرات کیسه و گونی پلی پروپیلن به تفکیک سال

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید کیسه و گونی پلی پروپیلن اعلام می دارد.

 

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی تولید الیاف پلی پروپیلن

طرح توجیهی دستکش کارگری

 طرح توجیهی تولید الیاف پلی استر

طرح توجیهی تولید سرنگ 

طرح توجیهی تولید چراغ اتومبیل 

طرح توجیهی بازیافت پت 

طرح توجیهی تولید ظروف استیل 

 

سلام! من اولین خط هدینگ هستم، آزادی که منو تغییر بدی 🙂

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس